اقتصادی

اعلام آمادگی ایران خودرو برای تامین تاکسی ناوگان موریتانی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

در دیدار مدیرکل گروه صنعتی ایران خودرو با رئیس سفارت موریتانی در ایران، زمینه های مشترک همکاری این خودروساز و کشور موریتانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست فرشاد مقیمی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه با توجه به افزایش صادرات، به دنبال بازارهای جدید و همچنین احیای بازارهای موجود هستیم، گفت: سایت‌ها در سنگال راه‌اندازی می‌شوند. ”ما قصد داریم محصولاتی را در کشورهای همسایه و در غرب آفریقا توسعه دهیم که یکی از آنها موریتانی است.

مقیمی با اشاره به اینکه موریتانی اخیرا مناقصه تامین 1200 دستگاه تاکسی را اعلام کرده است، گفت: ما به عنوان یکی از کشورهایی که می توانیم این محصولات را از طریق Saniran Otto عرضه کنیم، آمادگی داریم. باعث خوشحالی است که در این زمینه نیز اقدامات و اقدامات متعددی انجام شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که زمینه های همکاری بیشتر با موریتانی فراهم شود، گفت: هدف ما از همکاری با این کشور نه تنها تامین 1200 تاکسی، بلکه اهداف عالی است.

در ادامه محمد عبدالرحمن سیدات، رئیس سفارت موریتانی در ایران نیز گفت: کیفیت و کمیت این مجموعه بسیار مهم بود و پتانسیل این شرکت بزرگ به وضوح قابل مشاهده است.

وی با بیان اینکه به عنوان نماینده موریتانی می خواهم روابط دوستانه بین موریتانی و ایران را گسترش دهم، گفت: موریتانی بازار بزرگی برای خودرو است. در این راستا ایران خودرو نسبت به کشورهای اروپایی که فقط خودروهای دست دوم صادر می کنند، می تواند فرصت های بیشتری را به کشورمان ارائه دهد.

وی ابراز امیدواری کرد که همکاری مشترک ایران خودرو، موریتانی و سنگال در مسیر درست شکل بگیرد.

سپس گزارشی از فرصت ها و دستاوردهای گروه صنعتی ایران خودرو ارائه شد. خطوط تولید این کارخانه خودروسازی نیز وجود داشت.

شایان ذکر است ایران خودرو معاون صادرات و امور بین الملل ایران و رایزن سفارت جمهوری اسلامی موریتانی در ایران نیز در این نشست حضور داشتند.

دکمه بازگشت به بالا