سلامت و تندرستی

۲۲ ماهواره اینترنتی در مدار قرار گرفت!/ عکس

به گزارش خبرگزاری پرتال پارسی، اسپیس ایکس ناوگانی از ماهواره‌های اینترنتی جدید استارلینک را در اوایل یکشنبه (۴ ژوئن) در یک پرواز خیره‌کننده صبحگاهی به مدار فرستاد.

یک موشک فالکون ۹ حامل ۲۲ ماهواره اینترنتی جدید اسپیس ایکس “V۲ Mini” برای صورت فلکی ارتباطی استارلینک، ساعت ۸:۲۰ صبح روز یکشنبه از مجتمع پرتاب فضایی ۴۰ در ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا به پرواز درآمد. هشت دقیقه بعد، تقویت کننده مرحله اول فالکون ۹ به زمین بازگشت تا روی کشتی بدون سرنشین SpaceX فرود بیاید.

پرتاب و فرود روان اولین پرتاب از دو پرتاب فلوریدا بود که امروز توسط اسپیس ایکس برنامه ریزی شده بود. قرار بود موشک فالکون ۹ دیگری از پد ۳۹A در مرکز فضایی کندی بلند شود، اما هوای بد اسپیس ایکس را مجبور کرد آن را تا دوشنبه (۵ ژوئن) به تعویق بیندازد. پرتاب امروز ۱۳ سال پس از اولین پرتاب فالکون ۹ اسپیس ایکس در سال ۲۰۱۰ انجام شد.

۲۲ ماهواره اینترنتی در مدار قرار گرفت!/ عکس

ماهواره‌های V۲ Mini اسپیس‌ایکس نسخه‌های قدرتمندتری از فضاپیمای قدیمی‌ استارلینک هستند. به گفته این شرکت، ماهواره‌های جدید ظرفیت پهنای باند بیشتری را ارائه می‌کنند و به سیستم‌های پیشرانه الکتریکی هال مجهز شده‌اند که بیش از دو برابر میزان رانش را در مقایسه با مواردی که در قدیم‌تر استفاده می‌شوند، ارائه می‌کنند.

بر اساس جدول زمانی ماموریت اسپیس ایکس، انتظار می رفت که ۲۲ ماهواره جدید کمی بیش از یک ساعت پس از بلند شدن در مدار مستقر شوند.

منبع: SPACE.COM

۲۲۷۲۲۷

دکمه بازگشت به بالا