سلامت و تندرستی

توصیه‌های تغذیه‌ای در بیماری‌های تب‌دار به ویژه کرونا

یکی از علائم بیماری عروق بیماری کرونا قلب تب و تب یک عفونت در بدن است. عفونت منجر به افزایش متابولیسم ، تجمع سموم در بدن ، اختلال در تعادل آب بدن ، اختلالات گوارشی ، از بین رفتن پروتئین های بافتی می شود که منجر به ترشح نیتروژن از بدن می شود. بنابراین ، در تغذیه بیماری های عفونی ، اولویت با تأمین انرژی ، پروتئین ، ویتامین ها و مواد معدنی است.

به گزارش پرتال پارسی ، هنگامی که دمای بدن یک درجه افزایش می یابد ، متابولیسم بدن 13٪ افزایش می یابد. بنابراین ، توصیه می شود مقادیر کمی و اغلب آب ، مایعات و مواد غذایی مصرف کنید.

در مرحله حاد بیماری و هنگام تب ، مقادیر زیادی سدیم و پتاسیم در عرق دفع می شود. بر این اساس ، مصرف سوپ های شور برای جایگزینی سدیم ضروری است. رژیم های غذایی حاوی میوه هایی مانند موز ، زردآلو ، آلو ، طالبی ، کیوی ، پرتقال ، اسفناج ، جعفری ، نخود فرنگی ، سبوس گندم ، هویج ، کدو تنبل ، گوجه فرنگی و سیب زمینی ، شیر ، ماست و کفیر برای پتاسیم توصیه می شود. ممکن است.

همچنین لازم به ذکر است که نیاز بیمار به پروتئین افزایش می یابد. بنابراین توصیه می شود روزانه پروتئین به ویژه گوشت قرمز ، مرغ ، ماهی ، مرغ ، لبنیات پاستوریزه مانند پنیر ، شیر ، ماست ، پنیر و کفیر و تخم مرغ تهیه کنید.

علاوه بر این ، نوشیدن آب آشامیدنی سالم و مایعات دیگر مانند شیر و کفیر به عنوان بهترین نوشیدنی در هنگام بیماری توصیه می شود ، که انرژی لازم ، پروتئین ، ویتامین ها و مواد معدنی لازم را برای بدن فراهم می کند. نوشیدن مایعات فراوان به دفع سموم و حفظ ایمنی مناسب کمک می کند.

انواع ویتامین های مورد نیاز بدن در بیماری های عفونی

ویتامین A: کمبود این ویتامین منجر به تضعیف سیستم ایمنی بدن می شود. ویتامین A به بدن در جذب ، هضم و ذخیره آهن کمک می کند و کمبود آن به دلیل کمبود ویتامین A به کم خونی منجر می شود که باید از طریق منابع غذایی تأمین شود. منابع غذایی آن به صورت منابع غذایی حیوانات و گیاهان است. منابع غذایی حیوانات بهتر از منابع گیاهی هضم می شوند. منابع حیوانی از شکل فعال ویتامین A به طور عمده در کبد ، کبد ، زرده تخم مرغ ، شیر و لبنیات و چربیهای غنی از چربی یافت می شود. منابع گیاهی به شکل کاروتنوئیدها بویژه بتاکاروتن هستند. بتاکاروتن یک آنتی اکسیدان قدرتمند است که به تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از انواع بیماریهای غیر واگیر کمک می کند و عمدتاً در اسفناج ، کاهو ، هویج ، کدو تنبل ، زردآلو ، طالبی ، میوه های رنگی و سبزیجات زرد و سبز یافت می شود. موز ، انگور ، خربزه ، خرما و مرکبات.

ویتامین E: علاوه بر فعالیت آنتی اکسیدانی ، به سیستم ایمنی بدن نیز کمک می کند. این ویتامین در برخی روغنهای گیاهی یافت می شود. روغن جوانه گندم ، روغن گردو ، روغن کانولا ، روغن گلرنگ ، روغن بادام ، روغن انگور و روغن آفتابگردان منابع اصلی این ویتامین هستند. آجیل مانند بادام ، گردو و اسفناج ، کلم ، سویا و سیب زمینی نیز حاوی این ویتامین هستند. به یاد داشته باشید مکمل های حاوی ویتامین E مصرف کنید.

– ویتامین D: مصرف مناسب این ویتامین از منابع غذایی مانند ماهی روغنی ، لبنیات و زرده تخم مرغ به صورت روزانه به افزایش ایمنی بدن کمک می کند.

ویتامین C: علاوه بر آنتی اکسیدان بودن ، مصرف این ویتامین به بدن کمک می کند تا آهن را بهتر جذب کند. نگهداری طولانی مدت در یخچال ، پخت و پز ، گرما ، نور و دخانیات منجر به از بین رفتن ویتامین می شود. منابع این ویتامین شامل سبزیجات برگ سبز مانند فلفل ، اسفناج و سبزیجات ، توت فرنگی ، گریپ فروت ، گوجه فرنگی ، انبه ، لیمو ، کلم ، سیب زمینی ، هندوانه ، مرکبات ، کیوی و سایر میوه ها و سبزیجات است. اما هیچ مدرکی مبنی بر استفاده از مکمل ها برای درمان بیماری کورون ویروس وجود ندارد.

– ویتامین های گروه B: با افزایش درجه حرارت بدن ، نیاز به انرژی و متابولیسم افزایش می یابد ، که باید از منابع غذایی از جمله مصرف کافی ویتامین ها از جمله سبزیجات به خصوص برگهای سبز و میوه ها باشد. شیر و لبنیات ، گوشت ، قلب و کبد ، زرده تخم مرغ ، غلات ، حبوبات و آجیل را تهیه کنید.

ویتامین B12: کمبود این ویتامین منجر به رشد سریع عفونت های ویروسی می شود. مصرف این ویتامین از طریق منابع غذایی مانند گوشت قرمز ، ماهی و مرغ ، تخم مرغ و پروتئین های حیوانی مانند محصولات لبنی توصیه می شود.

آهن: کمبود آهن سیستم ایمنی بدن را آسیب دیده و تضعیف می کند. آهن در منابع گیاهی و جانوری یافت می شود. منابع حیوانی مانند گوشت قرمز ، مرغ و ماهی حاوی آهن “هوم” است ، در حالی که منابع گیاهی مانند سبزیجات ، حبوبات ، میوه های تازه و خشک حاوی آهن “بدون سرکه” در غلات کامل هستند. علاوه بر این ، تخم مرغ منبع حیوانی آهن است ، اما آنها نیز آهن نیستند. اگر از منابع آهن در ترکیب با غذاهای حاوی ویتامین C استفاده شود ، جذب آهن افزایش می یابد.

روی (روی): علائم کمبود روی اختلالات ایمنی است و غذاهای سرشار از روی شامل گوشت قرمز ، مرغ ، ماهی ، غلات کامل ، حبوبات و تخم مرغ است.

به گفته وزارت بهبود تغذیه عمومی وزارت بهداشت ، سیر ، زنجبیل و سایر غذاهای توصیه شده به دلیل ترکیبات خاص آنها ممکن است در مبارزه با عفونت های باکتریایی و ویروسی مفید باشند ، اما هیچ مدرکی در مورد استفاده از آن در معالجه کوروی ویروس وجود ندارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا