فرهنگ و هنر

تاریخ شفاهی سردار زارعی بزودی منتشر می‌شود

مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در پیامی درگذشت دکتر سردار علی عسگر زارعی را تسلیت گفت و از انتشار تاریخ شفاهی وی خبر داد.

به گزارش پرتال پارسی ، در این پیام آمده است:

به نام خدا

ما برای خدا هستیم و به سوی او بازمی گردیم

فرمانده شجاع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، دکتر علی اصغر زارعی نیز به آسمانی تبدیل شد و به بسیاری از شهدای وی و برادر شهیدش پیوست. این یک فرمانده عزیز و یک جانباز قهرمان است. وی دانشجوی نظامی دانشکده نفت و دانشگاه صنعتی آبادان آبادان بود و مدتها در دفاع از ارزشهای انقلاب در آبادان و تهران پس از پیروزی انقلاب خدمت کرد. وی با آغاز جنگ انتخابی به همراه مدافعان آبادان و خرمشهر از میهن اسلامی در برابر حمله دشمن دفاع کرد و به یکی از شهدای جهان آرا تبدیل شد. او به همراه مسئولان آبادان و خرمشهر نزد امام رفت تا در مورد بی ثباتی در روزهای آغازین جنگ تأمل كند و آنها از بی عملی بنی صدر و اوضاع موجود شكایت كردند.

سردار زارعی چندین بار مجروح شد و در آموزش و سازماندهی نیروهای رزمی فعال شد و ابتدا به عنوان جانشین فرمانده جنگل سپاه مشغول به کار شد و سپس به عنوان رئیس این واحد منصوب شد.

وی و تیم وی در دانشگاه صنعتی شریف و الاغهای سنگی انگلیسی که به ارتش صدام در واحد جنگل سپاه اهدا شده بودند غیرقابل تعویض بودند و تأثیر زیادی در موفقیت عملیات دفاع مقدس داشتند.

مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس به منظور انجام مأموریت تاریخی خود و مطالعه و بازخوانی وقایع مهم لشکر جنگ الکترونیک در دفاع مقدس ، گفتگوی خود را با سرتیپ دکتر علی عسگر زارعی در تاریخ 16 دسامبر 2016 و حدود دو سال و 22 جلسه گفتگوی فعال آغاز کرد. زاویه دید و پنهان این بلوک مهم مورد بحث قرار گرفته است.

نتایج این گفتگو آماده انتشار در قالب تاریخ شفاهی است و به زودی منتشر خواهد شد تا نقش برجسته این فرمانده انسان دوست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جنگجویان جنگل را در تاریخ شکوهمند دفاع مقدس به نسل آینده منتقل کند.

مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس این مصیبت را به فرمانده کل نیروهای مسلح حضرت ولی عصر (عج) ، همرزمانش در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، خانواده وی و خانواده شهید حسن زارعی تسلیت می گوید. او از درگاه خداوند متعال برای معراج و معاشرت آنها با شهدا ، و برای بسیاری از خانواده و همراهانش ، صبر زیبا ، هدایای بزرگ و افتخار مسئلت می کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا