اقتصادی

صرفه جویی ۱۰۰ هزار میلیاردی در مصرف برق

همکاری بین مردم در زمینه مصرف برق از ابتدای امسال به 100000 ریال رسیده است. این منجر به صرفه جویی در انرژی معادل 5.5 مگاوات شد.

به گزارش پرتال پارسی ، برای جلوگیری از قطع برق در کشور ، لازم است نیروگاه جدیدی احداث شود یا مصرف کنندگان در بازه زمانی اوج کنترل شوند ، با توجه به هزینه بالای ساخت و ساز ، دولت تصمیم دارد مدیریت مصرف را انتخاب کند.

در همین راستا ، محمدحسن متولی زاده ، مدیرعامل تاوانیر ، به پرتال پارسی گفت: “اگر بتوانیم با ایجاد و جابجایی کالاها بدون ایجاد مشکل یا کاهش تولید ، مدیریت کنیم ، پس ما با قیمت پایین مدیریت کرده ایم.” ظرفیت بیشتر در مدار الکتریکی.

وی گفت: “اجرای این پروژه چندین برابر بهتر از ساخت نیروگاه است” ، وی گفت: هزینه های انسانی در سال های اخیر پنج درصد کاهش یافته است.

رئیس شرکت توانیر با بیان اینکه حدود 5 میلیارد تومان برای اجرای آن در طول سالها هزینه شده است و از مزایای آن برای جایگزینی نیروگاه ها و شبکه های جدید هزینه شده است ، گفت: “اگر می خواهید نیروگاه احداث کنید ، باید 3000 میلیارد هزینه کنید.”

“در واقع ، دو راه حل برای این مشکل وجود دارد: یا ساخت نیروگاه یا کاهش هزینه ها. اگر این را در نظر بگیریم که نسبت مدیریت بار و کاهش هزینه از یک به 10 است ، اولویت ویژه ای برای افزایش بهره وری وجود دارد. “

کمتر بخورید ، پاداش بگیرید

برای تشویق مشترکان به این کار ، وزارت نیرو مشوق هایی را برای مشترکین خوب انجام داده است تا صورتحساب برق خود را بصورت رایگان مدیریت کنند ، اما مصطفی رجبی مشهدی ، سخنگوی بخش برق کشور می گوید: دو شرط برای پاداش وجود دارد. است؛ یکی این که مشترک باید طبق برنامه مصرف منطقه خود مصرف کند و مصرف آن نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

به گفته وی ، روش محاسبه کاهش هزینه تولید مثل در مرحله اول منطقه است. به عنوان مثال ، اگر قیمت مرحله اول منطقه 1 60 تومان در نظر گرفته شود ، در این دوره با تعداد کاهش مصرف برای آن دوره ضرب می شود و یک جایزه دریافت می شود.

وی افزود: اگر مشترک مشترک 10 درصد مصرف را کاهش دهد ، پرداخت آن شخص حدود 20 درصد کاهش می یابد ، تعرفه برق بتدریج محاسبه می شود و با افزایش مصرف ، به تدریج تعرفه افزایش می یابد. به عنوان مثال ، اگر مصرف مشترک از 200 کیلو وات ساعت به 300 کیلو وات ساعت برسد ، 100 کیلو وات ساعت بعدی دو برابر می شود ، اما اگر مشترک مشترک مصرف را کاهش دهد ، یک جایزه اضافه می شود.

در حقیقت ، این کاهش مصرف به معنای آن است که اگر قبض 10٪ کاهش یابد ، هزینه حدود 20٪ کاهش می یابد ، یعنی اگر مصرف 20٪ کاهش یابد ، هزینه پرداخت 40٪ کاهش می یابد. اگر مصرف کننده 200 کیلووات ساعت برق مصرف کند و میزان مصرف آن را به 100 کیلووات افزایش دهد ، در این صورت پرداخت برق نیز رایگان خواهد بود.

پاداش خوبی نیز در زمستان پرداخت می شود

اخیراً وزیر نیرو قول داده است که از مصرف خوب در زمستان پاداش می گیرد و با تصویب هیئت وزیران اعلام کرد که علاوه بر پاداش دادن به مشترکین کم مصرف در تابستان ، جوایز خوبی در زمستان نیز به مشترکان اهدا می شود.

به گفته وی ، سال گذشته 106 میلیارد تومان برای تحریک مصرف کنندگان هزینه شده است و امسال مدل های تشویقی برای این نوع مشترکان در نظر گرفته شده است و با تصویب هیئت دولت ، بهترین مصرف کنندگان در زمستان ارزیابی می شود.

وی اظهار داشت: پیش بینی می شود زمستان سرد باشد ، در این رابطه برای مشترکینی که از بهره‌برداری بهینه از برق دستگاههای گرمایشی استفاده می کنند جایزه ای نیز در نظر گرفته شده است.

وزیر نیرو گفت: “ما آخرین روزهای گرم و خیلی گرم تابستان را تجربه می کنیم. در این مدت ، شاهد همکاری بسیار گرم مردم با وزارت نیرو بودیم به طوری که امسال اوج بار بیش از یک درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش نیافته است “؛ علیرغم اینکه حداکثر بار در سالهای گذشته حدود 5 درصد افزایش یافته است ، برای عبور از حداکثر بار باید چندین هزار مگاوات هزینه شود.

ارداکیانان: “به لطف همکاری عالی بین صنایع بزرگ و بخش های تولیدی ، تأمین انرژی امسال نسبت به سال گذشته 10٪ افزایش یافته است ، این بدان معناست که هم حداقل میزان بار و هم مقدار انرژی تولید شده افزایش یافته است.”

از اوج سال گذشته حدود 1800 مگاوات ساعت به نیروگاه های کشور اضافه شده است ، اما با وجود تأثیر گرمای زیاد ، باعث قطع برق در برخی از قسمت ها شده است ، اما مسئولان می گویند این روند طی چند روز آینده با دمای پایین به پایان می رسد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا