عمومیکسب و کار ویژه

آشنایی با انواع دیزل ژنراتور و کاربرد هر یک از آنها

برق به بخش مهمی از زندگی روزمره همه ما تبدیل شده است تا آنجایی که بهترین سیستم های تهویه مطبوع از آن استفاده میکنند و خرید دیزل ژنراتور می تواند این نیاز مهم را حتی در زمان قطع برق برطرف کند. انواع دیزل ژنراتورها می توانند به شما کمک کنند تا کسب و کار خود را اداره کنید یا خانه خود را در مواقع اضطراری تامین کنید.

اما سوال بزرگ این است که کدام نوع ژنراتور برای نیازهای شما بهترین است؟ در این مقاله برای پاسخ به این سوال اساسی در مورد انواع دیزل ژنراتور صحبت خواهیم کرد.

دیزل ژنراتور چیست؟

دیزل ژنراتور وسیله ای است که انرژی شیمیایی حاصل از گازوئیل را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند و این کار با استفاده از موتور دیزل و دینام جریان متناوب انجام می شود. انواع دیزل ژنراتورها همچنین دارای مخزن سوخت، پنل کنترل و رادیاتور هستند.

دیزل ژنراتورها چگونه کار می کنند؟

موتور مهمترین بخش یک دیزل ژنراتور است، جریان متناوب تولید می کند و برای تامین انرژی تجهیزات الکتریکی استفاده می شود.

انواع ژنراتورها را می توان در زمان قطع برق برای تامین برق طیف وسیعی از ساختمان ها مانند مدارس، بیمارستان ها، کارخانه ها و منازل استفاده کرد.

انواع دیزل ژنراتور

انواع دیزل ژنراتورها با توجه به مدت زمان و مقدار منبع تغذیه مورد نیاز یا ضریب بار ارزیابی می‌شوند که در زیر می‌توانیم پرمصرف‌ترین ژنراتورها را بررسی کنیم:

دیزل ژنراتور اضطراری

این نوع ژنراتور اضطراری می تواند برای مدت طولانی در حالت آماده به کار باشد. این ژنراتورها بیشتر در مراکز درمانی مانند بیمارستان ها، کارخانه ها، مراکز اداری و … استفاده می شوند.

دیزل ژنراتور پایدار

این ژنراتورها برای مشاغل و مناطقی که از برق شهری دور هستند و از برق شهری استفاده نخواهند کرد استفاده می شود.

دیزل ژنراتور پایه

این ژنراتورها توانایی انجام کارهای مختلف را برای مدت طولانی دارند، تفاوت ژنراتورها با ژنراتورهای دائمی در این است که همیشه کار نمی کنند، اما برق مورد نیاز را برای مدت زمان طولانی تری نسبت به سایر موارد اضطراری تامین می کنند. . پاسخ دهندگان می روند .

انواع ژنراتورهای برقی

انواع دیزل ژنراتور در تاسیسات صنعتی و تجاری بی شماری مورد استفاده قرار می گیرد

ژنراتورها را می توان برای تولید بارهای کم، به عنوان مثال در خانه ها، یا برای تولید بارهای بالا، به عنوان مثال، در کارخانه های صنعتی، بیمارستان ها و ساختمان های تجاری استفاده کرد.

آنها در مشخصات و اندازه های مختلف موجود هستند. با خرید دیزل ژنراتور می توان از 5 تا 30 کیلووات، معمولاً در مصارف ساده خانگی و شخصی استفاده کرد.

اما دیزل ژنراتورهای صنعتی ظرفیت بالاتری دارند (از 30 کیلووات تا 6 مگاوات) و در بسیاری از صنایع در سراسر جهان استفاده می شوند.

برای مصارف خانگی، ژنراتورهای تک فاز کافی است. ژنراتورهای سه فاز عمدتاً در مصارف صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.

چه نوع دیزل ژنراتوری برای کار شما مناسب است؟

مزایای استفاده از دیزل ژنراتور برای تامین برق بسیار بیشتر از سایر ژنراتورها است. در زیر تنها چند دلیل وجود دارد که چرا خرید دیزل ژنراتور برای شغل شما مناسب است:

1) قدرت بیشتر

دیزل ژنراتورها نسبت به موتورهای گاز طبیعی هم اندازه قادر به تولید توان بسیار بیشتری هستند.

از آنجایی که گازوئیل هزینه انرژی بالاتری نسبت به گاز طبیعی دارد، می توان نیروی بیشتری را از موتور کوچکتر نسبت به گاز طبیعی تولید کرد.

هنگامی که یک ژنراتور گاز طبیعی را با یک ژنراتور دیزل مقایسه می کنیم، یک دیزل دو برابر یک موتور گاز طبیعی مشابه بار تولید می کند.

2) به نگهداری کمتری نیاز دارد

انواع دیزل ژنراتورها شمع و کاربراتور ندارند. این نوع طراحی موتور را ساده‌تر و کارآمدتر می‌کند و فقط به تعمیر و نگهداری پیشگیرانه و سوخت‌گیری برای کارکردن ژنراتور نیاز دارد.

3) عمر طولانی

همه انواع دیزل ژنراتورها به گونه ای طراحی شده اند که انرژی زیادی را برای مدت زمان طولانی ارائه دهند.

به دلیل طراحی موتور کارآمد و کم مصرف، موتور می تواند بسیار طولانی تر از یک موتور بنزینی استاندارد کار کند.

این یکی از دلایلی است که نشان می دهد ژنراتورهای قابل حمل یک انتخاب عالی برای منبع تغذیه بدون وقفه، حتی زمانی که شبکه برق محلی قطع است.

4) انواع دیزل ژنراتور یک گزینه مطمئن هستند

ژنراتورهای بنزینی همانطور که قبلا ذکر شد برای ادامه کار نیاز به سوخت گیری دارند. فرآیند سوخت گیری به طور منظم شما را در معرض بنزین قرار می دهد و بنزین به طور خطرناکی قابل اشتعال است.

پر کردن مکرر احتمال تصادف و سناریوی بالقوه کشنده را افزایش می دهد. از طرف دیگر، هنگام خرید دیزل ژنراتور، نه تنها به سوخت گیری کمتری نیاز دارید، بلکه از سوختی استفاده می کند که بسیار کمتر از بنزین قابل اشتعال است.

5) موتورهای بی صدا

موتورهای دیزلی مدرن صدای بسیار کمتری نسبت به مدل های قدیمی دیزلی یا حتی موتورهای بنزینی جدیدتر تولید می کنند.

موتورهای دیزلی به دلیل راندمان بالا به نیروی کمتری نیاز دارند و در نتیجه بسیار بی صداتر از انواع دیگر کار می کنند.

6) ارزان تر

همیشه می توانید انواع دیزل ژنراتور را با قیمت مناسب خریداری کنید. حتی زمانی که دیگر به آن نیاز ندارید یا فقط می خواهید به یک مدل بهتر ارتقا دهید، فروش آن برای جایگزینی با مدل بهتر آسان است.

سایرین برای ژنراتورهای مستعمل در شرایط خوب، به خصوص با ماندگاری بیشتر سوخت دیزل، قیمت خوبی خواهند پرداخت.

7) کارایی انواع دیزل ژنراتورها

در نهایت، همانطور که در بالا ذکر شد، دیزل ژنراتورها موتورهای بسیار سریعی هستند که به راحتی نگهداری می شوند و می توانند حتی در هوای سرد نیز مقاومت کنند تا برق را در تمام طول سال روشن نگه دارند.

انواع دیزل ژنراتورها به سوخت کمتری نیاز دارند و در عین حال فرسودگی و پارگی کمتری را متحمل می شوند.

آیا انواع دیزل ژنراتور نیاز به تعمیر دارند؟

همه انواع دیزل ژنراتور نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارند. بستگی به سازنده دارد، اما مهمترین چیزی که همیشه نیاز به سرویس دارد، دستگاه است.

انواع دیزل ژنراتورها معمولاً بعد از 250 یا 500 ساعت نیاز به سرویس دارند، اما فاصله سرویس توسط سازنده موتور تعیین می شود.

یک سرویس معمولی معمولاً شامل تعمیرات اساسی، تعویض فیلتر هوا، فیلتر روغن و فیلتر سوخت، تعویض روغن و برخی تسمه ها مانند تسمه فن رادیاتور و دینام تسمه تایم است.

نتیجه
خرید دیزل ژنراتور اضطراری برای تامین برق دفاتر، آپارتمان ها و ساختمان های بزرگ انتخاب خوبی است. برای خرید آن میتوانید به دیزل ژنراتور کاشانی مراجعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا