عمومیکسب و کار ویژه

روش رفع مشکل کپی رایت اینستاگرام؛ از قوانین چه می‌دانیم؟

اگر شما هم یک پیج اینستاگرامی فعال داشته باشید، حتما با مشکل کپی رایت مواجه شده‌ باشید و به دنبال روش رفع مشکل کپی رایت اینستاگرام بگردید. با این که قانون کپی رایت مربوط به چند دهه قبل می‌شود، اما اجرا شدن آن در پلتفرم‌های بسیار معروف فقط چند سال است که در حال اجرا بوده و بسیار سفت و سخت گرفته می‌شود.این موضوع دلایل مختلفی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. اما اگر می‌خواهید بدانید روش رفع مشکل کپی رایت اینستاگرام کدام‌ها هستند، حتما تا آخر این مطلب همراه ما باشید.

چقدر در مورد قانون کپی رایت می‌دانید؟

کپی‌رایت (Copyright) یا حق نشر یک نوع قانونی است که برای حمایت از کار تمام ناشران آثار مختلف روی کار آمد. تصور کنید شما به عنوان خالق یک اثر برای خلق کردن چیزی که قرار است از آن سود مالی کسب کنید، زحمات زیادی کشیده‌اید. حالا یک یا چند نفر به سادگی نتایج زحمات شما را با کپی کردن بر باد داده و خودشان از نتایج مالی یا سود آن بهره‌مند می‌شوند.

در واقع این یکی از غیرمنصفانه‌ترین کارهایی است که می‌توان در حق یک ناشری انجام داد. از آنجایی که چنین اتفاق‌هایی به وفور رخ می‌داد، برای اولین بار در سال 1989 قانونی روی کار آمد تا از وقوع چنین حوادثی جلوگیری کند.

در واقع این قانون برای اولین بار در ایالات متحده آمریکا وضع شد. قانونی که در آن بندها و تبصره‌های زیادی برای حمایت از حقوق ناشران وضع شد. بر پایه این قانون که نام آن کپی رایت در نظر گرفته شد، ناشران می‌توانستند افرادی که از کارهایشان کپی شده بود را به دادگاه بکشانند و حتی غرامت مالی دریافت کنند. این موضوع باعث شد تا عده زیادی با احتیاط سراغ استفاده از آثار دیگران بروند.خوشبختانه بر پایه این قانون، ناشران توانستند به طور کامل به حق و حقوق‌شان برسند. به خاطر این که اگر فردی می‌خواست از آثار آن‌ها استفاده کند باید حتما اجازه قانونی می‌گرفت و یا حق کپی رایت او را پرداخت می‌کرد.

How to fix the Instagram copyright problem; What do we know about the rules?

قانون کپی رایت دقیقا برای چه مواردی صادق است؟

شاید برای شما هم سوال پیش بیاید که قانون کپی رایت دقیقا برای چه نوع آثاری اعمال می‌شود؟‌ به خاطر این که اکثر سوالات متداول راجع به قانون کپی رایت، در مورد همین موضوع است. اگر بدانیم که دقیقا کدام موارد جزو قانون کپی رایت محسوب می‌شوند، می‌توانیم به راحتی از کنار مشکلات و دردسرهای آن رد شویم و اتفاق خاصی برایمان رخ ندهد.

از طرفی دیگر، حتما به شما خواهیم گفت که چگونه می‌توانید به طور کامل مطمئن شوید اثر مورد نظر دارای قانون کپی رایت است یا خیر، پس از آن می‌توانید با خیال راحت اقدام به استفاده از همان اثر کنید.به طور کلی آثاری نظیر ویدئو، فیلم، موسیقی، کتاب، مقاله علمی، تصاویر مختلف، عکس‌های هنری، طراحی و… می‌توانند دارای قانون کپی رایت باشند. اگر بخواهید به طور کلی بدانید که کدام آثار قانون کپی رایت هستند یا خیر باید بدانید خالق هر اثری می‌توانید کاری که انجام داده را زیرمجموعه قانون کپی رایت کند.

یعنی هر شخصی برای هر کاری زحمت بکشد و از همان اثر سود یا درآمد مالی داشته باشد، می‌تواند برای اطمینان بیشتر همان کار را شامل قانون کپی رایت کند. برای استفاده از همان اثر، افراد دیگر باید اجازه رسمی صاحب اثر را دریافت کرده و در برخی موارد حتی هزینه‌ای به او پرداخت کنند تا بتوانند از آن در کارهای خودشان استفاده کنند.

چگونه بدانیم یک اثر دارای کپی رایت است یا نه؟

یکی از ساده‌ترین روش‌هایی که می‌توان پی به این موضوع برد، اول هر اثر یا ظاهر آن است. برای مثال، همیشه در اول کتاب، مقالات، فیلم‌ّها و ویدئوها به طور کاملا واضح بیان می‌شود که این اثر شامل قانون کپی رایت بوده و هرگونه استفاده غیرمنصفانه از آن، پیگرد قانونی خواهد داشت. در نتیجه، می‌توان به راحتی با خواندن این جملات به چنین مواردی پی برد.

از طرفی دیگر، کپی رایت یک علامت کاملا مشخصی دارد که می‌توانید از این طریق هم آن را شناسایی کنید. این علامت یک c کوچک داخل دایره توخالی بوده که به این شکل است: © از این طریق هم می‌توانید پی به چنین موضوع مهمی ببرید.

حالا که بحث روش رفع مشکل کپی رایت اینستاگرام در میان است، بهتر است در مورد نحوه تشخیص مواردی که به این پلتفرم مربوط است هم توضیح دهیم. یعنی شما بیشتر از آثاری نظیر موسیقی، عکس یا ویدئو و… برای صفحه اینستاگرامی‌تان استفاده خواهید کرد.به عبارت دیگر، کمتر پیش می‌آید فردی بخواهد یک کتاب را داخل صفحه اینستاگرامش قرار بدهد، چرا که چنین امکانی وجود نداشته و باید آن را به شکل ویدئویی در صفحه‌اش قرار دهد. اما همه فعالان اینستاگرامی بیشتر از موسیقی و موارد فوق‌الذکر استفاده می‌کنند و اکثر همین موارد برایشان دردسرساز می‌شود.

راه‌های تشخیص محتواهای بدون کپی رایت برای اینستاگرام

شما نمی‌توانید برای صفحه اینستاگرام‌تان هر محتوایی که دلتان خواست را به راحتی جست‌وجو کرده و در آنجا قرار دهید. اگر یکی از این محتواها دارای قانون کپی رایت باشند، در کمترین زمان ممکن ویدئو یا پست‌تان حذف خواهد شد.در صورت تکرار شدن پیاپی چنین تذکراتی، ممکن است اینستاگرام به طور کلی صفحه اینستاگرام‌تان را هم مسدود کند. حالا این سوال ممکن است برای شما هم پیش بیاید که چگونه می‌توان یک محتوای امن و بدون قانون کپی رایت را برای محتواهایمان پیدا کنیم. این کار بسیار آسان است و در ادامه شما را به طور کامل راهنمایی خواهیم کرد.

همان‌طور که می‌دانید یکی از بهترین راهکارها برای حل مشکل کپی رایت اینستاگرام استفاده از محتواهای امن است. مثلا شما برای ویدئوهایتان باید سراغ موسیقی، تصاویر و یا ویدئوهایی باشید که قانون کپی رایت ندارند. برای پیدا کردن این محتواهای امن باید از طریق برخی وب‌سایت اقدام کنید.بسیاری از وب‌سایت‌ها چنین محتواهایی را هم به صورت پولی و هم رایگان در اختیارتان قرار می‌دهند. اما از کجا بدانیم که محتواهای این وب‌سایت‌ها پولی یا رایگان هستند. در هر وب‌سایتی یک بخش مربوط به  (Licence) وجود دارد که در آنجا تمام جزئیات را راجع به محتواها نوشته است.

حل مشکل کپی رایت اینستاگرام از طریق لایسنس

در بخش لایسنس هر وب‌سایتی راجع به کپی رایت همان محتوا که می‌تواند عکس، موسیقی، ویدئو و… باشد توضیحات کاملا مفصلی نوشته می‌شود. برای مثال، وب‌سایت مورد نظر در همان بخش لایسنس به طور کامل بیان می‌کند که شما می‌توانید تحت چه شرایطی از محتواهایشان استفاده کنید. مثلا ممکن است برخی وب‌سایت‌ها هیچ الزامی برای آوردن نامشان نداشته باشند.

در برخی وب‌سایت‌های دیگر هم توضیح داده می‌شود که شما می‌توانید به طور کاملا رایگان از محتواها استفاده کنید اما به شرطی که صاحب اثر یا آدرس سایت را در کانال یوتیوب یا اینستاگرامتان قید کنید. ممکن است در صورت عدم قید کردن این جزئیات دچار مشکل شوید. چرا که آن‌ها می‌توانند به راحتی از این طریق پیگیری‌های قانونی لازم را انجام دهند.جالب است بدانید که در اکثر موارد آدرس سایت یا نمونه متن آماده شده از جانب سایت در آنجا وجود داشته و می‌توانید با یک کپی پیست کردن ساده همان جزئیات را داخل کانال یا صفحه اینستاگرام‌تان قرار دهید تا با هیچ مشکلی مواجه نشوید.

چرا اینستاگرام در مورد قانون کپی رایت جدی است؟

اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم و سپس به موضوع روش رفع مشکل کپی رایت اینستاگرام اشاره کنیم، ابتدا باید در مورد تاریخچه اینستاگرام به طور مختصر بدانیم. اینستاگرام در ابتدا توسط 2 کارآفرین به نام کوین سیستروم و مایک کرایگر در سال 2010 بنیان‌گذاری شد.در آن زمان هدف اینستاگرام مانند امروز چندان جدی نبود. با این که این دو کارآفرین از اینستاگرام درآمد خوبی کسب می‌کردند اما هیچ سودی نصیب کاربرانشان نمی‌شد. کاربران اهداف کاملا عادی و روزمره داشتند و هرگز حساب بیزینسی روی این پلتفرم باز نمی‌کردند. تا این که این پلتفرم با قیمت بسیار بالایی توسط شرکت فیس‌بوک خریداری شد.

از آنجایی که فیس‌بوک در زمینه فضای مجازی بسیار باتجربه و پخته بود، توانست این پلتفرم را هم به خوبی مدیریت کرده و به نتایج بسیار عالی برساند. فیس‌بوک توانست اینستاگرام را از یک پلتفرم تفننی به یک محیط و بستر کاملا جدی، حرفه‌ای و بیزینسی تبدیل کند.تا جایی که امروزه کاربران زیادی از طریق اینستاگرام حتی درآمدهای نجومی دارند. زمانی که بحث درآمدزایی به میان می‌آید، حساسیت بیشتر می‌شود. به خاطر این که قانون کپی رایت روی استفاده مالی آثار ناشران دیگر بسیار حساس است. از این روی، برای اولین بار در سال 2017 اینستاگرام هم ملزم به رعایت این قوانین شد.

نکات خرید کامنت اینستاگرام :

1- صفحه اینستاگرام شما در هنگام انجام سفارش خرید کامنت ایرانی باکیفیت باید در حالت عمومی قرار داشته باشد و محدودیت ارسال نظر بر روی پست خاموش باشد، در غیر اینصورت مسئولیت عدم انجام سفارش کامنت اینستاگرام بر عهده شماست.
2- در صورتی که از کامنت دلخواه استفاده می کنید، کاراکترهای @ و # ممنوع هست و به صورت اتوماتیک حذف می شوند.
3- استارت افزایش کامنت اینستاگرام به صورت آنی خواهد بود.
4- طبق قوانین سایت و پذیرش این قوانین توسط شما، بعد از ثبت سفارش خريد کامنت اينستاگرام امکان لغو آن وجود ندارد، بنابراین بهتر هست در تعداد کم تست نمایید و در صورتی که از نتیجه کار رضایت داشتید در تعداد بالاتری ثبت سفارش نمایید. ( در صورتی که اشتباها سفارشی را ارسال کرده اید ۱۵ الی ۶۰ ثانیه فرصت برای لغو آن وجود دارد که می توانید از قسمت سفارشات من در پنل کاربری اقدام به حذف سفارش کامنت اینستاگرام نمایید )

قانون کپی رایت برای فعالیت بهتر در اینستاگرام

همان‌طور که در بالا توضیح دادیم تا قبل از فعالیت جدی اینستاگرام، حساسیت بالایی روی بحث کپی رایت وجود نداشت. یعنی افراد می‌توانستند با آزادی عمل بیشتری محتواهای ناشران دیگر را هم در صفحات خود به اشتراک بگذارند.منظور ما این نیست که در آن زمان قانون کپی رایت به هیچ عنوان رعایت نمی‌شد، بلکه می‌خواهیم بگوییم فقط صاحب اثر می‌توانست به طور آزادانه از فردی که در صفحه اینستاگرامش بدون اجازه صاحب اثر، محتوایی را به اشتراک گذاشته، شکایت کند. اما خود اینستاگرام هرگز آن پست یا محتوا را حذف نمی‌کرد.

از آنجایی که بحث کاربری حرفه‌ای و پولی پس از خریداری شدن اینستاگرام توسط فیس‌بوک به میان آمد، همه چیز به طور کلی تغییر کرد. به مرور زمان کاربران زیادی وارد مجموعه اینستاگرام شدند و اقدام به درآمدزایی کردند. همین موضوع مشکلات زیادی را هم به وجود آورد.اینستاگرام با مشاهده شکایت‌ها و مشکلات زیاد میان صاحبان اثر و کاربران اینستاگرامی، برای جلوگیری از این اوضاع نابسامان سریعا وارد عمل شد. همان‌طور که گفتیم از سال 2017 به بعد، اینستاگرام از هوش مصنوعی بسیار قوی خود برای تشخیص آثاری که حقوق کپی رایت را رعایت نکرده‌اند استفاده کرد.

اینستاگرام کپی رایت را از کجا تشخیص می‌دهد؟

قبل از این که در مورد روش رفع مشکل کپی رایت اینستاگرام توضیح دهیم، خالی از لطف نیست در مورد روش تشخیص کپی رایت اینستاگرام هم اشاره کنیم. همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، میلیون‌ها کاربر فعال در اینستاگرام وجود دارند. اگر یک بررسی کوتاه و جزئی به فالوورهای افراد معروف نظیر کریستیانو رونالدو کنید، خودتان متوجه حجم عظیمی از کاربران اینستاگرامی خواهید شد.

حالا فرض کنید هر کدام از این کاربران چه ناخواسته و چه عامدانه بخواهند محتواهای کپی رایت‌دار را داخل صفحاتشان قرار دهند. در چنین شرایطی، هرگز نمی‌تواند لحظه به لحظه این فعالیت‌ها را رصد کرد.بهترین روش برای تشخیص و یا رصد کردن فعالیت‌های کاربران، استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی است. هم اینستاگرام و هم شرکت گوگل از این الگوریتم‌ها و هوش مصنوعی بسیار قوی بهره‌مند می‌شوند. به طور کلی اگر شما یک موسیقی در صفحه اینستاگرام‌تان قرار دهید که دارای قانون کپی رایت باشد، این هوش مصنوعی قدرتمند، سریعا آن را تشخیص داده و اقدامات لازم را به طور مستقل انجام خواهد داد.

جالب است بدانید که در بسیاری از موارد ممکن است شما حق کپی رایت همان موسیقی را پرداخت کرده باشید، اما به خاطر رعایت نکردن مواردی دیگر محتوایتان پاک شود. در ادامه به این موارد مهم و روش رفع مشکل کپی رایت اینستاگرام هم اشاره خواهیم کرد.

دکمه بازگشت به بالا