اقتصادیکسب و کار ویژه

رفع مشکلات مربوط به اینترنت در زمان راه‌اندازی گوشی های شیائوم

چگونه مشکل اینترنت گوشی های شیائومی را حل کنیم؟

یکی از مهمترین مشکلاتی که کاربران گوشی های شیائومی بعد از دریافت تنظیمات اینترنت گوشی با آن روبه‌رو می‌شوند، عدم امکان ورود به مرورگر و سرچ کردن است. عوامل مختلفی می‌تواند منجر به این شود که اینترنت گوشی همراه شما کار نکند. اما بهتر است قبل از اینکه به تنظیمات گوشی خود دست بزنید، برخی موارد ساده را هم چک کنید.

راه اندازی مجدد گوشی

قیمت گوشی شیائومی: بسیاری از مشکلاتی که هر گوشی هوشمندی با ان روبه‌رو می‌شود، می‌تواند با Restart و راه اندازی مجدد گوشی حل ‌شود. شاید این راه‌حل خیلی ساده به نظر بیاید اما در اکثر مواقع همین راه حل ساده هم شما را به نتیجه دلخواه‌تان می‌رساند.

همچنین بعضی مواقع شما می‌توانید با فعال کردن حالت هواپیما (Airplan Mode) مشکل وصل نشدن به اینترنت همراه گوشی شیائومی را رفع کنید. در این روش از منوی کشویی گوشی ابتدا حالت پرواز را روشن کنید و بعد از تقریبا 30 ثانیه دوباره آن را به حالت غیرفعال تغییر دهید. بعد از انجام این مراحل اتصال گوشی به اینترنت را چک کنید تا مطمئن شوید که مشکل رفع شده است.

چک کردن حالت هواپیما

ممکن است با قرار گرفتن در موقعیتی خاص، حالت هواپیما را در گوشی خود فعال کرده باشید و بعد از گذشت چند ساعت و خارج شدن از آن موقعیت فراموش کرده باشید که مجددا حالت هواپیما را برای انجام تماس و استفاده از اینترنت غیرفعال کنید. ممکن است این موارد به نظر خیلی ساده باشند ولی گاهی اوقات فراموش کردن همین موارد ساده ممکن است دلیل اصلی بروز برخی مشکلات باشد.

بررسی حجم بسته اینترنت

بعضی مواقع ممکن است ساعت‌های زیادی با اینترنت گوشی همراه مشغول به گشت و گذار در سایت‌های مختلف و شبکه‌های مجازی باشیم بدون اینکه حجم اینترنتی مصرفی را چک کنیم. پس اگر بعد از مدتی با مشکل سرعت یا قطعی اینترنت در گوشی همراه مواجه شدید، یکی از دلایل احتمالی می‌تواند تمام شدن حجم بسته اینترنت باشد.

بررسی محدودیت استفاده از اینترنت

ممکن است برخی گوشی ها تنظیماتی داشته باشند که در صورت استفاده از مقدار مشخصی از دیتا، اینترنت گوشی به صورت خودکار قطع شود یا ممکن است خود شما این حالت را فعال کرده باشید. شما می ‌توانید این مشکل را در گوشی‌های شیائومی با اعمال تغییرات دستی و بالا بردن میزان مجاز برای استفاده رفع کنید. برای اعمال تغییرات باید طبق مراحل زیر عمل کنید:

  1. وارد بخش تنظیمات گوشی شوید.
  2. وارد قسمت Data Usage شوید و بخش Restrict mobile data usage را انتخاب کنید.
  3. از این بخش می‌توانید تنظیمات گوشی و محدودیت های آن را به طور کامل بررسی کنید.
  4. اگر محدودیت های خاصی در این بخش مشاهده کرید، آنها را غیرفعال کنید تا دیگر با مشکل قطعی اینترنت در صورت استفاده بیشتر از دیتا روبه‌رو نشوید.

