اقتصادیکسب و کار ویژه

آب بندی سقف کانکس

گروه صنعتی میاک کانتین در تلاش می باشد که آب بندی سقف کانکس را با علم به اینکه مهندسین و دانش آموخته های مجرب در شرکت خود را بکار گیرد تا با تمام تلاش آن ها یک کانکس کاملا آب بند تولید نمایند. بنابراین یکی از مسائل بسیار مهم در گروه صنعتی میاک کانتین آب بندی سقف کانکس ها می باشد اگر سقف کانکس به صورت علمی و آموخته های تجربی آب بندی نشود، سقف کانکس با توجه به شرایط جوی آب و هوایی کشورمان در مناطق سردسیر و کوهستانی ایزوله نباشد از نظر فنی داخل کانکس دچار مشکلات جدی می شود. آب بندی کانکس مناسب باعث می شود که آب داخل کانکس نفوذ نداشته باشد و باعث طول عمر و استحکام بیشتر کانکس شود.

آب بندی سقف کانکس ها بستگی به نوع متریال مصرفی جهت پوشش سقف دارد عمده محصولاتی که در تولیدات گروه صنعتی میاک جهت پوشش سقف سازه کانکس ها بکار می رود عبارتند از:

ورق های طرح سینوسی:

ورقهای طرح سینوسی یا موجدار(کرکره) این ورقها به صورت دو گام بروی هم اورلب قرار میگیرند که باعث عایق و آب بندی کانکس میشود. از این روش آب بندی سقف کانکس بیشتر برای کانکس های تیپ نرمال که با کاربری کارگری یا کارگاهی باشد مورد استفاده قرار میگیرد.

ورق های ساندویچ پانلی:

این پانل های سقفی در کنار هم قرار میگیرد و دارای یک بال مخصوص آب بندی می باشند و این بال مخصوص از ورود آب به داخل کانکس خودداری میکند و این روش روش قابل اعتمادی برای مشتریان می باشد.

ورق های ذوزنقه ای طرح کانتینر:

از ورق ذوزنقه ای به عنوان عایق و آب بندی سقف کانکس ها استفاده می شود مزایای این ورق ذوزنقه ای مقاوم نسبت به باران و محل رطوبت می باشد و کاربری آن بیشتر برای پوشش دیواره های سوله و بتن ریزی و پوشش سقف شیروانی می باشد. ورق ذوزنقه ای دارای یک مشخصه ساختاری می باشد که ابعاد این ورق استاندارد بوده فقط در صورت درخواست مشتری میتوان طول محصول را به صورت سفارشی در ابعادی که مد نظر می باشد تغییر داد ولی وزن و عرض آن استاندارد بوده و دارای رنگ بندیهای متنوعی می باشد.

ورق های آندوویلا:

به عنوان یک عایق سبک سقفی می باشد که بیشتر در مناطق زلزله خیز دارای اهمیت می باشد و مزیت شگفت انگیز ورق آندوویلا این است که صدای باران را به داخل ساختمان انتقال نمی دهد و در مقابل سرما و گرما از مقاومت بالایی برخوردار می باشد.

ورق های طرح سفال:

برای آب بند نمودن کانکس های با سقف ورق طرح سفال آن ها بصورت اورلب روی هم دیگر قرار می گیرد و برای آب بندی بیشتر از چسب های مخصوص آب بندی روی سقف از آنها استفاده می شود. فقط ورق های طرح سفال از ورق های گالوانیزه یک مقدار قیمت بشتری دارند و بیشتر در کانکس های ویلایی استفاده می گردد.

ورق های آندولین:

برای آب بند نمودن کانکس های با سقف ورق گالوانیزه صاف بیشتر آن ها را یک تیکه می گیرند تا درزی نداشته باشد در مواقعی که سقف بیشتر از ورق می باشد از ایزوگام برای آببند نمودن آن ها استفاده می شود و برای آب بندی بیشتر از چسب های مخصوص آب بندی روی سقف از آنها استفاده می شود. از لحاظ قیمت کانکس های با ورق های سقف گالوانیزه صاف مرقون به صرفه تر است و در کارگاه ها یا کانکس های اداری استفاده می شود.

ورق های گالوانیزه صاف:

با گسترش فعالیت­های عمرانی شهرها و به طبع آن، افزایش نیاز به استفاده از سازه‌های موقتی برای اسکان کارگران مشغول در پروژه­ها، کانکس‌ها به عنوان یکی از گزینه‌های مناسب و مقرون به صرفه مطرح شده‌اند. علاوه بر این، در مرحله­ی دوم امدادرسانی پس از بلایای طبیعی و تا زمان بازسازی ساختمان­های تخریب شده در اتفاقاتی مانند سیل و زلزله، عمدتا از کانکس­ها استفاده می­شود. این سازه‌ها، به دلیل قابلیت جابجایی بالای خود و سرعت زیاد احداثشان، کاربردهای بسیاری پیدا کرده و به صورت گسترده­ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما برای استفاده مطمئن و موثر از کانکس‌ها، آب بندی سقف این سازه‌ها بسیار حائز اهمیت است. در این مقاله قصد داریم زیر و بم این ماجرا را بررسی کنیم. پس با ما همراه باشید.

چرا آب بندی سقف کانکس مهم است؟

کانکس‌ها به‌طور معمول برای مدت زمان معین و محدودی در محل‌های مختلف قرار داده می­شوند و به طبع کاربردهای ذاتی­شان، از نظر عمر، نسبت به سازه‌های دائمی کوتاه مصرف­تر هستند؛ اما این بدان معنا نیست که کانکس در معرض باران، برف و نفوذ رطوبت قرار نخواهد گرفت! بنابراین، آب بندی سقف کانکس از اهمیت بسیاری برخوردار است. هرگونه نفوذ آب و رطوبت به داخل کانکس می‌تواند علاوه بر آسیب به کلیت سازه، منجر به خسارات مالی به وسایل داخلی آن نیز بشود. ضرورت آب بندی سقف کانکس در مناطق با بارندگی یا رطوبت بالا مانند مناطق ساحلی دریای خزر (استان­های گیلان، مازندران و گلستان) و یا سواحل جنوبی کشور (استان­های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و خوزستان) اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

آب بندی سقف کانکس به عنوان یکی از روش‌های مهم در حفاظت از این سازه‌ها، باید به صورتی موثر، استاندارد و بهینه اجرا شود. از این رو، انتخاب مواد آب بندی مناسب و اجرای صحیح آب بندی با توجه به شرایط محیطی و آب و هوایی محل نصب کانکس، امری بسیار حائز اهمیت است. علاوه بر بحث انتخاب مواد، همکاری با یک گروه مهندسی معتبر نیز اهمیت خاصی دارد. اگر شما هم مانند صدها مشتری دیگر ما، قصد اجرای پروژه آب بندی سقف کانکس را دارید،

عایق‌بندی کانکس

برای حضور در کانکس باید شرایط مناسبی را فراهم کنید. این شرایط عبارت است از:

  • تهویه هوا
  • تعادل دمایی
  • برقراری آرامش

برای تهویه هوا می‌توان دستگاه‌های هواساز به ساختمان کانکس اضافه کرد. اضافه‌ کردن فن برای ایجاد سرما و گرما نیز می‌تواند تعادل دمایی را برقرار کند، اما برای برقراری آرامش شما باید مانع از ورود صدای بیرون به داخل کانکس شوید.

معمولاً ساختمان‌ها با دیوارهای ضخیم و عایق‌های خاص در برابر آلودگی صوتی عایق می‌شوند. برای حفظ آرامش در کانکس نیز باید عایق‌بندی انجام شود. البته عایق‌بندی کانکس تنها برای برقراری آرامش نیست بلکه برای جلوگیری از اتلاف انرژی و ممانعت از خوردگی در اثر رطوبت نیز عایق‌کاری انجام می‌شود.

عایق کانکس تعادل را برای زندگی در کانکس فراهم می‌کند.

انواع عایق کانکس چیست؟

برای عایق‌بندی کانکس برحسب نوع استفاده، نوع عایق‌کاری آن نیز متفاوت خواهد بود. در برخی از موارد تنها دیواره بیرونی و کف کانکس با قیر عایق می‌شوند، این نوع از عایق تنها برای جلوگیری از رطوبت است. در نتیجه عایق‌بندی کانکس ویلایی با عایق کانکس معمولی متفاوت انجام می‌شود. اما معمولاً کانکس را عایق‌بندی می‌کنند تا از انتقال انرژی، آلودگی صدا و رطوبت جلوگیری شود.

عایق حرارتی

زمانی که نور خورشید به دیواره خارجی کانکس می‌تابد یا سرمای بیرون جذب دیواره می‌شود، رسانا بودن متریال کانکس باعث می‌شود حرارت به داخل انتقال پیدا نکند و این فوق‌العاده است. کانکس به‌خصوص برای کانکس ویلایی و کانکس اداری بسیار مهم است و باید با بهترین وسایل عایق کاری انجام شود.

عایق صوتی

یکی دیگر از انواع عایق کانکس، است. معمولاً افراد داخل کانکس نیاز به استراحت داشته یا در زمان کار باید بدون آلودگی صوتی تمرکز کنند، برای همین کانکس را در برابر آلودگی صوتی عایق می‌کنند. این نوع از عایق معمولاً همزمان با عایق حرارتی انجام می‌شود.

عایق رطوبتی

نوع دیگری از عایق کانکس، مقاوم‌سازی کانکس در برابر نفوذ آب و رطوبت است. بیشتر موادی که در ساخت کانکس به کار گرفته می‌شود از جنس فلز و چوب است. این مواد استعداد بالقوه‌ای برای خوردگی در برابر نفوذ رطوبت دارند، برای همین بدنه خارجی و داخل کانکس را با روش‌‌هایی متفاوت از عایق حرارتی و صوتی، عایق‌بندی می‌کنند.

https://berke.ir/آب-بندی-سقف-کانکس/منبع:

 

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی
دکمه بازگشت به بالا