عمومیکسب و کار ویژه

مزایا و معایب دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور یک انتخاب عالی برای تولید برق اضطراری یا صنعتی برای بسیاری از سایت های صنعتی در ایران و سراسر جهان است. در ادامه می خواهیم بدون معطلی نگاهی به مزایا و معایب دیزل ژنراتورها بیندازیم.

مزایای دیزل ژنراتور

هزینه نگهداری کم: دیزل ژنراتورها نسبت به انواع دیگر ژنراتورهای موجود در بازار به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز دارند. اگر روی یک لیست جامع تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتور کار کرده اید، اهمیت این موضوع را می دانید. دلیلش این است که یک دیزل ژنراتور برای کارکردن به قطعات کمتری نیاز دارد، بنابراین لازم نیست مانند موتورهای گازسوز نگران تعویض شمع یا بازسازی کاربراتور باشید.

بهره وری سوخت: نوع و میزان مصرف سوخت یکی از مهمترین معیارهای خرید ژنراتور است. در حالی که قیمت دیزل ممکن است کمی بیشتر از سایر منابع سوخت باشد، دیزل ژنراتورها نسبت به رقبای خود سوخت کمتری دارند و سوخت کمتری نسبت به ژنراتورهای گاز مصرف می کنند.

دوام: موتورهای دیزلی یا دیزل ژنراتورها در محیط کار بسیار سخت و قوی هستند، بنابراین در شرایط محیطی مختلف مقاومت سایشی بسیار بالایی دارند.

ذخیره سازی ایمن سوخت سوخت دیزل نسبت به سایر سوخت ها مانند بنزین که بسیار انفجاری است و به راحتی در هنگام ریختن آتش می گیرد، بسیار ایمن تر است. در حالی که دیزل سرعت و خطر جرقه زنی بسیار کمتری دارد، همچنین عمر طولانی تری نسبت به بنزین دارد، بنابراین اگر موتور ژنراتور شما برای مدت طولانی خاموش است، دیزل ژنراتور انتخاب بهتری است. زیرا سوخت آن در منبع سوخت ماندگاری بیشتری دارد. البته اگر می خواهید بعد از مدت ها دوباره از دیزل ژنراتور استفاده کنید، تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتور ضروری است.

طول عمر: خواهید دید که ژنراتورهای دیزلی معمولاً بیشتر از ژنراتورهای بنزینی عمر می کنند. برخی از مدل ها تا سه برابر بیشتر از یک ژنراتور گاز کار می کنند. با تعمیر و نگهداری مناسب، دیزل ژنراتور می تواند سال ها دوام بیاورد. شاید حتی بیشتر از رقبای بنزینی و گازی خود. مطالعه مقاله ژنراتور گازی یا دیزل ژنراتور کمک زیادی به شما می کند.

منبع تغذیه بدون وقفه و بدون وقفه: هنگام مواجهه با خاموشی ها و قطعی برق، یک دیزل ژنراتور می تواند بسیار قابل اعتماد باشد و سیستم های الکتریکی حیاتی شما را برای مدت زمان طولانی کار کند، به این معنی که زمان از کار افتادگی به حداقل می رسد و تاسیسات شما متحمل خسارات مالی قابل توجهی نمی شود. . شما منتظر بازگشت برق هستید.

برق: ژنراتورهای دیزلی می توانند با توان بالاتر برق تولید کنند و نسبت به انواع دیگر ژنراتورها عمر بیشتری خواهند داشت. این باعث می شود که این ژنراتورها در مناطق خاصی که شبکه برق می تواند غیرقابل اعتماد باشد، انتخاب مناسبی باشد.

معایب دیزل ژنراتور

مانند هر نوع ژنراتور، دیزل ژنراتورها دارای معایبی هستند و بهتر است از آنها آگاه باشید. معایب استفاده از آن عبارتند از:

صدا و آلودگی صوتی: صدا یک معیار مهم برای انتخاب ژنراتور است سیستم های دیزلی می توانند بسیار پر سر و صدا باشند، بنابراین اغلب دور از محل کار قرار دارند اما نگران نباشید، امروزه موانع عایق صوتی وجود دارد که صاحبان مشاغل می توانند از آنها برای کاهش صدا در محیط کار استفاده کنند. از این نظر می توانید مقاله 5 روش کاهش صدای دیزل ژنراتور را که توسط مهندسین شرکت تتا پاور تهیه و تنظیم شده است دنبال کنید.

هزینه: راه اندازی دیزل ژنراتور می تواند گران تر از راه اندازی انواع دیگر ژنراتورها باشد. با این حال، از آنجایی که هزینه های نگهداری دیزل ژنراتورها بسیار پایین است، استفاده از آنها می تواند مقرون به صرفه تر باشد.

دسترسی به سوخت مصرفی: یکی از اصول نگهداری از دیزل ژنراتور، داشتن منبعی از این سوخت است، با علم به اینکه سوخت در هنگام قطع برق در دسترس نخواهد بود. اگر نمی خواهید بدون برق بمانید، برای جلوگیری از خرابی ژنراتور، همیشه یک منبع سوخت دیزل در هنگام داشتن این محصول نگه دارید.

گازهای گلخانه ای: یکی از معایب عمده دیزل ژنراتورها تولید دی اکسید کربن، اکسیدهای نیتروژن، ذرات معلق و سایر آلاینده های خطرناک است که در جو منتشر می شوند. مردم نگران پایداری محیط زیست احساس می کنند که گاز طبیعی برای محیط زیست بهتر است.

حجم و وزن بالا: موتورهای دیزلی بسیار قوی هستند و برای این استحکام از قطعات بزرگ و سنگین تشکیل شده اند. این باعث می شود این محصول بزرگتر و سنگین تر از سایر ژنراتورها باشد.

دکمه بازگشت به بالا