عمومیکسب و کار ویژه

چگونه گوشی شیائومی را از حالت شارژ سریع خارج کنیم

حل مشکل کار نکردن فست شارژ شیائومی

علت کار نکردن فست شارژ در گوشی شیائومی چیست؟ با بررسی و حل مشکل کار نکردن فست شارژ شیائومی در ادامه همراه ما باشید.

امروزه اکثر تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند از تکنولوژی شارژ سریع به عنوان یک ویژگی‌ مهم در گوشی‌های هوشمند خود استفاده می‌کنند.

فناوری شارژ سریع یا فست شارژ در گوشی‌های تلفن همراه، باعث شده زمان شارژ شدن باتری این دستگاه بسیار کمتر از گذشته شود. اما برخی مشکلات وجود دارند که باعث می‌شوند شارژ سریع گوشی‌های هوشمند از کار افتاده و یا در عملکرد آن اخلال ایجاد شود.

حل مشکل کار نکردن فست شارژ شیائومی

اگر شما هم در گوشی شیائومی خود با مشکل کار نکردن فست شارژ شیائومی رو به رو شده‌اید در ادمه همراه ما باشید تا علت کار نکردن فست شارژ در گوشی شیائومی را مشخص کنیم. شما می‌توانید از طریق راهکارهایی که در ادامه آمده است به حل مشکل کار نکردن فست شارژ شیائومی بپردازید.

راه حل مشکل کار نکردن فست شارژ شیائومی

در ادامه به بیان راه‌حل‌هایی می‌پردازیم که در صورتی که با مشکل کار نکردن فست شارژ شیائومی رو به رو شدید می‌توانید از طریق آنها مشکل خود را حل کنید.

وجود مشکلات نرم افزاری گوشی

برخی از نرم افزارها روی عملکرد گوشی تاثیر مخربی دارند و موجب اختلال در برخی از فرایندهای طبیعی گوشی مثل شارژ می‌شوند. برای این منظور برنامه‌هایی که جدیدا نصب کرده‌اید و فکر می‌کنید که مشکل از آنها است را شناسایی کرده و آنها را حذف کنید.

چرا و چگونه فست شارژ گوشی را غیرفعال کنیم؟

ابتدا می بایست مکانیزم اثر شارژ سریع گوشی را کمی شرح دهیم. این اواخر شرکت های سازنده موبایل ها تصمیم گرفته اند که به تبلت ها و گوشی های کاربران اجازه ندهند حد بالایی از آمپراژ و جریان الکتریکی را به مدار گوشی ها وارد سازد. همین مساله می تواند در برخی موارد باعث صدمه به باتری موبایل شده و حتی برخی اوقات باعث منفجر شدن باتری گوشی و تبلت شود.

حالا شارژ سریع چه می کند؟ شما با فعال کردن شارژ سریع روی گوشی ها و دیگر دستگاه های هوشمند خود، حد بالایی از ولتاژ و آمپراژ را در زمان کوتاه اتصال گوشی به شارژر وارد برد الکترونیکی گوشی خود می سازید.  این مساله باعث ایجاد آسیب آنی و یا مشهودی به برد و باتری گوشی شما نخواهد شد اما اگر شیوه شارژ کردن گوشی خود را همواره بر همین مبنا قرار دهید و هر روز گوشی خود را با استفاده از شارژ سریع شارژ کنید، باید منتظر عواقب بدی باشید که در انتظار گوشی شما است.

اول از همه، باتری های لیتیوم-یونی (Lithium-Ion (Li-Ion نسبت به شارژ سریع حساس تر هستند و اگر هر دفعه ای که گوشی را شارژ می کنید، از شارژ سریع استفاده  کنید این باتری های زودتر خراب می شوند. این موضوع زمانی مهم تر می شود که می خواهید از گوشی که با این روش شارژ شده است، برای مدت یک روز کامل استفاده کنید.

برنامه فست شارژ شیائومی |تنظیمات فست شارژ شیائومی نوت 10

نکته دوم در مورد داغ شدن مداوم باتری حین شارژ سریع است. از آنجا که با فعال کردن شارژ سریع، حجم بالایی از توان و بار الکتریکی در زمانی بسیار کوتاه وارد باتری گوشی شما می شود، مقاومت بالایی ایجاد شده و این مقاومت خود را به صورت گرم شدن باتری و گاهی داغ کردن دستگاه نشان می دهد. اگر این موضوع هر روز تکرار شود؛ عمر باتری گوشی شما به شدت کاهش پیدا می کند و شما رو مجبور میکند تا به دنبال خرید باتری گوشی جدید باشید.  برای حل این مشکل می توانید گوشی را در زمان شارژ در نواحی خنک تر منزل و یا محل کار خود قرار دهید، اما به خاطر داشته باشید که در حال بازی کردن و یا اجرای برنامه ای سنگین گوشی را به فست شارژ متصل کنید! خوب در این حالت احتمالاً باتری گوشی در درازمدت آسیب جدی خواهد دید.

یکی دیگر از مسائلی که به همراه فست شارژ از عمر باتری گوشی می کاهد، رها کردن گوشی درون شارژر و در تمام طول شب است. خوب حالا فرض کنید که گوشی خود را به فست شارژ متصل کرده و تمام شب آن را به حال خود رها کرده اید، گوشی پس از نیم ساعت تا 100 درصد شارژ شده و مابقی اوقات را با همان شارژ 100 درصد و درون شارژر سپری می کند. حالا می توانید تصور کنید که با این کار چه بلایی سر باتری گوشی خواهد آمد؟

ما در این مقاله قصد نداریم بگوییم که فست شارژ چیز خوبی نیست و یا حتماً باتری گوشی شما را خراب خواهد کرد. ما تنها می خواهیم بگوییم که لازم نیست همیشه و همیشه از شارژ سریع استفاده کنید و می توانید تنها در زمان هایی که واقعا زمان ندارید، از این روش شارژ دستگاه های هوشمند بهره ببرید. در ادامه روش کنترل فست شارژ گوشی را آموزش خواهیم داد.

منبع: آموزش تعمیر موبایل

دکمه بازگشت به بالا