بررسی کردن حالت شبکه

گوشی های هوشمند حالت های مختلفی برای اتصال به اینترنت همراه دارند. ممکن است در برخی مواقع با توجه به مکانی که در آن قرار دارید و گوشی‌ای که استفاده می‌کنید، اتصال به شبکه ارائه خوبی نداشته باشد. گاهی یک مدل خاص از گوشی هوشمند ممکن است نیازهای متفاوتی برای اتصال به اینترنت مطلوب داشته باشد. مثلا ممکن است دستگاهی قابلیت اتصال به اینترنت 4G را داشته باشد و عملکرد خوبی با شبکه 4G داشته باشد اما گوشی دیگری با همین قابلیت نتواند از استاندارد شبکه 4G به صورت کامل استفاده کند. بنابراین مهم است که تنظیمات شبکه را بررسی کنید و ببینید که آیا تنظیمات شبکه برای دستگاه شما بهینه است یا خیر؟

اگر گوشی شما قابلیت استفاده از گزینه 5G/4G/3G/2G (auto connect) را دارد، بهتر است این گزینه را انتخاب کنید تا دستگاه به صورت خودکار از بهترین فناوری اینترنت که منطقه‌ای که در آن حضور دارد، استفاده کند.

**

وارد کردن مجدد سیم کارت

یکی دیگر از کارهایی که برای رفع مشکل اینترنت همراه پیشنهاد می‌شود، این است که سیم کارت خود را دوباره وارد کنید. بعد از خروج سیم کارت بهتر است که چند ثانیه منتظر بمانید و مجددا سیم کارت را وارد کنید تا ارتباط مجدد بین دستگاه و سیم کارت برقرار شود. برای انجام این کار، اول گوشی همراه خود را خاموش کنید.

به روز رسانی گوشی

یکی دیگر از دلایلی که باعث مشکل اتصال اینترنت گوشی های شیائومی می‌شود، عدم به‌روزرسانی برنامه‌ها و آپدیت نکردن رابط کاربری گوشی است. پس اگر می‌خواهید این مشکل به حداقل برسد، پیشنهاد می‌کنیم که همیشه گوشی خود را به روز نگه دارید و آپدیت کردن برنامه‌ها را فراموش نکنید. برای مثال اگر فکر می‌کنید که برنامه‌های پیام‌رسان شما کند شده‌اند و عملکرد سابق را ندارند، حتما چک کنید که اگر آپدیت جدیدی برای برنامه در دسترس است، آن را دریافت کرده و از نسخه‌ی قدیمی استفاده نکنید.

بررسی تنظیمات APN

اگر بعد از انجام تمام مراحلی که گفتیم، همچنان مشکل قطعی اینترنت به قوت خود باقی ماند، باید به سراغ تنظیمات اینترنت گوشی بروید. اصلی ترین دلایل مشکل اتصال اینترنت در گوشی های شیائومی مربوط به تنظیمات APN است. برای بررسی این حالت و رفع آن باید مراحل زیر را انجام دهید.

1- در مرحله اول برای حل مشکل اینترنت گوشی های شیائومی باید از منوی کاربری وارد تنظیمات گوشی شوید. بعد از ورود به این بخش گزینه SIM cards & mobile networks (سیم کارت ها و شبکه های تلفن همراه) را انتخاب کنید.

2- بعد از ورود به این بخش در قسمت بالا، محل قرارگیری سیم کارت مشخص شده است. اگر گوشی شما دو سیم کارت دارد، در این مرحله سیم کارتی که قصد استفاده از اینترنت و دیتای آن دارید را انتخاب کنید.

3-در این مرحله شما باید وارد قسمت Access Point Names (نام های نقاط دسترسی) شوید.

4- بعد از ورود به این بخش در قسمت General (عمومی) شبکه‌ای که به‌صورت پیش‌فرض انتخاب شده است را انتخاب کنید تا به تنظیمات شبکه مربوطه وارد شوید.

5- در این مرحله اگر اطلاعات و نوشته‌ای در قسمت Proxy و Port وجود دارد، به طور کامل حذف کنید. بخش Proxy و Port باید کاملا خالی باشد و تنها عبارت Not Set باید در این بخش‌ها نمایش داده شود.

6- در مرحله آخر باید تغییراتی که در تنظیمات اعمال شده را ذخیره کنید. بعد از ذخیره تنظیمات مشکل قطعی اینترنت گوشی های شیائومی رفع خواهد شد.

تنظیم مجدد کارخانه (Reset factory)

اگر تمام مراحلی که گفتیم را انجام دادید اما باز هم مشکل اتصال به اینترنت گوشی حل نشد، راه حل آخری که باقی می‌ماند بازنشانی داده های کارخانه (Reset Factory) خواهد بود.  قبل از انجام این کار مطمئن شوید که از تمام اطلاعات مهم خود نسخه پشتیبان دریافت کرده باشید.

**

حل مشکل اینترنت همراه در گوشی های شیائومی

مشکل قطعی اینترنت همراه در گوشی های شیائومی یکی از مشکلاتی است که کاربران گوشی‌ های هوشمند با آن روبه‌رو هستند. این موضوع صرفا مربوط به اتصال شما به اینترنت نمی‌شود و معمولا مربوط به بخش APN است. شما می‌توانید با انجام مراحل زیر به راحتی این مشکل را برطرف کنید.

  1. در ابتدا وارد بخش تنظیمات گوشی شوید.
  2. گزینه SIM cards & Mobile network (سیم کارت ها و شبکه های تلفن همراه) را انتخاب کنید.
  3. در این قسمت اگر گوشی شما دو سیم کارت دارد، بر روی سیم کارتی که می‌خواهید از اینترنت آن استفاده کنید، ضربه بزنید.
  4. بعد از انتخاب سیم کارت به بخش Access name point (نام های نقاط دسترسی) وارد شوید.
  5. در قسمت پایین صفحه گزینه New APN (نام نقطه دستیابی جدید) را انتخاب کنید.
  6. اگر از دیتای همراه اول استفاده می‌کنید نام APN (نام نقطه دستیابی) را MCI، اگر از دیتای ایرانسل اسفاده می‌کنید نام آن را MTN و اگر از اینترنت رایتل استفاده می‌کنید نام آن را Rightel بگذارید.
  7. بعد از وارد کردن APN در قسمت پایین صفحه بر روی گزینه More ضربه بزنید و تنظیمات جدید را ذخیره کنید.
  8. بعد از ذخیره کردن تنظیمات جدید، مشکل اتصال به اینترنت همراه گوشی رفع خواهد شد.

رفع مشکل اینترنت همراه اول در گوشی های شیائومی

کاربرانی که برای اتصال به دیتای موبایل از اینترنت همراه اول استفاده می‌کنند گاهی ممکن است با مشکل اتصال اینترنت روبه‌رو شوند که می‌تواند دلایل متفاوتی داشته باشد.

  1. اصلی‌ترین دلیل بروز چنین مشکلی مربوط به بخش Access Point Names (APN) گوشی است. اگر با اینترنت وای فای برای باز کردن سایت‌ها مشکلی ندارید و تنها هنگام استفاده از دیتا موبایل با چنین مشکل روبه‌رو می‌شوید، احتمال اینکه مشکل از APN باشد، قوی‌تر می‌شود.
  2. در برخی مواقع نصب پروکسی نامناسب می‌تواند منجر به باز نشدن سایت‌ و اختلال دسترسی به اینترنت شود.
  3. اگر برای باز کردن سایت ها مشکل دارید، استفاده از آنتی ویروس‌ هم می‌تواند یکی از دلایل بروز چنین مشکلی باشد. برای رفع این مشکل بهتر است آنتی ویروس را دوباره نصب کنید یا از آنتی ویروس دیگری استفاده کنید.
  4. گاهی ممکن است مسئله خیلی ساده باشد و پیشنهاد می‌کنیم برای رفع مشکل اینترنت همراه اول، گزینه‌های ورود مجدد سیم کارت، راه اندازی مجدد و حالت فرودگاه را هم امتحان کنید.

اگر با انجام مراحلی که برای رفع مشکل اینترنت همراه در گوشی های شیائومی به آن اشاره کردیم باز هم اتصال به اینترنت انجام نشد، می‌توانید سیم کارت خود را در گوشی دیگری تست کنید، اگر همچنان مشکل رفع نشد، احتمالا مشکل مستقیما به سیم کارت و اپراتور مربوط می‌شود. در این صورت بهترین کار تماس با اپراتور همراه اول و دریافت مشاوره از بخش پشتیبانی است.

رفع مشکل اینترنت ایرانسل در گوشی های شیائومی

در اکثر مواقع مشکل اتصال اینترنت ایرانسل در گوشی‌های شیائومی با انجام مراحل مربوط به نامگذاری APN (نام نقطه دستیابی) و ساخت APN جدید مرتبط با اپراتور ایرانسل که در بالا مراحل آن را به طور کامل ذکر کردیم، برطرف می‌شود. اگر بعد از انجام این مراحل همچنان مشکل اتصال به اینترنت حل نشد، پیشنهاد می‌شود با اپراتور ایرانسل تماس بگیرید تا موضوع از طرف کارشناسان بررسی و رفع شود

منبع : amazon.com

دکمه بازگشت به بالا