اقتصادیکسب و کار ویژه

چگونه وام کشاورزی بگیریم؟

وام‌های بانک کشاورزی برای فعالین بخش کشاورزی هستند و در طرح‌های متنوعی مثل طرح باران و حامی گندم تعریف می‌شوند. همچنین کسانی که حقوقشان را از بانک کشاورزی می‌گیرند، می‌توانند از این بانک، بدون ضامن بگیرند. اگر در حوزه کشاورزی فعالیت می‌کنید یا حقوقتان را از این بانک می‌گیرید، می‌توانید برای دریافت وام بانک کشاورزی اقدام کنید. ما در این مقاله از وبلاگ ازکی‌وام شرایط وام‌های بانک کشاورزی و نحوه دریافت آن را توضیح می‌دهیم.

استعلام بدهی وام بانک کشاورزی |ایا سایت وام بانک کشاورزی باز است

طرح بانوی ایرانی

هدف از وام بانوی ایرانی، تشویق کردن زنان ایرانی به حضور در فعالیت‌های اقتصادی، ایجاد اشتغال و فقرزدایی از زنان است. این وام در قالب عقد مرابحه اجرا می‌شود و برای دریافت آن به افتتاح حساب سپرده کوتاه‌مدت ۱ درصدی احتیاج دارید.

مبلغ وام طرح «بانوی ایرانی» ۲۰۰ میلیون تومان است و جزو است. بعد از افتتاح حساب در بانک کشاورزی، باید ۴ ماه سپرده خودتان را در بانک نگه دارید. سود این تسهیلات ۲۳ درصد و حداکثر ۳۶ ماه فرصت دارید تا مبلغ وام را پرداخت کنید.

طرح احسان بانک کشاورزی

یکی از جدیدترین وام‌های بانک کشاورزی، وام قرض‌الحسنه طرح احسان است. با ثبت‌نام در طرح احسان، می‌توانید با کارمزد ۴ درصد، حداکثر ۲۰۰ میلیون تومان وام بگیرید. مدت زمان خواب سپرده در طرح احسان بین ۱ تا ۱۲ ماه است و به ضامن رسمی احتیاج دارید.

در نهایت، بعد از واریز مبلغ وام، بین ۱۲ تا ۳۶ ماه برای بازپرداخت فرصت دارید. وام طرح احسان بین سپرده‌گذارها متقاضیان زیادی دارد، چون دست سپرده‌گذاران را در دریافت تسهیلات باز می‌گذارد. یعنی شما با حداقل یک ماه سرمایه‌گذاری در بانک کشاورزی، می‌توانید از این بانک وام بگیرید. هر چقدر زمان سپرده‌گذاری در بانک بیشتر باشد، مبلغ وام هم افزایش پیدا می‌کند.

وام بدون ضامن بانک کشاورزی

برای دریافت وام ۵۰ میلیون تومانی به نامه کسر از حقوق احتیاج دارید. ولی اگر متقاضی وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیونی هستید، باید چک و نامه کسر از حقوق ارائه کنید. کارکنان شرکت‌های خصوصی مورد تایید بانک کشاورزی هم باید برای دریافت وام بدون ضامن چک داشته باشند.

شرایط وام‌های بانک کشاورزی

برای اینکه واجد شرایط دریافت تسهیلات بانک کشاورزی باشید، باید در بخش‌های اقتصادی مختلف، به ویژه بخش کشاورزی، فعالیت داشته باشید. همچنین، نداشتن بدهی یا چک برگشتی در سیستم بانکی کشور از دیگر شرط‌های دریافت وام از بانک کشاورزی است.

اگر در حوزه تحقیقات کشاورزی فعالیت می‌کنید، می‌توانید به هیئت مدیره بانک درخواست وام دهید. آن‌ها بعد از بررسی و تایید طرح شما، تسهیلات را پرداخت می‌کنند. در صورتی‌که شرکت شما در خارج از کشور فعالیت می‌کند یا در کشورهای خارجی ثبت شده است، نمی‌توانید از تسهیلات بانک کشاورزی استفاده کنید.

نحوه دریافت تسهیلات بانک کشاورزی

برای دریافت وام‌های بانک کشاورزی باید از سامانه تسهیلات این بانک استفاده کنید. این سامانه خدمات مختلفی دارد و با کمک آن می‌توانید درخواست وام خودتان را ثبت یا پیگیری کنید. همچنین، امکان محاسبه سود و اقساط تسهیلات هم در این سامانه وجود دارد.

به منظور ثبت‌نام و دریافت وام بانک کشاورزی، در سامانه بانک، وارد بخش سامانه‌های تسهیلاتی شوید و در آن‌جا روی گزینه سامانه مدیریت اعتبارات کلیک کنید. در این مرحله، باید کد ملی خودتان را وارد کنید. در صفحه جدید، کد رهگیری یا مشخصات تولد و شماره سریال شناسنامه را وارد کنید. در مرحله بعد می‌توانید درخواست وام را ثبت کنید. دریافت تسهیلات بانک کشاورزی مثل وام گرفتن از بقیه بانک‌ها به زمان احتیاج دارد. بنابراین، بعد ارائه مدارک لازم و عقد قرارداد، صبر کنید و منتظر تایید بانک بمانید.

نحوه دریافت گردش حساب بانک کشاورزی

گردش حساب بانک کشاورزی را می‌توانید از سامانه اینترنتی این بانک بگیرید. در ابتدا وارد سامانه شوید و از منوی بانکداری غیرحضوری، گزینه اینترنت بانک را انتخاب کنید. در این مرحله، باید رمز عبور و نام کاربری خودتان را وارد کنید. بعد از ورود به حساب کاربری شخصی و وارد کردن اطلاعات لازم، می‌توانید گزارش تراکنش‌ها را ببینید. امکان چاپ ۱۰ یا ۳۰ تراکنش هم وجود دارد.

انواع وام بانک کشاورزی

افراد در صورت نیاز به تامین نقدینگی برای انجام فعالیت های مختلف می توانند، از بانک ها درخواست یا تسهیلات نمایند. همچنین اعطای وام یکی از روش های کسب سود برای بانک ها به شمار رفته و در راستای هدف تامین مالی مشتریان، بهبود چرخه اقتصادی و پرداخت هزینه های خود اقدام به پرداخت وام در طرح های مختلف می کنند. انواع وام بانک کشاورزی عبارتند از:

طرح باران بانک کشاورزی: طرح باران یکی از طرح های تسهیلاتی بانک کشاورزی است که با هدف تامین مالی به گروه های مختلف مشتریان اعم از فعالان بخش کشاورزی، اصناف، بانوان و غیره اعطا شده و برای دریافت آن باید یک حساب سپرده کوتاه مدت یک درصدی، یا یک حساب جاری بدون دسته چک، در بانک کشاورزی افتتاح کرد.

طرح حامی گندم بانک کشاورزی: این طرح به صورت مخصوص به فعالان حوزه کشت گندم تعلق می گیرد و برای دریافت تسهیلات آن نیاز به افتتاح حساب سپرده کوتاه مدت یک درصدی در بانک کشاورزی است.

طرح بانو ایرانی بانک کشاورزی: بانک کشاورزی با هدف سهیم کردن بانوان کشور در فعالیت های اقتصادی و ایجاد اشتغال و فقرزدایی از جامعه بانوان اقدام به اعطای تسهیلات به بانوان در قالب عقد مرابحه و با شرط افتتاح حساب سپرده کوتاه مدت یک درصدی، می کند.

تسهیلات اعتباری بانک کشاورزی شامل تسهیلات سرمایه ای و تسهیلات سرمایه در گردش: تسهیلات سرمایه ای به طور خاص برای خرید کالا های سرمایه ای اعطا می شود اما تسهیلات سرمایه در گردش به عنوان تامین مالی بخشی از هزینه های جاری واحد های اقتصادی در نظر گرفته شده است.

شرایط دریافت وام بانک کشاورزی

کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که در بخش های اقتصادی مختلف به ویژه بخش کشاورزی فعال بوده یا قصد شروع فعالیت را داشته باشند، در صورتی که فاقد بدهی معوق و یا چک برگشتی در سیستم بانکی باشند، می توانند برای دریافت وام کشاورزی اقدام کنند. از شرایط دریافت وام بانک کشاورزی این است که طرح مورد نظر برای تامین اعتبار از لحاظ اقتصادی و مالی و حقوقی موجه و با ضوابط بانک برای پرداخت وام منطبق باشد.

افراد فعال در حوزه تحقیقات کشاورزی هم می توانند، اقدام به درخواست وام از بانک کشاورزی کرده و در صورت تصویب هیئت مدیره بانک از تسهیلات پرداختی بهره مند شوند. پرداخت وام بانک کشاورزی به اتباع سایر کشور ها و یا اشخاص حقوقی که بیش از 50 درصد سهام آن ها متعلق به اتباع سایر کشور ها باشد طبق دستورالعمل های ابلاغی بانک مرکزی صورت می گیرد. همچنین پرداخت تسهیلات به شرکت هایی که محل فعالیت یا ثبت آن ها خارج از کشور است، مجاز نیست.

هریک از طرح های تسهیلاتی مختص به یک قشر از فعالان جامعه است مانند طرح حامی گندم که به کشاورزان گندم اختصاص دارد یا طرح بانو ایرانی که مخصوص بانوان خود اشتغال است. طرح باران بانک کشاورزی قابل استفاده عموم جامعه است و از شرایط آن غیر از شروط عمومی، داشتن حساب سپرده در بانک کشاورزی و سپری شدن مدت زمان مشخصی از سپرده گذاری در بانک است.

نحوه ثبت نام و دریافت وام بانک کشاورزی

پرداخت وام بانک کشاورزی از طریق محاسبه میانگین سپرده انجام می شود. بنابراین نیاز است تا ابتدا متقاضیان دریافت وام، درخواست خود را در سامانه تسهیلات بانک کشاورزی ثبت کرده تا کارشناسان بانک در اسرع وقت درخواست را با توجه به دستورالعمل ها و بخشنامه های بانک بررسی کرده و در صورت تطبیق با شرایط پرداخت تسهیلات، با متقاضی ارتباط برقرار کنند.

نحوه ثبت نام و دریافت وام بانک کشاورزی در سامانه تسهیلات به این صورت است که ابتدا باید وارد بخش خدمات و محصولات سایت بانک کشاورزی شد.

پس از وارد کردن کد ملی، صفحه ای باز می شود که می توان از طریق کد رهگیری یا ثبت اطلاعات شناسنامه ای وارد سامانه شده و اقدام به ثبت درخواست دریافت وام خود کرد.

روند دریافت وام از تمامی بانک ها روندی است، که نیاز به زمان داشته و باید درخواست ابتدا از سمت بخش های ذی ربط بانک مورد بررسی و تایید قرار گیرد. پس از تایید درخواست دریافت تسهیلات، مشتری می تواند به یکی از شعب بانک کشاورزی مراجعه کرده و با ارائه مدارک لازم و عقد قرارداد، دریافت وام، تسهیلات مورد نیاز خود را پس از گذشت مدت زمان اعلام شده، دریافت کند.

مبلغ وام بانک کشاورزی

محاسبه مبلغ وام بانک کشاورزی به این صورت است، که طبق میانگین سپرده، 2 تا 3 برابر رقم میانگین می توان، درخواست دریافت وام را ثبت کرد. سقف پرداخت اکثر طرح های تسهیلاتی بانک کشاورزی 100 میلیون تومان است. در واقع متقاضی دریافت وام می تواند، با ثبت درخواست خود و ارائه مدارک مورد نیاز، طبق تشخیص بانک تا سقف تعیین شده، وام بگیرد.

برای پرداخت هر یک از طرح های تسهیلاتی نیاز به مدت سپرده گذاری معینی است تا بر اساس این مدت میانگین سپرده محاسبه شود و مبنای پرداخت وام قرار گیرد. هر چقدر مدت بیشتری از افتتاح حساب سپرده در بانک کشاورزی گذشته باشد، می توان تقاضای دریافت مبلغ بیشتری برای تسهیلات کرد. به عنوان مثال در طرح باران بانک کشاورزی، در صورت سپرده گذاری دو ماهه در بانک، یک برابر مبلغ میانگین سپرده و در صورت سپرده گذاری شش ماهه در بانک تا چهار برابر مبلغ میانگین سپرده وام پرداخت می شود.

نحوه بازپرداخت و اقساط تسهیلات بانک کشاورزی

درباره نحوه بازپرداخت و اقساط تسهیلات بانک کشاورزی باید توضیح داد که بازپرداخت به چند روش امکان پذیر بوده و تعداد اقساط بستگی به طرح تسهیلاتی پرداختی و توافق بانک و مشتری دارد. در دنیای دیجیتال امروز، تمامی واحد های خدماتی در پی راهکاری برای سرعت بخشیدن به ارائه خدمات و جلوگیری از اتلاف وقت هستند، که بانک ها هم از این قاعده مستثنی نیستند. از روش های بازپرداخت اقساط تسهیلات بانک کشاورزی می توان به استفاده از همراه بانک یا اینترنت بانک اشاره کرد.

وام بدون ضامن بانک کشاورزی

پرداخت وام تا سقف 50 میلیون تومان به مشمولان شرایط ذکر شده، با نامه کسر از حقوق و بدون معرفی ضامن امکان پذیر است و پرداخت وام از 50 میلیون تومان تا سقف 100 میلیون تومان به مشمولان همراه با نامه کسر از حقوق و اخذ چک است. قابل ذکر است که کارکنان سایر شرکت های خصوصی مورد تایید بانک هم می توانند اقدام به دریافت وام بدون ضامن تا سقف 50 میلیون تومان کنند و باید نامه کسر از حقوق و چک ضمانت ارائه دهند.

 

دکمه بازگشت به بالا