عمومیکسب و کار ویژه

انواع دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتورها از ترکیبی از ژنراتور الکتریکی و موتور دیزلی برای تولید برق استفاده می کنند.

نوع موتور دیزل

دیزل ژنراتورها ماشین های بسیار مفیدی هستند که با سوزاندن سوخت دیزل برق تولید می کنند. این ماشین ها از ترکیب یک ژنراتور الکتریکی و یک موتور دیزل برای تولید برق استفاده می کنند. دیزل ژنراتورها مقداری از انرژی شیمیایی سوخت دیزل را از طریق احتراق به انرژی مکانیکی تبدیل می کنند. سپس این انرژی مکانیکی میل لنگ را می چرخاند و الکتریسیته تولید می کند.

بارهای الکتریکی در سیم با حرکت سیم در میدان مغناطیسی افزایش می یابد. در کاربردهای ژنراتور الکتریکی، آهنرباهای دو قطبی معمولاً یک میدان مغناطیسی ایجاد می کنند. سپس یک سیم چندین بار دور میل لنگ ژنراتور دیزل پیچیده می شود و بین آهنرباها و در میدان مغناطیسی قرار می گیرد. هنگامی که موتور دیزل میل لنگ را می چرخاند، سیم ها در میدان مغناطیسی حرکت می کنند که باعث ایجاد بارهای الکتریکی در مدار می شود.

یک قانون کلی این است که یک دیزل ژنراتور برای هر کیلووات ساعت تولید 0.4 لیتر گازوئیل مصرف می کند. موتور دیزلی مورد استفاده اساساً یک موتور احتراق داخلی است. برخلاف موتورهای بنزینی، موتور دیزلی از گرمای تراکم برای احتراق و سوزاندن سوختی که به محفظه تزریق تزریق می شود، استفاده می کند.

به طور کلی، موتورهای دیزلی بالاترین راندمان حرارتی را در بین موتورهای احتراق داخلی دارند. این به شما یک درصد کارایی تقریبی کارنو را می دهد. موتورهای دیزلی را می توان از چندین روغن خام به دست آورد. سوخت هایی که می توان در موتورهای دیزلی برای احتراق استفاده کرد گاز طبیعی است. الکل، گازوئیل شامل گاز چوب و گازوئیل.

انطباق

دیزل ژنراتورها در بسیاری از کاربردهای مختلف در سراسر جهان استفاده می شوند. آنها معمولاً در مناطق روستایی متصل به شبکه برق نصب می شوند و می توانند به عنوان منبع اصلی برق یا سیستم ذخیره سازی استفاده شوند. از دیزل ژنراتورها می توان برای متعادل کردن تقاضای برق در شبکه استفاده کرد.

زیرا می توان آنها را بدون ایجاد تاخیر به سرعت روشن و خاموش کرد. ژنراتورهای مورد استفاده در محیط های مسکونی می توانند از 8 تا 30 کیلو وات متغیر باشند، در حالی که ژنراتورهای مورد استفاده در تنظیمات تجاری از 8 کیلو وات تا 2000 کیلو وات متغیر هستند. کشتی‌های بزرگ نیز از ژنراتورهای دیزلی برای نیروی کمکی استفاده می‌کنند که می‌تواند از چراغ‌ها، فن‌ها و سوئیچ‌ها گرفته تا نیروی اضافی برای پیشرانه باشد.

آلودگی

سوزاندن گازوئیل یا سوخت های دیگر باعث تولید گاز دود می شود. دیزل ژنراتورها دی اکسید کربن (CO2)، اکسیدهای نیتروژن (NOx) و ذرات معلق تولید می کنند. این ژنراتورها در اتمسفر آزاد می شوند و کیفیت هوا را در منطقه مجاور به طور قابل توجهی کاهش می دهند. هر لیتر سوخت 0.73 کیلوگرم کربن تمیز دارد، 2.6 کیلوگرم دی اکسید کربن در هر لیتر سوخت دیزل آزاد می شود.

چگونه از دیزل ژنراتور استفاده می شود؟

یک موتور دیزل دینام را می چرخاند و برق AC تولید می کند. برای تغذیه تجهیزات الکتریکی استفاده می شود. آنها می توانند برای طیف گسترده ای از کاربردها مانند مدارس، بیمارستان ها، کارخانه ها و خانه ها استفاده شوند. می توان از آنها در صورت قطع برق یا قطع برق استفاده کرد. ژنراتورها بر اساس برنامه رتبه بندی متفاوتی دارند و چهار رتبه بندی اصلی وجود دارد.

توان زمان محدود (LTP) برای برنامه های آماده به کار اضطراری (ESP) و آماده به کار، پیوسته (COP) و توان نرخ اولیه (PRP) زمانی که به عنوان برق اصلی استفاده می شود. هر رتبه بندی توسط زمان و فاکتور بار محدود می شود.

ژنراتورهایی که در حالت آماده به کار استفاده می شوند معمولا دارای چیزی هستند که به آن سوئیچ انتقال می گویند. این یک دستگاه مکانیکی است که همزمان با منبع تغذیه، اتصال ژنراتور به بار را متوقف می کند. در مورد برق شهری، اتصال همزمان ژنراتورها باید با کنترل های خاصی صورت گیرد تا به صورت موازی کار کنند. بدون این سیستم کنترل، ژنراتور می تواند آسیب جدی ببیند و باعث آتش سوزی شود.

هنگامی که برق قطع می شود، وصل کردن یک ژنراتور بدون جدا کردن آن از شبکه باعث ریست شدن شبکه می شود – به طور بالقوه کسی که برای بازیابی برق کار می کند کشته می شود و در صورت بازگشت برق به ژنراتور شما آسیب می رساند.

اگر از آن به عنوان منبع تغذیه اصلی استفاده شود (مثلاً هنگامی که برق اصلی وجود ندارد یا شبکه برای استفاده ضعیف است)، به این حالت “حالت جزیره ای” می گویند. در صورت نیاز به توان بالاتر، چندین بلوک کوچکتر را می توان به صورت موازی با استفاده از فرآیندی به نام همگام سازی متصل کرد.

آیا ژنراتورها نیاز به تعمیر و نگهداری دارند؟

دیزل ژنراتورها نیاز به تعمیر و نگهداری روتین در فواصل زمانی معین دارند. بستگی به سازنده دارد، اما مهم ترین موردی که باید به طور منظم سرویس شود، موتور است. موتورها معمولاً بعد از 250 یا 500 ساعت نیاز به سرویس دارند، اما فاصله سرویس توسط سازنده موتور تعیین می شود.

اگر این را با خودرویی مقایسه کنید که با سرعت 50 مایل در ساعت یا 80 کیلومتر در ساعت برای 500 ساعت رانندگی حرکت می کند، این معادل 25000 مایل یا 40000 کیلومتر است! به طور کلی، تعمیر و نگهداری معمول باید شامل بررسی کامل فیلتر هوا، فیلتر روغن و فیلتر سوخت، تعویض روغن و تعویض برخی تسمه ها مانند تسمه فن خنک کننده و تسمه دینام باشد.

تولید کنندگان مختلف

بسته به کاربرد، تولید کنندگان ژنراتور چهار نوع اضطراری، اصلی، دائمی و چند کاره را ارائه می دهند. ژنراتور باید توان قابل اعتماد مورد نیاز مورد نیاز را بدون ایجاد هیچ گونه آسیبی تامین کند. این با اختصاص یک یا چند رتبه به ژنراتور انجام می شود.

ژنراتور اضطراری (حالت آماده به کار)

در صورت قطع برق در شهر به مصرف کنندگان برق رسانی اتوماتیک می دهد. یک مدل ژنراتور ثابت ممکن است فقط به مدت چند ساعت در ماه نیاز داشته باشد، اما ژنراتورهای دیگری نیز وجود دارند که باید به طور مداوم کار کنند. یک ژنراتور جایگزین ممکن است با شرایط خاصی مانند 10 درصد بار اضافی کار کند که ممکن است در حین کار در هنگام راه اندازی اعمال شود.

یک ژنراتور با طراحی مشابه می‌تواند خدمات سطح بالا دیگری را تولید کند که با مسائل جاری سروکار دارد. شرکت های تولیدی هر ژنراتور را طبق یک توافق جهانی تعیین می کنند. این نکات مشترک برای امکان انتخاب مناسب و مقایسه بهتر بین تولیدکنندگان برای جلوگیری از نقص مکانیکی و راهنمایی طراحان تعریف شده است.

ژنراتور اصلی

ژنراتورهای اصلی عموماً در مکان هایی استفاده می شوند که نیاز به برق موقت دارند. مانند کمپ، نمایشگاه، معدن و کمپ. نباید در برنامه های تولید برق استفاده شود. خروجی با بارهای مختلف برای مدت نامحدود در دسترس است. به طور کلی، حداکثر تقاضا 100٪ امتیاز اولیه ekW با ظرفیت بار اضافی 10٪ است که در مواقع اضطراری حداکثر یک ساعت از 12 ساعت استفاده می شود.

ظرفیت اضافه بار 10٪ برای مدت زمان محدود در دسترس است. (معادل برق اولیه و ISO8528 و توان اضافی ISO3046 AS2789، DIN6271 و BS5514) این رتبه بندی برای همه مدل های ژنراتور اعمال نمی شود.

کاربردهای معمولی – ژنراتور تنها منبع برق برای ارتباط از راه دور با معادن، سایت های ساخت و ساز، نمایشگاه ها و مکان های جشنواره و غیره است.

ژنراتور پیوسته

اینها ژنراتورهای دائمی برای نیروگاه ها یا برق ملی هستند. می توان از آن برای تامین توان پیوسته برای بار ثابت تا خروجی کامل برای مدت زمان نامحدود استفاده کرد. هیچ تغییر اضافه باری برای این رتبه در دسترس نیست. شرکای توزیع کننده مجاز با ارائه رتبه های توان مداوم مطابق با ISO8528، ISO3046، AS2789، DIN6271 و BS5514

این مورد برای همه ژنراتورها اعمال نمی شود. فرآیند عادی – این ژنراتور همان بار را به طور مداوم یا موازی با مصرف برق مداوم با حداکثر نرخ مجاز 8760 ساعت در سال اجرا می کند. این با وجود درخواست 200 ساعت در سال است.

ژنراتور چند منظوره

توصیه می شود از این نوع ژنراتورها برای مقاصد تجاری استفاده نکنید. به عنوان مثال، یک ژنراتور دائمی نیازی به داشتن پنل کنترل ژنراتور اتوماتیک در هنگام قطع برق شهری ندارد. با این حال، معمولاً یک فرض کلی است که اگر یک ژنراتور در حالت اضطراری 1000 کیلو وات داشته باشد، در حالت پایه و دائمی به 850 و 800 کیلو وات بسنده می کند. معمولاً نحوه تولید میوه توسط ژنراتور در دفترچه مشخصات ژنراتور مشخص شده است.

خرابی های موتور

دیزل ژنراتورها می توانند از مشکلات جدی مانند رسوبات داخلی (که اغلب منجر به سایش ستون و سوراخ می شوند) و تجمع کربن رنج ببرند.

دکمه بازگشت به بالا