عمومیکسب و کار ویژه

انواع ای سی موبایل

طراحان موبایل، بعد از بررسی های زیادی متوجه شدند که مدارها را نمی توان به تنهایی درست کرد و حجم آن بالا می رود، به همین خاطر پیشنهاد دادند که برای هر مدار یک IC قرار داده شود و با قرار دادن این مدارت مجتمع شده در داخل یک تراشه کوچک و در فضای بسیار کم، توانستند بردهای بسیار زیادی در اندازه و فضای کوچک بسازند.

قرار دادن آی سی ها به خاطر سرعت، دقت بالا و عملکرد بهتر مدارت الکترونیکی است و مدارهایی که بر پایه آی سی طراحی شده اند در بهترین حالت خود عمل خواهند کرد و البته به دلیل ماهیت همین آی سی ها به کار رفته در مدار، خطای بسیار کمی خواهند داشت. شاید بارزترین مشخصه آی سی ها این است که با استفاده از این قطعات، امکان طراحی و ساخت مدارات کوچکی فراهم می شود.

معرفی انواع آی سی و کاربرد آن در گوشی موبایل

در صنعت دستگاه های موبایل و طراحی برد تبلت ها و گوشی های هوشمند، مداری پیدا نمی شود که در آن آی سی به کار نرفته باشد، با توجه به پیشرفت در فناوری ساخت مدارات الکترونیکی، استفاده از آی سی ها ضرورت پیدا کرده است و در واقع طراحی و ساخت مدارت قدرتمند، در اندازه کوچک و دقیق، بدون استفاده از آی سی ها امکان پذیر نمی باشد. از اینرو، ضروری است که افراد فعال در حوزه  آموزش تعمیرات موبایل در اصفهان، انواع آی سی های بکار رفته در مدارات و برد گوشی های هوشمند را بشناسند تا بتوانند در عیب یابی و تعمیر مدار الکترونیکی دقیق و درست عمل کنند.

بررسی انواع مختلف آی سی موبایل

IC تلفن‌های همراه، همه کارها را از ارسال و دریافت سیگنال گرفته تا پردازش داده‌ها و تأمین برق برای اجزای مختلف درون دستگاه انجام می‌دهند. آی سی موبایل مجموعه‌ای از انواع مختلف مدارهای مجتمع مانند مدارهای مجتمع آنالوگ، مدارهای مجتمع دیجیتال و مدارهای مجتمع مختلط است. درواقع آی سی‌ها را می‌توان بر اساس معیارهای مختلفی مانند اندازه و فرآیند ساخت، به انواع گوناگونی دسته‌بندی کرد، مانند آی سی سری و آی سی موازی. شکل خارجی آی سی‌ها را نیز می‌توان به صورت زیر طبقه‌بندی کرد:

آی سی شارژ باتری |آی سی لایت چیست

انواع آی سی ها با توجه به شکل آن‌ها در مدار تلفن همراه

  • بسته تک خطی (SipIC)
  • بسته دو خطی (DipIC)
  • آی سی بسته چهار پین
  • میکرو چیپ
  • حامل تراشه بدون سرب (LCC)
  • بسته آرایه گرید پین (PGA)
  • بسته آرایه شبکه (BGA)
  • آی سی کریستال
  • آی سی سنسور دما

بهترین آموزشگاه تعمیر موبایل در اصفهان به دو بخش تعمیرات سخت افزار و نرم افزار تقسیم می شود. در این دوره کارآموز به صورت کاملا عملی و تخصصی بر روی قطعات روی سطح برد کار می کند. در کلاس تعمیر گوشی این آموزشگاه؛ دانشجویان بسیاری از تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری مهم تلفن همراه اندروید و آیفون؛ شامل تعویض ال سی دی، تعویض IC های چسبی و معمولی، نحوه تعویض CPU، شابلون زدن، فلش کردن، بازیابی اطلاعات پاک شده گوشی و … را با نظارت اساتید برجسته و با بهره گیری از ابزار آلات استاندارد خودشان انجام می دهند.

دکمه بازگشت به بالا