بین المللکسب و کار ویژه

چگونه زبان انگلیسی را به تنهایی یاد بگیریم؟

سرمایه گذاری استراتژیک یکی از اصول یادگیری و آموزش زبان است که در فهرستی از 12 اصل ساخته شده توسط اچ داگلاس براون گنجانده شده است. بهترین آموزشگاه زبان آلمانی تهران

سرمایه گذاری استراتژیک به صورت زیر تعریف می شود:

موفقیت در یادگیری بستگی به زمان و تلاشی دارد که زبان آموزان برای تسلط بر فرآیند یادگیری زبان با توجه به توانایی خود صرف می کنند.

اکنون می دانید که یادگیری یک زبان زمان و تلاش می خواهد، اما گاهی اوقات با چالش هایی مانند

  1. وقت زیادی برای مطالعه زبان انگلیسی ندارم
  2. من پول کافی برای استخدام معلم خصوصی ندارم.
  3. نمی دانم از کجا شروع کنم

این چالش ها و مبارزات می توانند واقعی باشند، اما راه حل های عملی برای این سه مشکل وجود دارد.

ملاحظات برای یادگیری خوب انگلیسی

اینها نکاتی برای یادگیری خوب زبان انگلیسی هستند

  • آیا جرات ندارید فکر کنید که بر اساس این واقعیت که در حال گذراندن کلاس ها هستید دارید یاد می گیرید: گذراندن یک کلاس نشان دهنده این نیست که شما در حال یادگیری هستید. اکثر دانشگاه‌ها سطوح دانش‌آموزانی را که فارغ‌التحصیل می‌شوند تایید نمی‌کنند، بنابراین می‌بینید که دانش‌آموزانی که مدرک می‌گیرند مسلط هستند، برخی دیگر کاربران مستقل زبان و حتی کاربران اصلی زبان هستند.
  • ساختن روی شن را متوقف کنید: همانطور که در نکته قبل ذکر شد، گاهی اوقات فراگیران از یک کلاس عبور می کنند زیرا آنها به اندازه کافی خوش شانس بودند که معلمی داشتند که اهمیتی نمی داد که به آنها کمک کند یا آنها را شکست دهد و به همین دلیل است که دانش آموزان را می بینید که وانمود می کنند که درک می کنند. ولی حتی ممکن است با زمان حال ساده مشکل داشته باشند. وقتی دوره های خود را تمام می کنند، در نهایت کمی در مورد چیزی با شکاف های بزرگ دانش اینجا و آنجا یاد می گیرند.
  • از سرزنش دیگران دست بردارید. همه ما فردی را می شناسیم که فکر می کند فقدان شایستگی و مهارت او ناشی از انجام ندادن وظایف دیگران است. البته همه ما دوست داریم معلمانی ماهر، علاقه مند به تدریس داشته باشیم و در موضوعی که تدریس می کنند تخصص داشته باشند، اما باید به یاد داشته باشید که شما سه ساعت در هفته به کلاس می روید و یک هفته 168 ساعت است. پس سعی کنید مدتی را صرف مطالعه کنید.
  • شما برای همه چیز به معلم نیاز ندارید. منابع زیادی در کف دست شما برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد، آیا فکر نمی کنید که باید ماشین خود را روشن کنید، یک ساعت رانندگی کنید و برای یادگیری زبان انگلیسی در یک کلاس بنشینید. شما می توانید بسیاری از کارها را به تنهایی انجام دهید. دانشگاه ها و موسسات زبان انحصار آموزش و یادگیری را ندارند.
  • نگران نتیجه باشید: وقتی شروع به تمرین می کنید، انتظار دارید بعد از چند هفته تمرین نتیجه را ببینید، اگر خودتان مطالعه می کنید یا در کلاس شرکت می کنید، باید همان ذهنیتی را داشته باشید که هنگام شروع تمرین دارید. شما باید بتوانید برخی از نتایج را ببینید. شرکت در یک کلاس برای چندین هفته، ماه و سال و عدم مشاهده نتایجی که از آن راضی هستید نتیجه ای ندارد.
  • به دیگران توجه کنید: افرادی هستند که در یادگیری زبان موفق بوده اند، چرا از آنها نپرسید که برای رسیدن به آن موفقیت چه کرده اند؟ می توانم به شما بگویم که خیلی خوب است که کسی را بشناسید که بیشتر از شما در مورد چیزی می داند زیرا این بدان معنی است که شما می توانید به وضوح ببینید به کجا می روید.
  • آنچه را که می دانید و نمی دانید شناسایی کنید. بهترین راه برای اینکه بفهمید در حال یادگیری هستید یا نه، تهیه فهرستی از چیزهایی است که می دانید و نمی دانید. اگر در مورد دستور زبان خود نگران هستید، فقط یک کتاب گرامر را باز کنید و فهرست را بررسی کنید. هنگامی که نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کردید، مطمئن شوید که برنامه‌هایی برای انتقال موضوع از یک ستون به ستون دیگر انجام دهید.
  • از یادگیری لذت ببرید. گاهی اوقات دانش‌آموزان را می‌بینم که بیش از حد از یادگیری زبان انگلیسی شکایت می‌کنند، وقتی شما این کار را انجام می‌دهید، به این معنی است که شما عاشق زبان نیستید و سعی می‌کنید چیزی را به زور انجام دهید که به آن علاقه ای ندارید. انگلیسی را به دلایل درست مطالعه کنید.
  • انگلیسی یک وسیله ارتباطی است: شما انگلیسی را در حالی که کاملاً در گوشه ای نشسته اید یاد نمی گیرید در حالی که سایر همکلاسی ها صحبت کردن را انجام می دهند. استفاده از مهارت های دریافتی شما عالی است، اما ما باید نتایج را ببینیم، تنها راه برای دیدن اینکه آیا کلاس ها نتیجه می دهند یا خیر این است که جرات کنید چیزی به انگلیسی بنویسید یا بگویید.

نکاتی برای یادگیری زبان انگلیسی توسط خودتان

اینها نکاتی برای یادگیری زبان انگلیسی توسط خودتان هستند

  1. موسیقی

یکی از سرگرمی هایی که هنگام یادگیری زبان باید داشته باشید گوش دادن به موسیقی است. گوش دادن به موسیقی برای زبان آموزان موفق بسیار مهم است زیرا:

گوش دادن به آهنگ های انگلیسی بارها و بارها به شما کمک می کند حجم واژگان خود را افزایش دهید.

تکرار برای به خاطر سپردن واژگان جدید ضروری است.

شما به گوش دادن به انگلیسی زبانان و انواع مختلف لهجه های انگلیسی عادت خواهید کرد.

شما تلفظ و سایر ویژگی های تلفظ مانند لحن را تقویت خواهید کرد.

شما فقط به تلفن خود نیاز دارید و musixmatch را نصب کنید تا بفهمید به چه چیزی گوش می دهید. هنگام رفت و آمد به محل کار یا دانشگاه و حتی زمانی که ورزش می کنید می توانید به موسیقی گوش دهید.

سعی کنید مدتی را صرف بررسی آهنگ‌های انگلیسی در یوتیوب کنید، اکثر آهنگ‌های محبوب دارای ویدئوهای متن هستند.

  1. گرامر

بیایید بگوییم که می خواهید دقت خود را افزایش دهید اما نمی دانید از کجا شروع کنید. اگر شما یک یادگیرنده مستقل هستید، نیازی به استخدام کسی ندارید تا مشکلاتی را که خودتان می توانید حل کنید، حل کنید.

بهترین توصیه من برای ایجاد پیشرفت های چشمگیر در گرامر و تلفظ شما، خرید یا دانلود این دو کتاب است:

  • گرامر پایه در حال استفاده
  • تلفظ انگلیسی در حال استفاده

شما می توانید این دو کتاب را دانلود کنید و موارد ی که بلد نیستید را بررسی کنید، می توانید با هر دو کتاب گرامر و تلفظ را به خود آموزش دهید، آنها رویکرد بسیار کاربردی دارند. بهترین آموزشگاه زبان فرانسه در تهران

  1. برنامه

امروزه همه یک گوشی هوشمند دارند، شاید در حال خواندن این مقاله با یک گوشی گران قیمت هستید، پس چرا از آن تلفن همراه به خوبی استفاده نمی کنید؟

جستجوی برنامه های کاربردی را امتحان کنید:

  • حجم واژگان خود را افزایش دهید
  • تلفظ دقیق تری داشته باشد
  • گرامر خود را بهبود بخشید
دکمه بازگشت به بالا