سلامت و تندرستی

توصیه‌های تغذیه‌ای وزارت بهداشت برای سفرهای ضروری در دوران کرونا

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه عمومی وزارت بهداشت توصیه کرد که در طول Nauryz و در شرایط تاج مسافرت غیر ضروری نداشته باشید و گفت: در طول Nauryz ، یک وعده غذایی ساده در خانه تهیه کنید ، آن را با خود ببرید و مراقبت کنید سلامتی شما. پروتکل ها

به گزارش پرتال پارسی ، ‌دکتر زهرا عبداللهی با تأکید بر لزوم مسافرت های غیرضروری در هنگام ناوریز و تاج ، درباره نکات غذایی در سفرهای نائوریز گفت: اگر مجبور به مسافرت در طول نائورید هستید ، پروتکل های بهداشتی را در وعده های غذایی و وعده های غذایی رعایت کنید. .

وی گفت: “در سفر ماه مارس سعی کنید یک وعده غذایی ساده در خانه بپزید و آن را با خود ببرید یا به رستوران هایی بروید که پروتکل های بهداشتی را کاملاً رعایت می کنند تا از پوشیدن تاج استفاده نکنید و از سلامتی غذای آنها اطمینان دارید. “

پاکسازی دست یک ضرورت مسلم است

وی گفت: «قبل از استفاده از هر نوع دست ، دستان خود را با صابون بشویید یا آنها را با الكل ضد عفونی كنید. بعد از خوردن غذاهای سنگین و چرب و با معده سنگین رانندگی نکنید ، باعث خواب آلودگی شما می شود.

عبداللهی گفت: از خرید و مصرف مقادیر زیاد و شیر و پنیر تازه خودداری کنید. این مواد غذایی علاوه بر احتمال آلودگی میکروبی و شیمیایی ، می توانند برخی بیماری ها مانند مالاریا را گسترش دهند. در زیر تابش مستقیم خورشید غذای اضافی را پشت شیشه اتومبیل نگذارید. از آب چشمه و رودخانه و آب آشامیدنی عمومی در مکان های عمومی استفاده نکنید. در زیر تابش مستقیم خورشید آب بطری را پشت شیشه قرار ندهید. در طول سفر از آب بطری استفاده کنید که پروانه تولید دارد و تاریخ تولید و انقضا دارد.

وی افزود: به دلیل عدم اطمینان در شستشوی مناسب در رستوران ها و شیوع عفونت های انگلی و تاج ، بهتر است سالاد و سبزیجات بخورید و مقدار کافی آب بنوشید تا از کمبود آب و یبوست جلوگیری کنید. البته بهتر است از آب بطری ایمن استفاده کنید. اگر آب آشامیدنی سالم ندارید ، حداقل یک دقیقه آب را بجوشانید.

عبداللهی اظهار داشت: از میوه ها به عنوان غذای مناسب استفاده کنید و آنها را قبل از خوردن کاملاً بشویید ، اگر غذای کنسرو می خورید به تاریخ مصرف توجه داشته باشید و قبل از خوردن غذا از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید ، در صورت عدم خوردن توده و زخم. شما در رستوران ها غذا می خورید ، توجه به ظاهر رستوران ، وضعیت و سلامتی کارکنان ، حفظ پروتکل های مربوط به محیط تاج کارت سلامت کارکنان را رعایت کنید.

مدیرکل دفتر تغذیه عمومی وزارت بهداشت گفت: کتلت و غذاهای خشک مانند کاکائو یا تخم مرغ آب پز بهترین غذا در طول سفر است. غذایی که برای سفر آماده می کنید نباید آبکی باشد. غذاهای آبی مانند غذاهای خورشتی به سرعت خراب می شوند زیرا محیط مناسبی برای تکثیر و تکثیر میکروب ها و باکتری ها در فضای مایع وجود دارد. ساندویچ را از قبل آماده نکنید ، زیرا وجود یک گوجه فرنگی ، سالاد یا ترشی ماده اصلی ساندویچ را مرطوب کرده و رشد میکروب ها را تسریع می کند.

“نوشیدن آب یخ در شیشه های پلاستیکی یا فلزی می تواند بیماری زا باشد ، به خصوص برای کودکان خردسال توصیه نمی شود. از مصرف برخی غذاها مانند سالاد الویه ، همبرگر ، شالی خرد شده و پیاز پرهیز کنید. ” از مکان های ناامن خودداری کنید.

وی گفت: “اگر آنها در بسته بندی نیستند و دارای کد بهداشتی و پروانه تولید از وزارت بهداشت نیستند ، از خرید و مصرف نوشیدنی های محلی مانند آب زرشک و آب آلبالو و همچنین لواشکا ، تمبرهندی و آلو خشک خودداری کنید. . و ادویه زیاد نداشته باشید. گاهی اوقات ، رستوران ها ممکن است مقدار زیادی ادویه و ادویه به غذاهای بیات اضافه کنند که به دلیل فساد تغییر رنگ نمی دهند و مزه مطبوعی ندارند.

عبداللهی گفت: حتما در رستوران با هر غذایی که می خواهید از ماست (کم چرب و پاستوریزه) ، لیمو ترش یا آب لیمو استفاده کنید. با مصرف آنها ، محیط دستگاه گوارش اسیدی می شود و در نتیجه باعث تکثیر و تکثیر میکروب ها در دستگاه گوارش می شود و منجر به مسمومیت غذایی می شود.

عبداللهی افزود: خوردن یک دسر خامه ای در طول سفر توصیه نمی شود ، زیرا با شیر و خامه غیر پاستوریزه تهیه می شود یا ممکن است به دلیل افزایش سن پوسیده شود.

به گفته وبدا ، وی گفت: “یخ ها را از مراكز ایمن تهیه كنید و از مصرف یخ های غیر بهداشتی ، زمینی یا خرد شده خودداری كنید.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا