عمومیکسب و کار ویژه

آیا میشود سرویس خواب را رنگ کرد؟

رنگ آمیزی تخت و تغییر ظاهر آن می تواند به دکوراسیون شما تنوع بدهد و حس جدیدی را به اتاق شما ببخشد. می توانید از هنر و خلاقیت خود برای به دست آوردن یک دکوراسیون جدید استفاده کنید. گاهی اوقات می توانید به جای خرید جدید، رنگ روتختی و لوازم منزل را تغییر دهید. برای رنگ آمیزی سرویس خواب باید نکات ساده اما کاربردی را بدانید تا بتوانید با کمک اطلاعات خود و ابزار مورد نیاز آن را به درستی انجام دهید.

• رنگ آمیزی تخت

شاید نتوانید رنگ مورد علاقه خود را در سرویس خواب نوجوان موجود در بازار برای تکمیل دکور اتاق خود بیابید، در چنین شرایطی، اگر ست قبلی شما زیبا و با کیفیت است، بهترین راه این است که آن را دوباره رنگ کنید. . .

قبل از شروع رنگ آمیزی تخت باید بدانید که تخت خواب شما از چه متریالی ساخته شده است تا بتوانید از روش مناسب برای رنگ آمیزی تخت خود استفاده کنید. اولین قدم این است که بدانید سرویس خواب شما از چوب، ام دی اف، پلاستیک یا فلز و مواد دیگر ساخته شده است. در مرحله بعد باید بدانید که چه رنگی به آن زده می شود، مثلا رنگ روغن است یا رنگ فوری یا می تواند رنگ اصلی چوب باشد و فقط از براقیت استفاده شود. با دانستن رنگ فعلی سرویس خواب خود می توانید آن را با رنگی جدید و مناسب جایگزین کنید.

استفاده از رنگ روی سرویس های چوب خام آسان است، اما لوازمی که رنگ آمیزی می شوند برای انتخاب روش مناسب و رنگ مناسب نیاز به توجه بیشتری دارند.

دو روش برای ترسیم سرویس خواب در منزل پیشنهاد می شود که جزئیات هر کدام در زیر آمده است.

روش اول رنگ آمیزی با قلم مو یا غلتک و روش دوم استفاده از پیستوله یا رنگ است که هر کدام برای رنگ آمیزی لوازم مختلف مناسب است.

نقاشی قلم مو اغلب برای لوازم جانبی کوچک مانند میزها که برجستگی یا فرورفتگی ندارند و به راحتی با قلم مو رنگ می شوند استفاده می شود.

غلتک ها برای سطوح بزرگ مانند میز ناهار خوری بزرگ استفاده می شوند، اما اگر مبلمان چوبی شما گرد یا مدل دار باشد، ممکن است غلتک تمام قسمت های آن را نپوشاند که با قلم مو قابل تعویض است.

ساده ترین راه برای رنگ آمیزی تخت چوبی استفاده از اسپری یا تفنگ رنگ است اما در عین حال ظرافت و مراحلی را می طلبد تا خوب رنگ آمیزی شود. رنگ های اسپری متنوعی برای رنگ آمیزی در بازار موجود است که اگر مساحت آن کوچک باشد بهترین گزینه اسلحه اسپری و اگر وسایل رنگ آمیزی بزرگ باشد تفنگ اسپری بهترین گزینه است. .

• تخت خواب را در خانه رنگ کنید

ست اتاق خواب عمدتا شامل تخت، اتاق خواب، میز آرایش، آینه و صندلی است و برخی اتاق خواب ها برای تکمیل چیدمان از میز و کمد استفاده می کنند. می توانید از اسپری رنگ یا غلطک برای رنگ آمیزی کابینت، میز کنار تخت، میز و لوازم جانبی کوچک استفاده کنید. اگر این روش را برای رنگرزی ملافه های خود در منزل انتخاب می کنید، باید به چند نکته توجه کنید تا به نتایج خوب و دلپذیری برسید.

اولین قدم در رنگ آمیزی مبلمان چوبی در منزل، سمباده زدن است. اگر سطح کار شما از قبل رنگی شده است، می توانید از کاغذ سنباده برای خراش دادن رنگ قبلی برای دسترسی به رنگ خام دستگاه خود استفاده کنید. همچنین سنگ زنی سطح کار را صاف و یکنواخت می کند. این مرحله بسیار حائز اهمیت است، زیرا هر چه سطح ابزار تمیزتر باشد، رنگ کار زیباتر می شود، مقاومت رنگ افزایش می یابد و مستعد بریدگی نیست. اگر میز یا هر شی دیگری که می خواهید رنگ کنید ترک خورده و سطح آن صاف سمباده نشده است، در مرحله بعد باید این قسمت ها را بتونه کنید. بعد از خشک شدن بتونه باید دوباره آن را سمباده زد تا قسمت با قسمت های دیگر همسطح شود.

اکنون مواد شما آماده رنگ آمیزی هستند. شما به یک قلم مو با اندازه و رنگ مناسب مورد نظر خود نیاز دارید. دقت کنید که رنگ را با قلم مو یا غلتک به طور یکنواخت روی تمام سطح بمالید و بگذارید خشک شود. سطح تجهیزات را مجددا بررسی کنید تا در صورت نیاز یک لایه دیگر رنگ بمالید تا یکنواخت و زیبا باشد.

برای سایر اکسسوری ها مانند تخت یا کمد، بهترین گزینه استفاده از اسپری یا تفنگ رنگ است تا بتوانید رنگ تخت و سایر لوازم را تغییر دهید. استفاده از اسپری رنگ برای رنگ آمیزی کار سختی نیست و با کمی تمرین می توانید رنگ را به طور یکنواخت اسپری کنید. اما یک تخت، یک کمد، یک میز بزرگ و غیره. بهترین و سریع ترین روش رنگ آمیزی استفاده از تفنگ اسپری است. برای بدست آوردن رنگ تمیز در روش پیستوله باید به چند نکته توجه داشت.

به نکات زیر توجه کنید:

• از آنجایی که تفنگ با فشار و نیروی زیادی رنگ را می پاشد، استفاده از ماسک، دستکش و عینک برای جلوگیری از آسیب در صورت پخش شدن رنگ الزامی است.

• برای کار با تفنگ بهتر است چند بار چیز دیگری را امتحان کنید تا از درست کارکردن دستگاه مطمئن شوید و نحوه کار را بدانید.

• بهتر است سطح بالایی وسایل را آستر کاری کنید تا یکنواخت شود و یا می توانید چندین بار سطح مورد نظر را رنگ کنید تا رنگ یکدست و یکدست شود.

• تجهیزات تفنگ را به دقت بررسی کنید و فشار آن را طوری تنظیم کنید که رنگ پخش شود.

• برای رنگ آمیزی تخت در منزل بهتر است از رنگ روغن استفاده کنید اما اگر می خواهید از رنگ های دیگر استفاده کنید بهتر است آن را به غلظت دلخواه و نازک برسانید.

دکمه بازگشت به بالا