عمومیکسب و کار ویژه

ایا خوردن بادام ناشتا باعث لاغری میشود

با توجه به کالری و چربی زیاد آجیل ها افراد بر این عقیده هستند که خوردن بادام و آجیل ها باعث چاقی می شود. اما این تفکری اشتباه است، بادام یکی از انواع آجیل است که نه تنها باعث چاقی نمی شود به کنترل و وزن و لاغری کمک می کند. در ادامه به موضوع لاغری با بادام پرداخته و تاثیر آن در کاهش وزن را بررسی می کنیم.

بادام آجیلی مفید با خواص بسیار است که در تمامی فصول سال یافت می شود.

همانطور که می دانید آجیل ها کالری و چربی زیادی دارند و معمولا در رژیم غذایی آجیل وجود ندارد. اما بادام باعث چاقی نمی شود.

برای بررسی تاثیر بادام در لاغری تحقیقی انجام شده است بدین صورت که 86 نفر که وزن بالایی داشتند، به مدت 12 هفته از یک رژیم غذایی تبعیت کرده اند.

بیثشتر بخوانید : قیمت نهال بادام 

در رژیم برخی از شرکت کنندگان هر روز 35 گرم بادام خشک و نمکی وجود داشت و در رژیم بقیه شرکت کنندگان آجیلی وجود نداشت. افرادی که از بادام در رژیم غذایی خود استفاده کردند کاهش وزن بیشتری نسبت به سایر شرکت کنندگان داشتند. نتایج این مطالعه نشان میداد که مصرف بادام سبب چربی سوزنی خصوصا لاغری شکم می شود.

بادام چگونه به کنترل وزن  (لاغری با بادام) کمک می کند؟

طبق تحقیقات انجام شده و گفته محققان، بادام در لاغری و کنترل وزن موثر است. بادام با توجه به خواص و دلایل زیر به کنترل وزن کمک می کند:

  1. بادام دارای خاصیت سیرکنندگی است
  2. سرشاز از فیبر و پروتئین است
  3. تمام کالری بادام جذب نمی شود
  1. بادام دارای خاصیت سیرکنندگی است

یکی از دلایلی که لاغری با بادام را ممکن میسازد، خاصیت سیر کنندگی بالای آن می باشد. بادام از آجیل های است که به عنوان میان وعده استفاده می شود و باعث سیری می شود. در واقع فرد با خوردن بادام احساس سیری کرده و به سراغ خوردن غذا و خوراکی های دیگر نمی رود. در نتیجه میزان کالری مصرفی کمتر می شود.

  1. سرشاز از فیبر و پروتئین است

بادام سرشار از فیبر و پروتئین است. در رژیم های که میزان کربوهیدرات کمی دارند بایستی پروتئین بالا باشد تا متابولیسم بدن افزایش پیدا کند. همچنین فیبر موجود در بادام سبب می شود فرد زمان بیشتری احساس سیری کند. چربی موجود در بادام نیز یک چربی سالم بوده و اشباع نشده است.

  1. تمام کالری بادام جذب نمی شود

با توجه به تحقیقات انجام شده، میزان کالری بادام کم است (30% کمتر از برچسب تغذیه ای آن)

و مصرف بادام سبب میشود به سراغ خوارکی و غذاهای پرکالری دیگر نرویم.

توصیه می شود بادام را بعد از صبحانه به عنوان یک میان وعده سالم میل کنید. این کار سبب می شود میزان کالری که در روز مصرف می کنید کمتر شود و لاغری با بادام را امکان پذیر می کند.

زمان مناسب برای مصرف بادام

مصرف بادام در تمام ساعات روز مفید است و خواص بسیاری دارد ،برای لاغری و کنترل وزن، بهتر است از آن به عنوان یک میان وعده بعد از صبحانه استفاده کرد.

مصرف بادام با یک لیوان شیر کمک می کند تا بدن تمام مزایا و خواص آن را دریافت کرد و برای سلامتی مفید است.

توصیه میشود همواره مقداری بادام همراه خود داشته باشید و زمان گرسنگی چند دانه بادام میل کنید.

برای لاغری سریعتر می توانید صبح هر روز چند عدد بادام خیس خورده میل کنید. خوردن ناشتا بادام خیس خورده سبب می شود سوخت و ساز بدن افزایش پیدا کرده و سریعتر به وزن ایده آل خود برسید.

تعداد مناسب بادام برای لاغری

مصرف روزانه 20 الی 30 عدد بادام برای بدن مفید بوده و سبب چربی سوزی می شود. بهتر است در میان وعده ها از بادام استفاده شود. (بعد از صبحانه، بعد از ناهار و بعد از شام)

پیشنهاد می شود قبل از خواب 5 گرم بادام خورده شود، این کار به عضله سازی کمک کرده وبه دلیل وجود فیبر در طول شب احساس گرسنگی نمی کنید.

تاثیر بادام زمینی در لاغری

بادام زمینی نیز دارای خواص فروانی است. در واقع بادام زمینی در دسته حبوبات بوده و آجیل محسوب نمی شود. بادام زمینی باعث کاهش کلسترول شده و برای سلامتی قلب مفید است. بادام زمینی همانند بادام های درختی حاوی فیبر و پروتئین است و اسیدهای چربی آن اشباع نشده اند. همچنین بادام زمینی دارای ویتامین های E , B9 , B3 می باشد.

بادام زمینی به دلیل فیبر باعث احساس سیری و کاهش اشتها می شود اما میزان مصرف آن بسیار مهم است. در صورتی که مقدار زیادی استفاده شود، کالری زیادی دریافت شده و افزایش وزن را به دنبال دارد.

لاغری با بادام زمینی یا بادام درختی

برای مقایسه بادام زمینی با بادام درختی باید این نکته را در نظر داشت که بادام زمینی هم می تواند سبب افزایش وزن شود و هم کاهش وزن. در واقع میزان مصرف در بادام زمینی در نتیجه تاثیرگذار است. در حالی که بادام به صورت کلی سبب احساس سیری و کاهش وزن می شود. بادام زمینی به دلیل این زیر زمین رشد می کند در معرض رطوبت و گرما قرار کرفته و مستعد رشد قارچ است. همچنین بادام زمینی ممکن است باعث ایجاد آلرژی شود.( تورم گلو، دهان و صورت)

بادام لاغر میکند یا چاق |بادام و لاغری شکم

آلرژی حاصل از بادام زمینی ممکن است باعث خارش، ناراحتی معده و کهیر نیز شود.

به صورت کلی برای لاغری و کاهش وزن بادام زمینی توصیه نمی شود

دیگر خواص بادام

لبخندی زیبا با مصرف بادام

بادام حاوی فسفر، منیزیم و کلسیم می باشد. در نتیجه در سلامتی استخوان ها و رشد آنها، همچنین داندان ها موثر و کمک کننده است. با مصرف بادام از ابتلا به پوکی استخوان،آرتروز، شکستگی و پوسیدگی دندان ها جلوگیری کرده و لبخندی زیبا داشته باشید.

پیشگیری از سرطان

استفاده از بادام خطر ابتلا به سرطان پروستات و سینه را کاهش می دهد.

وزن مناسب در بارداری (لاغری با بادام)

همانطور که اشاره شد لاغری با بادام امکان پذیر بوده و بادام به کاهش وزن کمک می کند. خانم ها اغلب در زمان بارداری دچار اضافه وزن می شوند. خوردن بادام در این شرایط بسیار کمک کننده است. با مصرف بادام اشتها کم شده در نتیجه به وزن مناسب در بارداری می رسند.

مناسب برای گیاهخوارن

بادام برای افراد گیاه خوار نیز مناسب است. بادام حاوی منیزیم و کلسیم بوده و برای سلامت بدن گیاه خواران مناسب است.

نتیجه گیری

با مصرف روزانه 20 الی 30 بادام می توانید چربی دور شکم و کمر خود را کاهش داده و به وزن ایده آل خود نزدیک شوید. برای لاغری بادام درختی بهتر از بادام زمینی نتیجه می دهد.

نهال پالیز گردو به عنوان یک نهال دیرگل محسوب می‌شود از این رو گلدهی آن از اوایط برج 2 دارد، به خاطر همین در مناطق سرد و کوهستانی برح اول بهار دچار تشنج‌ها هوایی هستند، دیگر هیچ تاثیری بر روی شکوفه‌های درخت پالیز نداشته و همین امر باعث افزایش باردهی و تولید سالانه درخت گردو می‌شود.

سوالات متداول

آیا بادام برای لاغری مفید است؟

بادام سرشار از فیبر و پروتئین است. فیبر موجود در بادام سبب می شود فرد زمان بیشتری را احساس سیری کند و به سراغ خوردن غذاها و خوراکی های پرکالری دیگر نرود. در نتیجه کالری مصرفی فرد کمتر شد و به مرور زمان شاهد کاهش وزن می شوید.

برای لاغری چند عدد بادام بخوریم؟

بادام از جمله آجیل های است که خواص فروانی دارد و به کاهش وزن کمک می کند. برای لاغری سریعتر ، ناشتا چند عدد بادام خیس خورده میل کنید. مصرف روزانه 20 الی 30 عدد بادام مانعی نداشته و برای سلامتی بدن مفید است.

چه زمانی بادام مصرف کنیم؟

مصرف بادام در تمام ساعات روز مفید است و خواص بسیاری دارد ،بهتر است از آن به عنوان یک میان وعده بعد از صبحانه، بعد از ناهار و بعد از شام استفاده کرد.اما برای کاهش وزن سریعتر ناشتا بادام میل کنید.

 

دکمه بازگشت به بالا