فرهنگ و هنر

پرسشی درباره موسیقی از وزارت ارشاد

بهروز وجانی با بیان اینکه افراد منظمی در سمت های مختلف در صنعت موسیقی حضور دارند ، می گوید: باید از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی س askedال شود که چرا زمینه ای را برای حضور جوانان در کنار افراد باتجربه فراهم نمی کند ، تا در آنجا تصمیم گیری شود. در موسیقی موفقیت کسب کنید.

در طول سالها ، هنگامی که سعی در تأیید نام تصمیم گیرندگان اصلی موسیقی داشته ایم ، به اسامی نسبتاً تثبیت شده ای برخوردیم. آیا چهره های مکرر این س importantال مهم را ایجاد می کند که آیا واقعاً غنای موسیقی ایرانی به این چند نفر بستگی دارد؟ اگر این افراد واقعاً باتجربه ترین افراد در زمینه اجرای موسیقی هستند ، پس چرا در این سالها از جوانان مستعد در کنار آنها استفاده نمی شود و چه کسی می تواند جایگزین آنها شود؟

در همین راستا ، ما با بهروز وجانی ، کارشناس و پژوهشگر موسیقی مصاحبه کردیم تا دریابیم که چگونه این هنرمندان غالباً دارای پست های مختلفی در صنعت موسیقی کشور هستند.

واجانی به پرتال پارسی می گوید: حضور چهره های ثابت موسیقی در موقعیت های مختلف در این زمینه نباید مشکلی تلقی شود. حضور این افراد در تصمیم گیری موسیقی به دلایل مختلفی برمی گردد. یکی از دلایلی که این افراد غالباً در موقعیت های مختلف تصمیم گیری در زمینه موسیقی قرار دارند ، شناخته شدن آنهاست و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ترجیح می دهد با افراد مشهور کار کند تا افراد ناشناس ، که سیاست کار و ذهنیت آنها ناشناس.

وی افزود: این افراد در پست های مختلف در زمینه موسیقی تجربه دارند. از طرف دیگر ، جایگزینی تصمیم گیرندگان و نوازندگان در هر مرحله و به کارگیری افراد کم تجربه غیرممکن است. زیرا بی تجربگی آنها مشکلات زیادی ایجاد می کند.

این متخصص موسیقی گفت: مهم نیست که بررسی کنیم چرا برخی از مردم همیشه در تصمیم گیری های مهم در موسیقی پیشتاز هستند و برخی دیگر اینگونه نیستند. باید این س toال از وزارت فرهنگ و رهبری اسلامی پرسیده شود که چرا در هر مرحله فقط از تعداد معینی استفاده می کند و اگرچه این افراد مشهور و باتجربه هستند اما در هر مرحله امکان استفاده از افراد جوان و باتجربه وجود ندارد. افرادی که به مرور تجربه کسب کرده اند و می توانند با مشارکت مفید به سالمندان کمک کنند!

واجانی گفت: اینکه گفته شود افراد مسن و باتجربه باید حذف شوند و افراد جوان و کم تجربه جایگزین شوند اشتباه است. به جای از بین بردن سریع نیروهای قدیمی ، باید از تجربه آنها درس بگیریم و نیروهای جدید اضافه کنیم تا بتوانند با گذشت زمان جایگزین شوند. مشکلی نیست که این افراد همیشه در فضا و جشنواره موسیقی فجر قرار دارند ، اما وزارت فرهنگ و رهبری اسلامی که سیاستمداری در حوزه فرهنگ و هنر است و مسئول امور مالی است ، یک مشکل است. و به جای تغییر نگرش ها و سیاست های اداری ، وضعیت را بدتر می کند. از تصمیم گیرندگان راه حل های مدرن بخواهید و مانند گذشته به کار با این افراد ادامه دهید.

وی گفت: “وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصمیم می گیرد که این افراد چگونه باید در موقعیت های مختلف در زمینه موسیقی رفتار کنند.” اگر وزارت فرهنگ از این افراد بخواهد رفتار خود را تغییر دهند ، آنها نیز همین کار را می کنند و اگر چنین درخواستی نداشته باشند ، وضعیت به همین منوال است.

این کارشناس موسیقی در مورد اظهار نظر منتقدان در مورد دخالت مداوم افرادی مانند ریاحی یا نوربخش در صنعت موسیقی گفت: اگر می خواهیم منتقدان را جدی بگیریم ، باید تحت فشار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار بگیریم. مرتباً به روز شود تا زیاد مورد انتقاد قرار نگیرند. سرانجام ، منتقدان درست گفتند و نمی توان گفت مشارکت این افراد غلط بود. زیرا بعضی اوقات منتقدان می گویند چرا ما نمی توانیم اینگونه باشیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا