عمومیکسب و کار ویژه

رایج ترین علت خرابی ماشین لباسشویی ال جی چیست؟

مشکلات عدم کارکرد ماشین لباسشویی ال جی

شاید یکی از نگران کننده‌ترین ایراد در هر دستگاهی، مشکل روشن نشدن آن باشد. حالا فرض کنید لباسشویی روشن نمی‌شود و همه‌ی لباس های کثیف کل هفته را برای آخر هفته جمع کرده‌اید، تا لباسشویی در کم‌ترین زمان آن‌ها را تحویل دهد، و حالا با این مشکل مواجه شدیم، باید با لباس‌های کثیف خود چه کنیم؟ آشنایی با برنامه های ماشین لباسشویی ال جی (LG) باعث آگاهی از علت عدم کارکرد صحیح دستگاه لباسشویی می شود.

هنگام مواجه شدن با این مشکلات بهتر است اول راه حل‌های قابل انجام در منزل را خودتان انجام دهید. در صورتی که مشکل برطرف نشد حتما برای رفع ایراد، کار را به متخصصان بسپارید. البته بهتر است همیشه ارورهای رایج لباسشویی ال جی LG را بشناسید.

آموزش تعمیر ماشین لباسشویی ال جی |برنامه عیب یابی ماشین لباسشویی ال جی

خرابی پمپ ماشین لباسشویی ال جی

خرابی پمپ یکی از مشکلات کشف شده در عیب یابی ماشین لباسشویی ال جی ۷ کیلویی است . آیا ماشین لباسشویی ال جی شما آنطور که باید تخلیه نمی کند؟ اگر چنین است، ممکن است پمپ تخلیه ی آن دچار مشکل شده باشد. گاهی اوقات ممکن است اشیاء کوچک یا ذرات لباس در پمپ تخلیه گیر کند. اگر نیاز به تعمیر لباسشویی در مشهد دارید، از مشهد تعمیر کمک بخواهید.

برای اینکه متوجه شوید آیا پمپ مسدود شده یا خراب است، باید به آن دسترسی داشته باشید و آن را بررسی کنید. اگر چیز های زائدی را در داخل آن پیدا کردید، آنها را به طور کامل حذف کنید. اگر پمپ با سر و صدا کار می کند یا روشن نمی شود، باید قطعه ای از آن را تعویض کنید.

دسته سیم موتور ممکن است شکسته باشد

یکی دیگر از مشکلات رایج در ماشین های لباسشویی ال جی ۷ کیلویی این است که ممکن است در طول چرخه چرخش متوجه صدا های عجیب و غریب شوید. این مسئله می تواند به دلیل مشکلات مربوط به دسته سیم متصل به موتور باشد. اگر این اتفاق افتاد، باید موتور را با احتیاط بررسی کنید، برای این کار تمام سیم ها را به صورت بصری بررسی کنید. اگر متوجه شدید که یک سیم سوخته یا شکسته است، به سادگی دسته سیم را تعویض کنید یا در صورت امکان سیم شکسته را تعمیر کنید.

شکستگی سنسور موقعیت

سنسور موقعیت با برد کنترل ارتباط دارد و بسیار مهم است. زیرا موقعیت دقیق موتور را مشخص می کند. اگر سیم سنسور جدا شده یا شکسته باشد، می تواند باعث شود ماشین لباسشویی ال جی شما به درستی کار نکند. مجدداً، باید سیم کشی سنسور موقعیت را پیدا کنید و آن را بررسی کنید. اگر آسیب دیده بود، باید دسته سیم را عوض کنید یا آن را تعمیر کنید.

عیب یابی ماشین لباسشویی ال جی ۷ کیلویی

گیر کردن شیر آب ورودی

مشکل دیگری که در عیب یابی ماشین لباسشویی ال جی ۷ کیلویی ممکن است با آن رو به رو شوید گیر کردن شیر آب ورودی است. به دلیل تجمع کلسیم در شیر آب، شیر بیش از حد از آب پر می شود و گیر می کند حتی در حالی که شیر آب باز است. این مشکل گاهی اوقات حتی زمانی که ماشین لباسشویی خاموش است نیز اتفاق می افتد.

بنابراین، اگر پس از شستن لباس، مقدار زیادی آب زلال در درام مشاهده کردید، این امر نشان دهنده ی وجود مشکل در شیر ورودی است. در این صورت اولین چیزی که باید بررسی کنید شیر ورودی است.

نشت آب

یکی دیگر از مشکلات رایج شیر ورودی آب، در ماشین لباسشویی ال جی ۷ کیلویی زمانی رخ می دهد که شروع به نشت آب روی زمین می کند. این آب ممکن است از شیر ورودی گرم یا سرد باشد. قبل از بررسی شیر ورودی آب، ابتدا مطمئن شوید که شیلنگ های تغذیه سرد و گرم محکم بسته شده اند. اگر متوجه شدید که شل هستند، آن ها سفت کنید. اگر این کار را انجام دادید و همچنان شاهد نشتی آب هستید، احتمالاً معیوب است.

علت روشن نشدن ماشین لباسشویی ال جی LG

زمانی که ماشین لباسشویی ال جی شما به مشکل می خورد و روشن نمی‌شود، مهم است که بلافاصله علت آن را پیدا کرده و رفع کنید. در اینجا توصیه‌هایی ارائه می‌دهیم که می‌توانند در عیب‌یابی اولیه بسیار مفید باشند:

  • بررسی سیم برق: اولین گام، برسی دقیق سیم برق ماشین لباسشویی ال جی است. به اتصالات دقت کنید، ممکن است وصل نباشند یا به نحوی شل شده باشند که جریان برق به سختی وصل شود.
  • فیوز برق: پس از آن، فیوز یا کنتور برق داخلی خانه را برسی کنید. در صورت وجود کوچکترین شک در کارکرد مطلوب برق، فوراً با یک تکنسین برق تماس بگیرید تا از سلامت اتصالات اطمینان حاصل شود.
  • باز بودن درب دستگاه: درب ماشین لباسشویی ال جی را بررسی کنید. اگر درب به درستی بسته نشود یا قفل آن دچار اشکال باشد، لباسشویی روشن نخواهد شد. اطمینان حاصل کنید که هیچ مانعی در مسیر بسته شدن درب نیست.
  • عیب‌یابی کنترل پنل: در نهایت، اگر لباسشویی شما کد خطا را نمایش می‌دهد، ممکن است نیاز به ریست شدن داشته باشد. در ادامه، دستورالعمل‌هایی را برای ریست کردن کنترل پنل لباسشویی‌های ال جی به صورت کامل ارائه داده‌ایم.

ریست کنترل پنل ماشین لباسشویی ال جی

برای رفع مشکلات رایجی نظیر نمایش کدهای خطا یا مشکل در روشن شدن لباسشویی‌ها، گاهی اوقات نیاز است که دستگاه ریست شود.

برای ریست کردن کنترل پنل ماشین‌های لباسشویی ال جی LG، اولین قدم این است که پوشش یا رویه کنترل پنل را بردارید.

در ادامه، با استفاده از یک وسیله نوک‌تیز مانند سنجاق، باید دکمه ریست (Reset) را به آرامی فشار دهید تا فرآیند ریست صورت گیرد.

در نظر داشته باشید که لباسشویی‌های هوشمند ال جی با هدف صرفه‌جویی در مصرف انرژی، قابلیت خاموش کردن خودکار را دارند و بنابراین در بعضی مواقع ممکن است دستگاه حتی در زمان‌های عدم استفاده بطور خودکار خاموش شود.

درصورتی که با این شرایط روبرو شدید و دستگاه روشن نمی‌شود، می‌توانید با نگه داشتن دکمه پاور (Power) به مدت چند ثانیه، دستگاه را مجدد راه‌اندازی کنید و صبر کنید تا دستگاه مجدداً شروع به کار کند.

یک نوع دیگر از ریست، در ماشین های لباسشویی وجود دارد که برای فراموش کردن  برنامه شستشوی فعلی، مورد استفاده قرار می گیرد، در ویدیو زیر می توانید آموزش این نوع ریست را هم به صورت کامل مشاهده کنید.

 

چرا در لباسشویی ال جی مقداری از پودر یا کف روی البسه باقی می‌ ماند

درصورتی که لباسشویی شما به خوبی از پودر استفاده نمی‌کند، یا اینکه بعد از اتمام کار هنوز روی لباس‌ها کف می‌بینید، می‌تواند عوامل به وجود آورنده مختلفی داشته باشد. البته نوع و مقدار پودری که استفاده می‌کنید و اینکه در مخزن درست ریخته شده یا خیر، می‌تواند از جمله علت‌های باقی ماندن پودر یا کف روی لباس‌ها در ماشین لباسشویی باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد و دانستن راه حل‌های آن مراحل زیر را انجام دهید.

 

حتما از پودر ماشین لباسشویی استفاده شود. یعنی از پودر دستی یا پودر صابون استفاده نکنید.

پودر را فقط در قسمت «پودر اصلی» بریزید و بیشتر از نصف پودر ریخته نشود.

در صورتی که پودر اضافه در قسمت «پیش شستشو» ریختید، حتما کلید PRE WASH را فعال کنید (البته در همه برنامه‌ها فعال نمی‌شود).

در زمان شستشوی « پرده و توری و ملحفه و…» از پودر کمتری استفاده کنید.

دکمه PRE WASH یک برنامه پیش شسشتو یا جهت شستشو اضافه است که در برخی از مدل‌های لباسشویی وجود دارد (البته در همه برنامه‌ها فعال نمی شود)، به همین جهت قسمت جاپودری آن جدا، احتیاج به پرکردن پودر دارد و اگر اشتباها در این قسمت پودر ریخته شود و کلید آن را فعال نکرده باشید به درستی نمی‌تواند ماشین لباسشویی شستشو را انجام دهد

از برنامه RINSE برای تمیز شدن لباس می‌توانید استفاده کنید (البته بعضی از مدل‌ها این برنامه را ندارند).

برنامه‌ی RINSE آبکشی اضافه است، در صورتی که که مدل لباسشویی شما این برنامه را داشته باشد، می‌توانید برای تمییز شدن و پاک شدن کف از روی لباس‌ها از این برنامه جهت آبکشی اضافه استفاده کنید.

 

شرکت مشهد تعمیر با نام تجاری ” مشهد تعمیر” با قدمت بیشتر از 15 سال در شهر مشهد جز اولین شرکت های حوزه تعمیرات لوازم خانگی بوده است.

آدرس سایت : mashhadtamir.com

شماره تماس های مشهد تعمیر :

09398087766

05137667535

ساعت پاسخگویی : 8 صبح تا ۲۱

آدرس مشهد تعمیر : مشهد، دستغیب 13 پلاک 77

ایمیل : saeed.nejati2018@gmail.com

دکمه بازگشت به بالا