عمومیکسب و کار ویژه

علامت میکروفون بالای گوشی سامسونگ

علامت های بالای گوشی سامسونگ برای چه چیزی هستند؟

آیکون های نوار وضعیت هر کدام دارای معانی خاصی هستند که به یک قسمت از تلفن همراه شما مربوط می شود .حتما برای شما پیش آمده است که نماد یا آیکونی در نوار وضعیت شما نمایان شده که معنی آن را نمی دانستید و یا اصلا متوجه نشدید که آن نماد چطور ظاهر شد . در این مطلب از سامسونگ یار با معرفی علامت های بالای گوشی سامسونگ در خدمت شما هستیم .

هر علامت در بالای گوشی نمایانگر یک وضعیت می باشد . به طور مثال علامت تلفن می تواند نشان دهنده ی هدایت تماس باشد . علت علامت خطر روی گوشی می تواند به معنی رومینگ یا به معنی روشن بودن اینترنت شما باشد . هر علامت می تواند یک موضوعی را مشخص کند . در ادامه سعی کرده ایم علامت هایی که می تواند بر روی گوشی شما نمایان شود را نشان دهیم .

نقطه سبز بالای گوشی سامسونگ چیست ؟

اگر گوشی خود را به اندروید 12 آپدیت کرده باشید قطعا متوجه دکمه سبز شده اید. این دکمه مربوط به سیاست های امنیتی گوگل می باشد و هر نرم افزاری که از دوربین یا میکروفون شما استفاده نماید نماد سبز نمایش داده میشود.

حفره کوچک بالای گوشی‌ها چیست؟

وقتی که به طراحی گوشی‌ها نگاه می‌‌کنیم، متوجه می‌‌شویم که دور تا دور آن چندین حفره وجود دارد که یکی از آن‌ها برای سوکت شارژر می‌‌باشد و دیگری برای اتصال جک 3.5 میلی متری و اتصال میکروفون ولی گاهی پیش می‌‌اید کارکرد بعضی از حفره‌های روی گوشی چیست و برای چه منظور به گوشی اضافه شده‌اند مثلا حفره بالای گوشی به چه هدفی آن‌جا قرار گرفته است. در این مقاله به بررسی دلیل اضافه کردن این حفره در بالای گوشی می‌‌رویم و یک بار برای همیشه این کنجکاوی را رفع و رجوع می‌‌کنیم، با ما همراه باشید:

حفره یا سوراخی که در بالای گوشی قرار داده شده است چیست و به چه منظور اضافه شده است؟

باید به این نکته دقت کنید که هیچ حفره ای بدون دلیل بر روی گوشی شما قرار داده نشده است. سوراخ بالایی گوشی به احتمال خیلی زیاد میکروفون ثانویه یا دوم گوشی شماست. میکروفون ثانویه وظیفه کاهش نویز را بر عهده دارد. میکرون اولیه در پایین گوشی قرار می‌گیرد و صدای شما از طریق آن دریافت می‌‌شود. به وسیله میکروفون ثانویه که معمولا بالای گوشی قرار داده می‌‌شود برای بهبود کیفیت تماس در نظر گرفته می‌‌شود. در بیشتر مواقع سوراخ و یا حفره بالای گوشی همان میکروفون ثانویه می‌‌باشد.

حفره بالای گوشی باید تمیز نگه داشته شود:

اگر زمان زیادی از خرید گوشی هوشمند شما می‌‌گذرد به احتمال زیاد حفره کوچک بالای گوشی هوشمند خود را تمیز نکرده‌اید. سوراخ کوچک بالای گوشی شما نیاز به تمیز کردن دارد چرا که وجود گرد و غبار در مدت زمان زیاد باعث ایجاد تداخل و درست کار نکردن این میکروفون می‌‌شود. برای تمیز کردن حفره بالای گوشی هوشمند می‌‌توانید از سنجاق یا سوزن ته گرد استفاده کنید ولی باید خیلی دقت کنید تا به آن آسیب وارد نکنید و همچنین برای تمیز کردن میکروفون ثانویه می‌‌توان از اسپری‌های مخصوص لوازم الکتریکی استفاده کرد ولی بهتر است این کار را به یک متخصص بسپارید تا به بهترین حالت حفره بالای گوشی را پاکسازی کند و صدای ضبط شده و دریافتی توسط گوشی کیفیت بالای خودش را حفظ کند.

