سلامت و تندرستی

ماهواره‌های کانادا به کمک اوکراین آمدند

مایک گرینلی، مدیر عامل MDA گفت: «تصاویر ماهواره‌ای ما قادر به نظارت بر آب و هوا، ادغام و تجزیه و تحلیل با سایر منابع تصویری شرکت‌های نظارت بر زمین تجاری بود. – گزارش های اکتشافی برای اوکراین.

وی افزود: ما مفتخریم که می‌توانیم از قابلیت‌های ماهواره‌های راداری برای حمایت از این تلاش بین‌المللی استفاده کنیم و هر کاری که می‌توانیم برای کمک به دولت اوکراین برای محافظت از شهروندانش انجام دهیم.

McDonald’s, Detoiler & Partners که به اختصار MDA نامیده می شود، یک شرکت چندملیتی کانادایی در زمینه ارتباطات و فناوری است. این شرکت شعبه های متعددی در کانادا و ایالات متحده دارد. از مهم ترین محصولات این شرکت می توان به Canadarem که توسط فضاپیمای ناسا استفاده می شود و همچنین Canadarem 2 و Dexter که توسط ایستگاه فضایی بین المللی استفاده می شود، اشاره کرد.

“Canadarm” – مجموعه ای از سلاح های مکانیکی نصب شده در فضاپیماها و ایستگاه های فضایی برای جابجایی محموله ها و اجسام خارجی در سفرهای فضایی. این دستگاه توسط آژانس فضایی کانادا ساخته شده است.

رادارهای MDA دارای قابلیت های بسیار خوبی هستند. به عنوان مثال، این شرکت ماهواره رادارست-2 را که از دسامبر 2007 به دور این سیاره می چرخد، و همچنین سه فضاپیمای صورت فلکی رادارست را توسعه داده است که در ژوئن 2019 با موشک فالکون 9 اسپیس ایکس پرواز کرد.

در بیانیه کوتاه گرینلی مشخص نشده است که MDA چه تصاویری را از ماهواره های شرکت های دیگر مشاهده خواهد کرد.

برخی از ویژگی ها وجود دارد. به عنوان مثال، Capella Space در کلرادو تصاویر SAR از اوکراین را در طول حملات روسیه در 24 فوریه و فضاپیمای Maxar Technologies، Planet و BlackSky، که تهاجم روسیه به اوکراین و عواقب آن را به تصویر کشید، فیلم‌برداری کرد. اخیرا Maxar مجموعه ای از عکس ها را منتشر کرده است که نشان می دهد آسیب های شدید به فروشگاه های مواد غذایی، خانه ها و سایر ساختمان ها وارد شده است.

46

دکمه بازگشت به بالا