اقتصادی

مصرف آب تهرانی‌ها ۷۰ لیتر بیشتر از سرانه کشوری شد

مدیر مرکز مدیریت آب تهران: تهران روزانه 240 لیتر آب آشامیدنی مصرف می کند که این میزان سرانه 170 لیتر در ثانیه در کشور است و تهران 70 لیتر سرانه بیشتری مصرف می کند. .

به گزارش پرتال پارسی ، حسین سرایی در یک مصاحبه تلویزیونی با بیان اینکه در تابستان درآمد سرانه در تهران به 310 لیتر در ثانیه می رسد ، رقم بسیار بالایی است: تهران در حال حاضر 37000 لیتر در ثانیه دارد. مصرف آب در روز در تابستان ، این رقم بیش از 44000 لیتر در ثانیه است که بر لزوم مدیریت مصرف در این کلانشهر به دلیل کاهش قابل توجه بارندگی تأکید می کند.

وی گفت: “مصرف فعلی در تهران به دلیل برآورد هواشناسی و بارش 10 درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.” «

مدیر مرکز مدیریت آب تهران با اشاره به تخلیه ذخایر پشت سدها گفت: “اگر ذخایر را در تابستان حفظ کنیم ، در اوایل پاییز و قبل از شروع آب جدید محدودیت کمتری خواهیم داشت.”

این کاخ با تأکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف 10 درصد آب ، افزود: استفاده از کاهنده مصرف کننده ، عدم استفاده از آب به جای جارو هنگام تمیز کردن ساختمان و باز ماندن آب در هنگام شنا می تواند منجر به هدر رفتن آب شود.

وی گفت: تأمین آب شرب تهران از طریق 70 درصد منابع آب سطحی و 30 درصد منابع آب زیرزمینی تأمین می شود ، این بدان معناست که با کاهش بارندگی ، سهم آب های سطحی کاهش یافته و سهم آب های زیرزمینی افزایش می یابد .استفاده از منابع .

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا