اقتصادی

رشد 12 درصدی مصرف بنزین نسبت به دوران اوج کرونا

مدیرکل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی گفت: مصرف بنزین نسبت به دوران کرونا 12 درصد افزایش داشته است.

به گزارش پرتال پارسی، جلیل سالاری در گفت و گوی تلویزیونی یکی از دلایل افزایش مصرف را افزایش ترافیک عنوان کرد. خودروها آزاد شدند، اعدام نشدند.

وی گفت: در سال های اخیر فقط تعداد خودروها افزایش یافته است اما خودروهای فرسوده بدون شکستگی رها می شوند.

وی با اشاره به اینکه تولید بنزین کشور نسبت به سال های گذشته تغییری نکرده است، گفت: تولید همانند سال های گذشته بوده و تنها یک درصد افزایش تولید داشته ایم.

سالاری در خصوص بحث مدیریت مصرف گفت: اگرچه سیاست قیمت گذاری عاملی موثر بر مدیریت مصرف بنزین است، اما باید به موضوع استانداردسازی خودروها توجه شود.

وی افزود: در بحث مدیریت مصرف سوخت، زمانی که مصرف کننده کالایی مانند بنزین را با قیمت واقعی خریداری می کند، باید اجازه استفاده از خودرویی را داد که استانداردهای جهانی را داشته باشد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: اگر مصرف‌کننده‌ای بتواند از خودرویی استفاده کند که در هر صد کیلومتر چهار لیتر بنزین مصرف می‌کند، می‌توان به او بنزین به قیمت واقعی داد اما برای مصرف‌کننده‌ای که مصرف می‌کند. خودرو. 10 لیتر در 100 کیلومتر. بنزین مصرف می کند این تفاوت قیمت می تواند مفید باشد.

سالاری در خصوص قیمت واقعی بنزین گفت: در حال حاضر بر اساس قانون، دولت با نفت 95 درصد فوب به قیمت خلیج فارس در اختیار پالایشگاه های نفت قرار می دهد و همچنین محصول را به قیمت صادراتی خریداری می کند.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه بیشتر هزینه های بنزین دولت صرف هزینه های حمل و نقل، حمل و نقل می شود، گفت: به طور متوسط ​​هزینه جایگاه، حق توزیع و تعرفه حمل و نقل 50 تا 60 درصد است. بنزین دارد و در واقع دولت از فروش بنزین عاید بسیار کمی می کند.

وی گفت: با این حال درآمد دولت از فروش بنزین از طریق ساماندهی هدفمندی یارانه ها نه تنها صرف یارانه تولید می شود، بلکه صرف یارانه های فردی نیز می شود.
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا