فرهنگ و هنر

ترس بعثی‌ها از سلاح فوق‌العاده ایرانی‌ها در فتح خرمشهر

فرمانده سپاه سوم عراق با جسارت به وزیر دفاع گفت: «شما اینجا نیستید که ببینید بسیجی های سجده دار چگونه ارتش شما را تا سر حد خلع سلاح تعقیب می کنند و می گریزند.

به گزارش پرتال پارسی، عملیات بیت المقدس دهم اردیبهشت ماه در غرب رودخانه کارون و خرمشهر با رمز عملیات علی بن ابی طالب برای آزادسازی شهرهای خرمشهر، هویزه و جاده اهواز – خرمشهر انجام شد. ; شهرهای اهواز، حمیدیه و سوسنگرد و همچنین جاده اهواز – آبادان به توپخانه دشمن و همچنین تامین مرز بین المللی به طور مشترک توسط سپاه پاسداران و ارتش روسیه انجام شد. جمهوری اسلامی ایران.

در این عملیات 5038 کیلومتر مربع از اراضی شامل شهرهای خرمشهر و هویزه و همچنین پادگان حمید و جاده اهواز – خرمشهر آزاد شد.

استفاده از انگیزه های ریشه دار مذهبی و میهنی برای آزادسازی خرمشهر، برنامه ریزی صحیح و برنامه ریزی شده، یکپارچگی ارتش و سپاه، سرعت عمل، راهبرد عبور از رودخانه، وسعت منطقه نبرد، تأثیرات منطقه ای و دیدگاه های جهانی از عوامل متمایزکننده است. نبرد اورشلیم با نبردهای دیگر هشت ساله متفاوت است.

مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس تصمیم دارد جلوه های مقاومت و پایداری شکوهمند این حماسه بزرگ را به روایت فرماندهان دست اندرکار در این سالگرد که با کار و مستندات موجود در مرکز آغاز شد، منتشر کند. درباره این عملیات غرور آفرین:

به روایت سردار علی اسحقی; مسئول اداره جنگل های سپاه در دوران دفاع مقدس

سردار علی اسحقی; مسئول یگان جنگل سپاه در عملیات دفاع مقدس درباره عملیات بیت المقدس گفت: ما دائماً همه شایعات دشمن را پخش می کردیم. همه تحرکات، گشت ها و جابجایی ها را فرستادیم. نکته مهم این است که شایعه شده بود که فرمانده قول اردوی سوم با عدنان خیرالله وزیر دفاع صحبت کرده است.

خیرالله گفت: “شما در شرایط خوبی هستید، فرصت های زیادی دارید، ایرانی ها چگونه می توانند به شما برسند و شما را اینگونه نابود کنند؟” فرمانده سپاه سوم با جسارت به او گفت: «تو اینجا نیستی که ببینی. بسیجیان در سجده چگونه نیروهای مسلح شما را تعقیب می کنند و چگونه فرار می کنند؟[1]

ایرانی ها آمدند و همه چیز را خرد کردند

«وقتی بچه ها به خرمشهر رسیدند، بی سیم برای عراقی ها نبود. سکوت مطلق رادیویی در سراسر منطقه به مدت 4-10 روز مشاهده شد. عراقی ها منطقه را تخلیه کردند و فرار کردند.

ما مخاطبین را خیلی دور ارسال کرده ایم. خود عراقی ها خانواده هایشان را صدا زدند و به عماره و الکرنه رفتند.

ما با آنچه فهمیدیم در تماس بودیم و گفتیم؛ این تبلیغات عراقی را باور نکنید. ایرانی ها آمدند و همه چیز را اشغال کردند.

حالا رژیم بعث فریاد می زد و فریاد می زد. اگر نیروهای ما در این سوی شط العرب مقاومت نمی کردند، اکنون ایرانی ها به خانه های شما در بغداد می آمدند![2]

منابع:

[1] اردستانی، حسین، عملیات آزادسازی – بیت المقدس، تاریخ شفاهی دفاع مقدس، به روایت محسن رضایی، جلد ششم، تهران، مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، چاپ اول، 1388، ص 376.

[2] ایزدی، یدالله، جنگ الکترونیک: تاریخ شفاهی دفاع مقدس: راوی: علی اسحکی، تهران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، چاپ اول، 1397، 194، 195 صفحه.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا