اقتصادی

۹۵ درصد تولید پوشاک در اختیار صنوف

رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به 95 درصد اصناف و 5 درصد صنعت پوشاک گفت: کسانی که سهم کمی در صنعت پوشاک دارند توصیه می شود.

به گزارش پرتال پارسی، به نقل از اتاق بازرگانی ایران، سعید ممبینی با حضور در نشست بررسی اولین نمایشگاه بین المللی و تخصصی زنجیره هزینه طراحی، مد، پوشاک، چرم و صنایع وابسته (تهران مداکس): «اصناف صنعتی» و «بخش صنفی» 95 درصد صنعت پوشاک و 5 درصد صنعت، همواره در جلساتی که با مدیران اقتصادی کشور و کارگروه رسیدگی به پیامدهای اقتصادی تاج و تخت انجام می شود، متوجه آسیب ها می شویم. کرونا کرد‌ایم اپیدمی صنعت پوشاک. گسترش تاج بیشترین تاثیر را در مصرف پوشاک در دنیا داشته است و کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست. علاوه بر این، ما در کشور مشکلات واقعی از جمله تحریم و کمبود مواد اولیه داریم.

وی گفت: واحدهای خیاطی با کمترین هزینه، با کمترین تبلیغات و با بالاترین کیفیت برای دولت کار می کنند، البته گاهی فرصت هایی به بنگاه های صنعتی داده می شود که سهم کمی در تولید پوشاک دارند. این یکی از انتقادات هم به دولت و هم به مجلس است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران همچنین گفت: ایران یکی از کشورهایی است که به موضوع برند توجه چندانی ندارد. اتحادیه های پوشاک و فعالان این حوزه راه های تشخیص و درمان آسیب شناسی را ارائه می دهند. همه ما می دانیم که برخی از کشورها از نیروی کار ارزان و تولید با کیفیت استفاده می کنند که نیاز به تحقیقات بیشتر در مورد محصولات ما دارد.

فعالیت 57404 محصول صنفی در زمینه پوشاک

محمدباقر مجتبایی، دبیرکل اتاق بازرگانی ایران گفت: بر اساس آمار 230 هزار و 315 واحد تولیدی و توزیعی مجاز به کار در صنعت پوشاک داریم که از این تعداد 57 هزار و 404 واحد تولیدی و 172 هزار و 911 واحد توزیعی هستند. همچنین لازم به ذکر است که تنها صنعتی که حدود 95 درصد تولید را به خود اختصاص داده است، پوشاک است که مشخص است 100 درصد توزیع پوشاک در بخش صنفی است.

وی افزود: به برکت این گروه بزرگ و تخصصی، فعالان عرصه پوشاک یکی از آسیب‌دیدترین گروه‌ها در دوران اپیدمی عروق کرونا ویروس و یکی از ۱۴ گروه اصلی درگیر بیماری عروق کرونا ویروس بوده‌اند. با این حال، آنها از حمایت دولتی برخوردار نشدند. برای اینکه از نمایشگاه تهران مادکس و این جلسه نتیجه خوبی بگیریم، پرسشنامه شرکت کنندگان را تکمیل و پس از بررسی، گزارشی از الزامات خاص صنعت پوشاک تهیه و به کمیسیون اقتصادی ارائه می کنیم. پارلمان و وزارت صلح.

سال گذشته 149 میلیون دلار صادرات پوشاک بوده است

ابوالقاسم شیرازی، رئیس اتحادیه خیاطی تهران به عنوان میزبان نمایشگاه مادکس گفت: دارای مجوز “. با وجود این تبعیض و بی عدالتی 5 درصد به موسسات بانکی تعلق گرفت. بنابراین انتظار داریم مجلس از این تبعیض جلوگیری کند. این در حالی است که ارائه تسهیلات تقاضای اصلی ما نیست و بیشترین تقاضای ما تامین مواد اولیه است.

وی افزود: حدود 100 تولیدکننده در نمایشگاه مدکس تهران شرکت کردند و کیفیت محصولات ملی را به نمایش گذاشتند. این کیفیت باعث شد در سال گذشته 149 میلیون دلار پوشاک بدون حمایت دولت صادر کنیم که البته به صورت ریالی بود. یعنی از کشورهای همسایه به ایران آمدند و از شرکت ها خرید کردند. این صادرات با قانون مطابقت نداشت. اما علیرغم اینکه تولیدکنندگان ایرانی پارچه و مواد اولیه گران قیمت را عرضه می کنند، همچنان هزینه آن برای کشورهای همسایه مناسب است.

به گفته سخنگوی اتحادیه کارگری، دو کشور همسایه از فعالان صنفی پوشاک ایرانی دعوت کرده اند تا در این کشورها نمایشگاه های ویژه ای برگزار کنند و انتظار داریم مجلس و دولت از این امر حمایت کنند.

بر اساس این گزارش، فعالان صنعت پوشاک به موضوعاتی چون «تامین مواد اولیه با کیفیت و تسریع در نظافت پوشاک»، «ضرورت ارتباط طراحان و تولیدکنندگان»، «ایجاد شرایط برای دوخت» پرداختند. بازدید از نمایشگاه های بین المللی، آموزش کارکنان و …

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا