عمومیکسب و کار ویژه

معایب دیزل ژنراتور

آیا با مزایا و معایب دیزل ژنراتور آشنا هستید؟ آیا می دانید این دستگاه چه کاربردی دارد؟ دیزل ژنراتورها چگونه کار می کنند؟ هدف اصلی دیزل ژنراتورها چیست؟ و دانستن پاسخ همه این سوالات چه تاثیری بر خرید دیزل ژنراتور مورد نظر شما دارد؟ دیزل ژنراتور نوعی تجهیزات بسیار پیشرفته است که از موتور دیزلی و ژنراتور الکتریکی با هدف تولید انرژی الکتریکی تولید می شود. این دستگاه به عنوان جایگزینی برای برق محسوب می شود و در زمان قطع برق در بسیاری از مکان ها قابل استفاده است.

بسیاری از تعاریف نیز می گویند که این دستگاه قادر است با سوزاندن نوعی سوخت مایع به نام سوخت دیزل حرکت چرخشی ایجاد کند. با این حال، اگر قصد خرید دیزل ژنراتور را دارید، توصیه می کنیم ابتدا اطلاعاتی در مورد دیزل ژنراتورها به دست آورید. زیرا شناخت برندی که به آن اعتماد دارید و شرکتی که به آن اعتماد دارید به شما کمک می کند بهترین انتخاب را داشته باشید. همچنین دانستن مزایا و معایب دیزل ژنراتورها به شما کمک می کند تا بیشترین بهره را از دیزل ژنراتور خود ببرید.

مزایا و معایب دیزل ژنراتورها بدانید که هنگام خرید دیزل ژنراتور کوچک یا صنعتی و دیزل ژنراتور ولوو انتخاب بهتری دارید. همانطور که مشاهده می کنید امروزه دیزل ژنراتورها به عنوان یکی از پرکاربردترین تجهیزات با کارایی بسیار مهم در اکثر صنایع شناخته می شوند. این دیزل ژنراتورها طرفداران زیادی دارند. آنا، شاید بپرسی چرا؟ دلیل محبوبیت دیزل ژنراتورها چیست؟ چگونه این دستگاه تا این حد محبوب شده است؟ برای آشنایی بیشتر با دیزل ژنراتورها بهتر است ابتدا با مزایا و معایب انواع دیزل ژنراتور در برندهای مختلف از جمله دیزل ژنراتور ولوو آشنا شوید.

مزایای دیزل ژنراتور

تعمیر و نگهداری

یکی از شگفت انگیزترین مشکلات بسیاری از دستگاه ها و تجهیزات، بدون شک تعمیر و نگهداری دشوار آنهاست. اما دیزل ژنراتورها نسبت به سایر ژنراتورهای موجود در بازار به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز دارند. زیرا موتور ژنراتور برای راه اندازی به قطعات کمتری نیاز دارد و این امر قطعا نقش مهمی در کاهش قیمت و هزینه تعمیر دارد.

انرژی چربی

یکی از مزیت های دیگری که می توان از مزایا و معایب دیزل ژنراتورها نام برد، مصرف بهینه سوخت است. زیرا این دستگاه ها نسبت به نوع سوخت حساسیت کمتری دارند و می توانید از سوخت های ارزان تری مانند گازوئیل، روغن و بنزین برای آنها استفاده کنید. حتما می دانید که در این تجهیزات سوخت نقش مهمی در بازده یا تبدیل انرژی دارد.

ماندگاری

از دیگر مزایای مهم در گروه مزایا و معایب دیزل ژنراتورها می توان به دوام و یا عمر بسیار طولانی آنها اشاره کرد. زیرا موتورهای دیزلی در تمامی شرایط آب و هوایی مقاومت بالایی از خود نشان می دهند که این مزیت مهمی برای افزایش مقاومت آنها و در نتیجه افزایش طول عمر آنها است.

ذخیره سازی ایمن

یکی دیگر از ویژگی های دیزل ژنراتورها نگهداری ایمن آنهاست. زیرا ذخیره سازی سوخت دیزل نسبت به سایر انواع سوخت ایمن تر است. این ذخیره سازی امن تر نیز نقش بسیار مهمی در عملکرد دستگاه ایفا می کند. به عنوان مثال، بنزین انفجاری است و در صورت ریختن به راحتی آتش می گیرد.

از منبع تغذیه بدون وقفه استفاده کنید

اگر مزایا و معایب دیزل ژنراتورها را در نظر بگیرید، باید بدانید که منبع تغذیه نیز نقش مهمی در این زمینه دارد. در واقع دستگاه همیشه به عنوان منبع جریان ثابت استفاده می شود.

توان خروجی

دیزل ژنراتورها یکی از قدرتمندترین دستگاه هایی هستند که قادر به تحمل بارهای بزرگ هستند. بنابراین آنها بهترین انتخاب برای سایت های راه دور هستند، حتی زمانی که شبکه برق خاموش است، به آرامی و با قدرت بالا کار می کنند.

مصرف مشعل

دیزل ژنراتورها در مقایسه با موتورهای بنزینی و سایر تجهیزات مشابه سوخت کمتری مصرف می کنند. با توجه به گرانی برخی سوخت ها؛ بنابراین می توان گفت که این دستگاه بسیار مقرون به صرفه و کارآمد است.

اقتصادی باشد

می توان گفت که اینها بسیار مقرون به صرفه هستند زیرا از سوخت دیزل برای راه اندازی موتور دیزل ژنراتور استفاده می شود.

مصرف کم موتور

از دیگر ویژگی های دیزل ژنراتورها در لیست مزایا و معایب دیزل ژنراتورها می توان به استهلاک کم موتور آنها اشاره کرد. موتورهای دیزل ژنراتور نسبت به موتورهای دیگر با تجهیزات و واحدهای مشابه استهلاک کمتری دارند.

معایب دیزل ژنراتورها

زمانی که قصد دارید با مزایا و معایب دیزل ژنراتورها آشنا شوید، باید بدانید که جدا از مزایای دیزل ژنراتور، معایب آن نیز به شما کمک می کند تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

صدای بلند

دیزل ژنراتورها بسیار پر سر و صدا هستند. البته سطوح نویز نیز می تواند از مدلی به مدل دیگر متفاوت باشد. بنابراین، این صدای بلند می تواند در بسیاری از مکان ها به یک مشکل بزرگ تبدیل شود. اما این مشکل عظیم را می توان از راه های بسیار عملی حل کرد.

هزینه

همانطور که در بخش “مزایا” ذکر شد، هزینه های نصب و نگهداری دیزل ژنراتور بسیار پایین است. با این حال، در مقایسه با یک موتور گازی، این مقدار بیشتر به نظر می رسد.

در دسترس بودن سوخت

یکی دیگر از معایب دیزل ژنراتورها در دسترس بودن آنهاست.چون پس از خاموش شدن ممکن است سوخت مورد نظر در دسترس نباشد.بنابراین برای جلوگیری از اختلال در عملکرد دیزل ژنراتورها باید همیشه منبع گازوئیل داشته باشید.

آلودگی

یکی از اساسی ترین مشکلات دیزل ژنراتورها، انتشار دی اکسید کربن، اکسیدهای نیتروژن، ذرات معلق و سایر گازهای خروجی خطرناک در محیط است. بنابراین می توان این آلودگی را یکی از بدترین معایب دیزل ژنراتورها دانست.

سایز بزرگ

مزایا و معایب دیزل ژنراتورها به عملکرد و کیفیت آنها محدود نمی شود. این شامل حجم دستگاه می شود. از آنجایی که دیزل ژنراتورها بسیار سنگین و سنگین هستند، حجم آنها زیاد خواهد بود.

دکمه بازگشت به بالا