حفره بالای گوشی چه کاربردهایی دارد:

اولین کاربرد میکروفون ثانویه که در حفره بالای گوشی تعبیه شده است ضبط و ذخیره صدا در هنگام گرفتن ویدیو یا فیلمبرداری است و دومین وظیفه‌ای که برای میکروفون ثانویه توسط شرکت‌های سازنده در نظر گرفته شده است تشخیص و خذف نویز‌هایی است که با صدا وارد میکروفون می‌‌شود. گوشی‌های هوشمند برای حذف نویز از قابلیت Noise Canceling استفاده می‌‌کنند، به این روش که در ابتدا گوشی صدای محیط اطراف را نمونه برداری می‌‌کند و با استفاده از روش‌های مدولاسیون یک موج با همان اندازه و دامنه معکوس تولید می‌‌کند و هنگام ذخیره نهایی با صدای اصلی جمع بسته می‌‌شود، بنابرین مطابق جمع موج‌ها طول موج‌های هم فرکانس هم اندازه با جهت‌های مخالف همدیگر را حذف کرده و در نتیجه فقط صدای مورد نظر ما به صورت واضح و با کیفیت در گوشی موبایل ذخیره‌ می‌‌شود.

برای اولین بار کجا از میکروفون ثانویه در حفره بالای گوشی‌ها استفاده شد:

برای نخستین بار کمپانی ایفون در ساخت گوشی‌های آیفون 4 یک سوراخ ریز در بالای گوشی خود قرار داد که با یک سیستم پیچیده برای حذف نویز و بهبود کیفیت مکالمات و ضبط صدا بهره می‌‌برد. این فناوری زمانی که صدای شما به طور کامل به میکروفون اولیه برسد بهتر کار می‌‌کند چرا که فناوری حذف نویز با در نظر گرفتن صدای دریافتی در میکروفون اولیه به عنوان صدای مرجع که جمع نویز و صدای اصلی است شروع به کار می‌‌کند ولی اگر هر چقدر بین صدای شما و میکروفون اولیه که در زیر گوشی تعبیه شده است فاصله ایجاد شود نویز گیر دیگر با کیفیت اصلی خود عمل نمی‌‌کند چرا که تداخل امواج در دو میکروفون اولیه و ثانویه باعث افت عملکرد این فناوری می‌‌شود.

چرا میکروفون ثانویه باید در بالای گوشی کار گذاشته شود؟

از آن جایی که برای افزایش بهره وری و دریافت دقیق صدا میکروفون اولیه در پایین گوشی در نظر گرفته شده است بنابرین میرو.فون ثانویه که وظیفه تشخیص نویز محیط را برعهده دارد باید در بیشترین فاصله با منبع اصلی صدا قرار داشته باشد، میکروفون دوم باید نسبت به صدای ما ایزوله باشد تا بتواند با بهترین حالت ممکن نویز را تشخیص داده و حذف کند.

اسپیکر میکروفون خور دیجی کالا |حذف علامت مثبت در دایره بالای گوشی سامسونگ

چگونه میکروفون گوشی را تست کنیم؟

ممکن است برای شما این سوال پیش بیاید که چطور و چگونه می‌‌شود میکروفون گوشی را تست کرد؟ اگر تازگی‌های حس می‌‌کنید که میکروفون دوم گوشی موبایل شما به درستی کار نمی‌‌کند و یا تاثیری در افزایش کیفیت صدای ندارد می‌‌توانید به روش‌هایی که در ادامه بیان کردیم برای تست آن‌ها استفاده کنید و یا اینکه به یک متخصص موبایل نشان دهید.

سخن پایانی:

در این مقاله به بررسی سوراخ بالای گوشی پرداختیم و فهمیدیم که این سوراخ برای میکروفون ثانویه تعبیه شده است که برای کاهش نویز و افزایش کیفیت صدای دریافتی استفاده می‌‌شود. در ادامه به این نکته اشاره کردیم که دلیل بالا بودن این حفره داشتن بیشترین فاصله با میکروفون اولیه است تا بتواند به بهترین حالت نویز را از صدای اصلی تشخیص داده و حذف نماید. همانطور که در مقاله گفته شد اگر زمان زیادی از خرید موبایل می‌‌گذارد ممکن است این حفره مسدود و یا دچار گردگرفتگی باشد و نتواند عملکرد صحیح و درستی که برای آن برنامه ریزی شده است را اجرا کند بنابرین بهتر است هر چه زودتر برای تمیز کردن آن اقدام فرمایید.

منبع: youtube.com

دکمه بازگشت به بالا