عمومیکسب و کار ویژه

راه اندازی ریسه ال ای دی پس از برش نوار

چه به دنبال نورپردازی کمدهای آشپزخانه یا نور پس‌زمینه تلویزیون خود با چراغ‌های نواری LED باشید، برای همه چیز راه‌حلی وجود دارد. نوارهای ال ای دی که به دلیل تطبیق پذیری خود از یک سری قطره چکان ال ای دی تشکیل شده اند که روی یک برد مدار باریک و انعطاف پذیر نصب شده اند. فقط یک دلیل برای نگرانی وجود دارد. اکثر نوارهای LED به صورت قرقره های بلندی بین 3 تا 16 فوت هستند. اگر کوتاه شوند به کار خود ادامه خواهند داد؟ بله، چراغ های LED نواری تا زمانی که در خطوط تعیین شده برش دهید، پس از برش به کار خود ادامه دهید.
اتصال دو ریسه شلنگی |تعمیر ریسه شلنگی

چه به دنبال نورپردازی کمدهای آشپزخانه یا نور پس‌زمینه تلویزیون خود با چراغ‌های نواری LED باشید، برای همه چیز راه‌حلی وجود دارد. نوارهای ال ای دی که به دلیل تطبیق پذیری خود از یک سری قطره چکان ال ای دی تشکیل شده اند که روی یک برد مدار باریک و انعطاف پذیر نصب شده اند. فقط یک دلیل برای نگرانی وجود دارد. اکثر نوارهای LED به صورت قرقره های بلندی بین 3 تا 16 فوت هستند.

اگر کوتاه شوند به کار خود ادامه خواهند داد؟ بله، چراغ های LED نواری تا زمانی که در خطوط تعیین شده برش دهید، پس از برش به کار خود ادامه می دهند. نوارهای LED از چندین مدار مجزا تشکیل شده اند، بنابراین هر خط برش انتهای یک مدار و شروع یک مدار جدید را مشخص می کند.

برش در جای دیگری بر روی نوار LED باعث می شود آن مدار و به طور بالقوه کل نوار از کار بیفتد. برش در امتداد یک خط مستقیم به اندازه کافی ساده به نظر می رسد، درست است؟ تعجب خواهید کرد که چه تعداد از مردم این کار را اشتباه می کنند و در این فرآیند نورهای کاملاً خوبی را خراب می کنند. به خواندن یک راهنمای آسان در مورد نحوه برش چراغ های نوار LED، اتصال مجدد دو قطعه مجزا و اینکه اگر همه چیز به درستی پیش رفت چه کاری انجام دهید ادامه دهید.

وقتی صحبت از چراغ‌های نواری LED به میان می‌آید، هیچ «اندازه‌ای مناسب برای همه» وجود ندارد. اما چه نیاز به چراغ‌های انعطاف‌پذیر یا سفت، تک رنگ یا RGB، ضد آب یا غیر ضد آب داشته باشید، اکثر نوارهای LED یک ویژگی مشترک دارند… را می توان به طول های سفارشی برش داد. در فواصل منظم در سرتاسر هر نوار LED، خطوط مشکی مستقیم یا نقطه‌دار دیده می‌شود. مدارها در این نقاط کاملاً بسته هستند.

بنابراین این مکان‌ها امن‌ترین مکان‌ها برای بریدن ال‌ای‌دی‌ها بدون ایجاد آسیب هستند. این خطوط برش در هر ال ای دی نواری متفاوت خواهد بود. به عنوان یک قانون کلی، آنها معمولاً هر 3 LED هستند. بنابراین، برای مثال، اگر 30 LED در هر متر وجود داشته باشد، خطوط برش معمولاً هر 10 سانتی متر خواهد بود. در هر طرف خط برش مشکی باید پدهای لحیم کاری مسی وجود داشته باشد که یک الگوی متقارن را تشکیل می دهند. قرار دادن این پدهای مسی یک نکته مفید برای اطمینان از اینکه خط برش را به درستی شناسایی کرده اید است.

نحوه اتصال ریسه نواری

فضای خود را اندازه بگیرید تا ببینید به چه میزان نور نیاز است. با استفاده از یک متر، فضای روشن مورد نظر خود را اندازه بگیرید و اندازه گیری ها را یادداشت کنید تا آنها را فراموش نکنید. به عنوان مثال: اگر نوار نوری را در امتداد محیط اتاقی قرار دهید که دارای 4 دیوار به عرض 12 فوت (3.7 متر) است، به ریسه ای نیاز دارید که طول آن حداقل 48 فوت (15 متر) باشد.

ریسه را در جایی که می خواهید برش دهید علامت گذاری کنید. با مراجعه به اندازه گیری هایی که از فضای خود انجام داده اید، اکنون ریسه را اندازه بگیرید تا دریابید که در کجا باید آن را برش دهید. برش نوار در ناحیه اشتباه منجر به کار نکردن چراغ های LED شما می شود. نوار چراغ LED شما دارای علامت هایی در امتداد نوار است که به شما نشان می دهد در کجا مجاز به برش هستید. اغلب با نقاط نارنجی یا قهوه ای یا حتی یک تصویر کوچک از قیچی مشخص می شوند. اگر اندازه گیری مورد نظر شما کاملاً با نقاط برش مشخص مطابقت ندارد، برای اطمینان از عملکرد چراغ هایتان، باید در امتداد خطوط تعیین شده برش بزنید.

پس از یافتن مکانی که می خواهید برش دهید، از قیچی تیز استفاده کنید تا در امتداد خط برش تعیین شده روی نوار، با دقت برش دهید. اگر چراغهایتان از هم فاصله داشته باشند، ممکن است از برش سیم نیز استفاده کنید، مواظب باشید که به چراغ آسیب نرسد.

اتصال ریسه های نواری به یکدیگر

نسل جدید کانکتور مختص به ریسه های نواری تولید شده است. بسیاری از افراد برای اتصال ریسه ها از لحیم کاری استفاده میکردند اما لوپ لایت کانکتور هایی تولید کرده است که نیازی به لحیم کاری ندارد. از کانکتورهای L مانند برای ایجاد زوایای کامل ۹۰ درجه استفاده کنید. اگر می‌خواهید به‌خوبی زیر چارچوب کابینت یا پشت تلویزیون یا سقف کار کنید، این نوع کانکتور ۹۰درجه به شما کمک می کند. کانکتورهای گیره ای روی نقاط مسی انتهای نوار LED قرار می گیرند. این نقاط با علامت مثبت یا منفی مشخص می شوند. نوار را در محل اتصال ببندید و کانکتور را به انتهای نوار بکشید. بخش دیگری از ریسه را گیره دهید و آن را به انتهای دیگر کانکتور بچسبانید تا ریسه به یکدیگر وصل شود.

استفاده از پروفیل ریسه

اگر ریسه در محل نصب قابل رویت هستند، می توانید از پروفیل استفاده کنید. پوشش ریسه به طور مساوی نور را به جایی که نوار را نصب کرده اید پخش می کند و تک تک لامپ های LED را پنهان می کند. برای اکثر دیفیوزرهای LED، یک مسیر چسب نصب می‌کنید، سپس ریسه LED خود را داخل آن قرار می‌دهید و پوشش را در مسیر قرار می‌دهید.

قیمت ریسه شلنگی

قیمت ریسه شلنگی تابع عوامل زیادی است که شاید بررسی آن توسط فرد غیرمتخصص کمی سخت باشد. سعی کنید برای خرید ریسه شلنگی از فروشگاه‌های معتبر قیمت ریسه شلنگی را بپرسید و به هیچ عنوان از فروشگاه‌های غیرمعتبر خرید نکنید. تراکم ریسه شلنگی، برند تولیدکننده، نوع چیپ استفاده شده، ضمانت‌نامه و خدمات پس از فروش می‌تواند قیمت ریسه شلنگی را متغیر کند. برای بررسی قیمت ریسه شلنگی به فروشگاه ترب سر بزنید تا به صورت آنلاین قیمت‌های بروز این محصولات را مشاهده کنید برای خرید ریسه شلنگی می‌توانید از سایت ما اقدام کنید.

دکمه بازگشت به بالا