فرهنگ و هنر

چینی‌ها ایران را با اخبار بد شناخته‌اند

یک کارشناس گردشگری چین می گوید ایران پیشتاز شیوع ویروس کرونا در رسانه های چینی بوده است و گرچه خبر بد است ، این زبان چینی را به ایران معرفی می کند و آن را از کشورهای عربی متمایز می کند.

به گزارش پرتال پارسی ، فائزه آهوندی ، رئیس رسمی گردشگری ایران ، در مصاحبه ای آنلاین گفت: “ایران به دنبال گردشگری پس از تاجگذاری است” ، افزود: تاجگذاری یک سورپرایز بود که اقتصاد جهانی و همه بخشها را تحت تأثیر قرار داد ، اما بیشترین آسیب را به گردشگری وارد کرد. در ایران ، این شرایط برای راهنماها دشوارتر بود. از یک سو ، تورها و سفرها لغو شد ، راهنماهای تور بیکار بودند و از طرف دیگر ، اخبار منفی و آزار دهنده از ایران تلاش و وقت زیادی را صرف پاسخ به نگرانی های ما کردند.

وی با اشاره به سطح پایین آگاهی از ایران در ایران توسط یک متخصص گردشگری گفت: اخبار منفی و نگران کننده از آمار ایرانیان آلوده به ویروس کرونا در چین در راس اخبار کشور بوده است. مثبت بود؛ چینی ها با این خبر ایران را به رسمیت شناختند. اکنون بیشتر و بیشتر چینی ها نام ایران را می شنوند و می دانند که کشور ما عرب و مستقل نیست. ما باید از این فرصت استفاده کنیم و با تبلیغ سایتهای گردشگری ایران در شبکه های مجازی چین و رسانه ها ، اخبار خوب و فرصت های خوبی را به ایران ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه ایران پس از روی کار آمدن به یک مقصد توریستی در چین تبدیل خواهد شد ، گفت: “ممکن است خوش بینانه به نظر برسد ، اما منطقی است که پس از یک سال سفر و بسته شدن مرزها ، میل به سفر بیشتر شود.” البته ممکن است همه چینی هایی که به خارج از کشور سفر می کنند گذرنامه یکسانی نداشته باشند ، حدود 150 میلیون از آنها گذرنامه دارند ، اما این تعداد بازار عظیمی را برای گردشگری ایجاد کرده است. در هر صورت ، ما امیدواریم که گردشگری شکوفا شود و به شرایط بهتری نسبت به کرونا برگردد. جهانگردی ایران قبل از کرونا مطلوب نبود.

این راهنما در پاسخ به این سال که پس از کرونا برای جذب بازارهای مقصد گردشگری از جمله چین چه باید کرد ، گفت: مسافت فرصت خوبی برای تغییر جهت گردشگری است ، به عنوان مثال در مورد چینی ها که معمولاً وقت کمی برای سفر به خارج از کشور دارند. آنها کشوری دارند که باید برنامه روزانه و مشابه گردشگران اروپایی را تغییر دهد. مسیر ایران به چین به موزه ها ، کاخ ها ، مساجد و بالعکس محدود می شود ، با سه وعده غذایی محدود مانند صبحانه کامل ، ناهار و شام مانند چلوکباب ، کباب مرغ و شیش کباب. بهتر است بعد از کرونا این روش تغییر کرده و نیازهای گردشگران را برای افزایش رضایت بهتر برآورده کنیم.

وی با اشاره به تجربه و تحقیقات گردشگران چینی گفت: چند سال پیش چینی ها علاقه مند به سفر به اروپا و دیدن معماری و فن آوری مدرن در این قاره بودند ، اما اکنون چین به فناوری ، صنعت و معماری علاقه مند است. کمتر از کشورهای غربی و اروپایی نیست. چینی ها اکنون دوست دارند فرهنگ ، مردم ، عقاید و تمدن کشورهای دیگر مانند ایران ، مصر و ترکیه را ببینند. گسترش بازار هدف ما در چین امیدوار کننده است. ما به بخش دولتی نیاز داریم تا در این کشور بیشتر فعالیت کند و ایران را تبلیغ کند.

وی افزود: چینی ها در روزهای نخست سفر خود به ایران از اخبار ناخوشایند رنج می برند و معمولاً احساس خوبی ندارند و نگران مسائل امنیتی هستند اما در جریان این سفر عاشق ایران می شوند و در پایان این دیدار اعتراف می کنند که ایران کشوری جذاب و امن است. وجود دارد.

آخوندی برای روشن شدن تأثیر تبلیغات در چین گفت: “ترکیه ممکن است روابط سیاسی خوبی با چین نداشته باشد ، اما اگر به دنبال نام آن در نرم افزار چینی باشید ، اخبار منفی در مورد گردشگران چینی و تبلیغات در مورد مقاصد گردشگری آن را خواهید دید.” او ابعاد دیگر این کشور را می شناسد و او را به سفر به ترکیه دعوت می کند. در چین ، ترکیه به عنوان مقصدی عاشقانه معرفی شده است و من فکر می کنم ایران به ذائقه و روح چینی ها و رمانتیک نزدیک است. ما واقعاً باید محتوای بیشتری از ایران ایجاد کنیم و وارد نرم افزارهای چینی شویم ، نه نرم افزارهای فیلترشده در چین.

این کارشناس گردشگری چین با اشاره به کمبود منابع اطلاعاتی به زبان چینی از ایران افزود: “ما هنوز منبع کاملی از مکان های تاریخی و گردشگری برای گردشگران چینی نداریم.” کتاب های موجود ترجمه یا متناسب با سلایق اروپایی انجام شده است. مردم چین معمولاً دوست دارند عکسهای زیادی با اطلاعات مربوط به دوره های تاریخی مشابه تمدن و کشورشان ببینند. با دانستن این نیاز و سلیقه ، سعی کردم منبع مکتوبی از اماکن تاریخی و گردشگری ایران تهیه کنم که 90٪ کتابهای تهران تاکنون تکمیل شده باشد.

وی با اشاره به افزایش تعداد گردشگران جوان چینی پس از لغو یک طرفه ویزای ایران ، درباره آینده این گردشگران گفت: دو یا سه سال پیش برداشت ما از چینی ها این بود که آنها به صورت گروهی سفر می کردند و محتاط بودند. اما پس از آشنایی با روحیه چینی و انجام تحقیقات میدانی متوجه شدیم که بسیاری از افراد علاوه بر تورهای بدون تور و سفر شخصی به ایران می روند. این اقدام در پی لغو ویزای ایران انجام شده است. درست است که لغو ویزای یک جانبه ایران برای چینی ها منافع اقتصادی آژانس و راهنما را تأمین نمی کند ، اما ایده راه اندازی استارت آپ ها برای خدمت به گروهی از گردشگران را ایجاد کرد.

آخوندی با مرور تاریخچه بازدید گردشگران چینی از ایران گفت: “هفت یا هشت سال پیش که گروه های چینی به ایران آمدند ، بیشتر ثروتمندان به ایران آمدند.” اما سه چهار سال پیش ، طبقه متوسط ​​سفر به ایران را آغاز کرد و از سال گذشته شاهد سفر دانشجویان و گردشگران چینی به ایران هستیم. دانشجو می تواند با پرداخت 200 تا 300 دلار به ایران سفر كند. فکر می کنم بعد از کرونا ، این گروه از چینی ها بیشتر به ایران می روند. البته اگر خبرهای خوبی از ایران در نرم افزار چینی منتشر شود ، قطعاً گروه های دیگر به ایران می آیند.

وی گفت: درست است که آژانس های مسافرتی و راهنمایان تور از این مدل سفر یا این نوع گردشگر خوششان نمی آید ، اما می تواند منجر به اشتغال بیشتر در شهرهای کوچک شود و کار راهنمایان محلی رونق خواهد گرفت ، بنابراین زمان خوبی است که راهنمایان محلی مهارت های خود را بیاموزند. برای تبلیغ این نوع گردشگر.

وی با اشاره به لزوم ادغام نرم افزارهای چینی گفت: بسیاری از نرم افزارهای مورد استفاده در ایران مانند اینستاگرام ، واتس اپ و حتی گوگل در چین فیلتر می شوند. چینی ها از نرم افزارهایی مانند wechat ، weibo ، Baidu استفاده می کنند و اگر قرار است تبلیغات یا محتوایی ایجاد شود ، باید در این شبکه ها و در نرم افزار ایجاد شود. من شنیده ام که برخی هتل ها محتوای زبان چینی را در وب سایت های خود منتشر می کنند ، بنابراین آنها باید اطمینان حاصل کنند که این وب سایت ها در چین باز هستند ، زیرا دامنه ایرانی در چین به هیچ وجه باز نیست. این تبلیغات را می توان در پروازهای ایران و چین نیز انجام داد.

آخوندی در مورد تبلیغات ایران در شبکه های تلویزیونی چین گفت: “ما به عنوان تبلیغ کننده تبلیغات خود را در نرم افزار چینی انجام می دهیم ، اما تبلیغات در مقیاس بزرگ مانند تلویزیون به روابط و توافق نامه های سطح دولت نیاز دارد.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا