اقتصادی

گوش‌بری تاکسی‌های اینترنتی با چاقوی آلوده به کرونا + جدول

تاکسی های اینترنتی در ایران مانند سایر استارتاپ ها در ابتدا مشتری مدار و صادق بودند ، اما وقتی این کار را کردند ، فقرا مجبور شدند با تمام تصمیمات خود موافقت کنند و سکوت کنند.

تاکسی های اینترنتی در روزهای ابتدایی حضور خود بسیار مورد توجه مشتریان و مسافران بودند و رانندگان آنها نسبت به بزرگسالان ، پیر و پیر آنقدر احترام می گذاشتند که همه احساس می کردند استاندارد رانندگی در حال تغییر است و حتی افسانه هایی در مورد این اتفاق خوب ساخته شده است. تاکسی های اینترنتی نوشیدنی های سرد را در تابستان و … در اختیار مسافران قرار می دهند اما به تدریج حقایق روشن شد و همین شرکت ها از برخی رفتارهای خود مستثنی شدند. به حدی که برخی از مدیران آنها مجبور شدند به صورت ویدئو یا توییت بیایند ، حداقل برای حفظ ظاهر خود ، مثلاً برای مردم توضیح دهند یا از همه عذرخواهی کنند ، همه متحیر می شوند چه سیستم و مسئولیت خارجی!

البته عذرخواهی و پاسخگویی امری بسیار خوب است و نه تنها وظیفه آنها بلکه وظیفه هر نهاد خصوصی و دولتی است که کالا یا خدمات را به مردم ارائه دهند ، اما دستگاه شیک و مجلسی از یک سو مرحله پاسخگویی و جهت گیری مصرف کننده را به عهده دارد. بسیار ملایم و لاغر ، سریع و چابک ، دشوارتر از هر فشار دیگری ، مردم را نسبت به اهداف اپراتورهای همان دستگاه یا تجارت کمی بدبین می کند و سرانجام اکثر مشتریان به این نتیجه می رسند .همه این رفتارهای شیک بر مشتریان و خدمات آنها تأثیر می گذارد. برای جلب معتاد ساخته شده است و آنها سعی می کنند جیب افراد فقیر مانند دیگران را آزاد کنند.

بارزترین نمود این رفتار نصب تاکسی های اینترنتی در هوای بارانی ، راه بندان و روزهای خاص گذشته است که پس از شیوع ویروس کرونا در سال گذشته یا بعداً با قیمت های نجومی و کمی بعد تعرفه های کاملاً نامعقول جایگزین شدند. ترافیک شبانه و صبحگاهی.

البته ، گفتن “غیر منطقی” از نظر مسافران ، در غیر این صورت رانندگان تاکسی اینترنتی بسیار راضی خواهند بود ، احتمالاً رضایت بیشتری نسبت به مسافر و راننده ، شرکت هایی هستند که در این مجتمع ها نصب ، مدیریت و درآمد خوبی کسب کرده اند. رانندگان دوباره کلاچ و ترمز می گیرند ، دنده را تعویض می کنند ، هم در گرم و هم در سرما کار می کنند و مسافران مقداری از چمدان های خود را مستقیماً از طریق شهرها حمل می کنند و یک روز غذای حلال می خورند. بعید است که مردم از درآمد این گروه ناراضی باشند. در حالی که اکنون افراد زیادی به عنوان راننده در این مجتمع ها کار می کنند ، درآمد نجومی صاحبان این شرکت ها که در نهایت تعدادی از کارمندان را به عنوان واحدهای جانبی استخدام کردند ، ساختمان را اجاره کردند ، هزینه تلفن و اینترنت را پرداخت کردند و به طور خودکار کمیسیون پرداخت می کردند. علاوه بر این ، ناراحتی راننده درمانده به حساب های بانکی آنها می رود که مسافران و حتی رانندگان آن را دوست ندارند. اکنون ما فقط درمورد حمل مسافر با اتومبیل و با موتورسیکلت ، پیک اتومبیل ، سرویس غذا و … صحبت می کنیم. هر روز خیابان ها به دنبال یک تکه نان از صدها خطر مانند مرگ ، تصادف ، جراحت و از کارافتادگی هستند.

با کنار گذاشتن همه اینها ، می گوییم طبق قرارداد ، هر دو طرف توافق کرده اند که با این سیستم و این شرایط کار کنند و خدا را شکر که راننده نیز می تواند در این نفس یک لقمه نان درست کند. مسئولیت کسانی که می خواهند خدمت کنند چیست؟ از دسامبر سال گذشته تا دسامبر امسال دقیقاً چه اتفاقی افتاد و چه اتفاقی افتاد ، مثلاً از 9000 تومان تا 25،000 تومان از خیابان فلسطین تا خیابان فردوسی یا از 13،000 تومان تا 39،000 تومان از خیابان فلسطین تا استادیوم آزادی. 500 مه؟ تنها نکته این بود که افراد ناراضی به دلیل خطر جان خود مجبور به استفاده از تاکسی های اینترنتی به جای اتوبوس ، تاکسی و مترو شدند و این شرکت ها از این ترس از مردم به روشی کاملاً منصفانه ، انسانی و مصرف گرا استفاده کردند. کرایه دو برابر عرض محاسبه می شود ، بنابراین ، خدای ناکرده ، مردم زیاد هم صرفه جویی نمی کنند. گاهی اوقات آنها علناً اعلام می کنند که ما قیمت را دو برابر می کنیم و شما باید از ما مراقبت کنید.

البته اشتباه نکنید! این رفتار برای افراد ناآشنا نیست. از فروشگاه های رفاهی گرفته تا خودروسازان این کشور ، مردم کوچکترین احساسی دارند که چاره ای جز استفاده از کالاها و خدمات خود ندارند ، اما همین فاجعه را برای مردم به وجود آورده اند و دچار وجدان نشده اند. او متزلزل و آزرده شد – دست و قلب کارگر و کارمند و شخصی که حقوق ، دستمزد ، ساعت و غیره را دریافت می کند ، نمی دانست از کجا می تواند پول بخرد تا یک ماشین معمولی بخرد ، یا چنین وسایلی را به فرزندان خود بدهد ، یا حداقل مثل امروز قوی باشد. همسر و فرزندش را به تاکسی اینور انور بفرستید تا از گرفتن تاج نترسد و از تاج بمیرد!

مقایسه ، و تاریخ ها ، ساعت ها ، مسیرها و قیمت ها را در جدول زیر مقایسه کنید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا