سلامت و تندرستیکسب و کار ویژه

چرا پوست دور چشم خشک می شود

علت خشکی دور چشم چیست؟

برای خرید کرم دور چشم لاکچری کوین لطفاکلیک کنید به طور کلی علت خشکی دور چشم شامل عوامل متعددی می‌شود که از میان رایج‌ترین آن‌ها می‌توانیم به شرایط آب و هوایی، نوع تغذیه، کم آب نوشیدن وراثت، خشکی پوست، خواب ناکافی، کمبود رطوبت پوست، افزایش سن و آلرژی فصلی اشاره کنیم.

علت پوسته پوسته شدن زیر چشم نیز ممکن است ناشی از اگزما، پسوریازیس یا دیگر مشکلات پوستی باشد. این پوسته‌ریزی گاهی می‌تواند منجر به خارش و قرمزی چشم، کاهش دید، ایجاد التهاب و … شود. توصیه می‌کنیم در صورت مواجهه با این مشکل به سرعت به یک پزشک متخصص پوست مراجعه کنید.

گریه کردن

کرم شب لاکچری کوین بیز: نمکی که در اشک چشم وجود دارد، در تماس با پوست زیر چشم باعث خشکی آن می‌شود. به همین دلیل در اثر گریه‌های مستمر و مداوم پوست دور چشمتان خشک، ملتهب و پوسته پوسته خواهد شد.

دوش آب داغ

اگر از آن دسته افرادی هستید که عادت دارند با آب داغ دوش بگیرند، باید بدانید که بیشتر از دیگران در معرض خشکی پوست اطراف چشم و پیری این ناحیه قرار دارید. علاوه بر این، به طور کلی آب داغ باعث آسیب به موها و پوست کل بدن نیز خواهد شد.

استفاده از لوازم آرایشی بی کیفیت

یکی از شایع‌ترین علل خشکی دور چشم ، استفاده از لوازم آرایشی تقلبی یا نامرغوب است. باید توجه داشته باشید که تمامی محصولات آرایشی‌تان، به ویژه ، خط چشم و ریمل را از میان برندهای اصل و معتبر اتخاب کنید تا دچار مشکلات جدی در این ناحیه نشوید.

استفاده از پاک کننده های قوی برای دور چشم

بعضی از شوینده‌های صورت برای شستشوی پوست حساس دور چشم مناسب نیستند و به دلیل داشتن ترکیبات قوی باعث خشکی و پوسته‌ریزی این ناحیه خواهند شد. به همین دلیل بهتر است برای پاک کردن میکاپ چشمانتان، از یک کمک بگیرید.

راه هایی برای درمان خشکی و خارش دور چشم

اولین گام برای درمان خشکی زیر چشم دوری از عوامل ایجاد کننده آن است؛ پس پیشنهاد می‌کنیم در اولین فرصت عوامل بالا را حذف کنید و سبک زندگی‌تان را اصلاح نمایید. در ادامه نیز راهکارهای زیر می‌توانند به شما برای رفع این مشکل کمک نمایند:

پوست دور چشم را مرطوب کنید

یکی از ساده‌ترین و موثرترین روش‌های درمان خشکی و خارش دور چشم ، مرطوب کردن این ناحیه با یک مناسب است. پیشنهاد می‌کنیم محصولی را انتخاب نمایید که علاوه بر داشتن خاصیت آبرسانی، با پوستتان نیز سازگار باشد و با داشتن خاصیت ضد پیری، ایجاد چین و چروک را به تعویق بیندازد.

یکی از بهترین محصولات در این زمینه،  کرم پودر لاکچری کوین برای پوست روشن است که با داشتن خواص نرم و مرطوب کنندگی، به درمان خشکی زیر چشم کمک خواهد کرد. این محصول چروک‌های ریز را از بین می‌برد و حلقه‌های تیره و پف زیر چشم را نیز تا حد قابل توجهی کاهش خواهد داد.

کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید

اشعه‌های ماورا بنفش نور خورشید باعث تجزیه کلاژن و الاستین پوست و در نتیجه ایجاد چین و چروک خواهند شد. بنابراین با استفاده از یک مناسب می‌توانید از پوست اطراف چشمتان در برابر این عامل مخرب محافظت نمایید.

رژیم غذایی مناسبی داشته باشید

نوشیدن آب کافی و دریافت مواد غذایی غنی از ویتامین‌ها، دو عامل مهم در حفظ سلامت پوست هستند که توسط افراد زیادی نادیده گرفته می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم در طول روز حتماً به میزان کافی آب بنوشید و میوه‌ها، سبزیجات و مواد غذایی مفید را در رژیم غذایی‌تان قرار دهید.

مواد غذایی حاوی پروبیوتیک و آنتی اکسیدان برای درمان خشکی دور چشم معجزه می‌کنند. بنابراین بهتر است ماست، کلم، آجیل، تخم مرغ، ماهی، زردچوبه و کیوی را به صورت روزانه میل نمایید.

از یک شوینده صورت ملایم استفاده کنید

توجه داشته باشید همانطور که شستشوی منظم صورت برای حفظ سلامت پوست ضروری است، شستن بیش از حد آن نیز می‌تواند باعث ایجاد خشکی و چروک شود. پس پیشنهاد می‌کنیم یک ملایم و فاقد صابون تهیه کنید و روزانه حداکثر دو بار، صورتتان را با آن بشویید.

بهترین کرم برای خشکی دور چشم |پماد خشکی دور چشم

راه های درمان خانگی خشکی دور چشم

علاوه بر روش‌هایی که در بالا ذکر کردیم، شما می‌توانید روش‌های درمان خانگی خشکی دور چشم را نیز برای خشکی خفیف این ناحیه به کار ببرید. البته توجه داشته باشید در صورتیکه دچار خشکی شدید هستید، یا با این روش‌ها درمان نشدید حتماً به پزشک مراجعه نمایید.

برخی روش‌های درمان خشکی زیر چشم در خانه عبارتند از:

روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس علاوه بر درمان خشکی پوست چشم، باعث محافظت از پوست این ناحیه و جوانسازی آن نیز خواهد شد. برای استفاده از این روش می‌توانید کمی روغن اسطوخودوس را با دو قطره روغن نارگیل ترکیب کرده و به آرامی در اطراف چشم ماساژ دهید.

ژل آلوئه ورا

ساده‌ترین راه برای درمان خانگی خشکی دور چشم ، استفاده از ژل آلوئه ورا طبیعی است. این گیاه به دلیل داشتن ویتامین‌ها و مواد معدنی فراوان، رطوبت را در پوست نگه داشته، خشکی ان را برطرف نموده و باعث درخشندگی و سلامت آن می‌شود. کافیست آن را به مدت ۱۰ دقیقه زیر چشمتان ماساژ دهید و سپس بشویید.

گلاب

با توجه به علت خشکی دور چشم ، استفاده از گلاب می‌تواند در درمان آن موثر باشد. چرا که گلاب رطوبت و انعطاف‌پذیری پوست را افزایش می‌دهد و خشکی و چروک‌های ناشی از آن را نیز برطرف خواهد کرد. یک پنبه را به گلاب آغشته کرده، به مدت ۱۰ دقیقه دور چشم بمالید و سپس با آب سرد بشویید.

علاوه بر موارد فوق، روغن‌های نارگیل، زیتون و بادام، ماست، شیر، کپسول ویتامین E، خیار، عسل و آووکادو نیز موادی هستند که با ماساژ دادن آن‌ها به ناحیه دور چشم می‌توانید خشکی این ناحیه را درمان نمایید. البته هنگام استفاده از روش‌های درمان خانگی دقت کنید که این مواد طبیعی وارد چشمتان نشوند.

 سوالات متداول درباره درمان و علت پوسته پوسته شدن زیر چشم

در این مقاله برای شما عزیزان درباره علل خشکی دور چشم و روش‌های درمان این مشکل صحبت کردیم. در این بخش نیز به سوالات پرتکرار کاربران در این زمینه پاسخ می‌دهیم. شما عزیزان هم می‌توانید پرسش‌های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید و منتظر پاسخ کارشناسان الانزا بمانید:

علت پوسته پوسته شدن زیر چشم چیست؟

علت این امر ممکن است ناشی از اگزما، پسوریازیس یا دیگر مشکلات پوستی باشد. این پوسته‌ریزی گاهی می‌تواند منجر به خارش و قرمزی چشم، کاهش دید، ایجاد التهاب و … شود.

برای درمان خانگی خشکی دور چشم چه کنیم؟

در این مطلب درباره روش های درمان خشکی و خارش دور چشم صحبت کرده‌ایم، پیشنهاد می‌کنیم آن را بخوانید

 

دکمه بازگشت به بالا