عمومیکسب و کار ویژه

عایق بندی سقف شیروانی چگونه و با چه متریالی انجام می شود؟

عایق‌بندی یکی از مهم‌ترین مراحل در ساخت سقف در نظر گرفته می‌شود. در میان انواع سقف‌های کاربردی سقف شیروانی نیز از این قاعده مستثنی نیست. می‌دانید که عایق‌بندی لازمه ساخت سازه است و از آن در برابر رطوبت و ورود آب جلوگیری می‌کند. سال‌هاست که به‌‌وسیله قیر و ایزوگام این کار انجام می‌‌شود، اما در سال‌های اخیر پوشش‌های جایگزین خاص و منحصر‌به‌فردی به بازار عرضه شده‌اند که مقاومت و استحکام سقف را به‌خوبی به ارمغان می‌آورند.

How is the insulation of the attic roof done and with what material?

در این میان نحوه عایق بندی سقف شیروانی به‌عنوان سطحی شیبدار از اهمیت زیادی برخوردار است و لایه‌ای ضد آب و رطوبت را ایجاد می‌کند. در مقاله حاضر قصد داریم بیشتر به عایق‌ بندی زیر سقف شیروانی و جزئیات آن بپردازیم، پس همراه ما بمانید.

بهترین متریال جهت عایق بندی سقف شیروانی چیست؟

عایق‌هایی است که بر پایه رزین آکریلیک ساخته می‌شوند. این متریال مقاومت قابل توجهی را برای سقف شیروانی به ارمغان می‌آورد، تا آن‌جا که سال‌ها در مناطق مرطوب و پرباران دوام خواهد آورد. شایان ذکر است که نحوه عایق بندی سقف شیروانی نیز یکی از نکات مهم در این خصوص محسوب می‌شود و تاثیر زیادی بر عملکرد سقف دارد.

در این نوع عایق از قیر استفاده نشده است به‌همین خاطر بافت آن سیاه نیست و برپایه پلیمرهای ساختاریافته شکل گرفته است. انعطاف‌پذیری بالای این عایق امکان استفاده از آن در هر ابعاد و اندازه را به مخاطب می‌دهد و مقاومت قابل توجهی برای این محصول به‌دنبال دارد.می‌دانید که سقف‌های شیروانی از فلز ساخته شده‌اند، براین اساس رزین آکریلیک انتخابی عالی برای اینگونه سقف به‌شمار می‌رود؛ چراکه مقاومت مورد نیاز را برای سقف فراهم می‌کند. بهتر است این نکته را بدانید که این عایق‌ها برای سقف یا دیوارهای بتنی، گچی و سیمانی نیز به‌کار می‌رود و به‌خوبی از پس بالا بردن مقاومت آن‌ها برمی‌آید.

به‌طور معمول برای عایق کاری سقف های شیروانی با این متریال از رنگ سفید استفاده می‌شود، اما چنانچه رنگ دیگری را ترجیح می‌دهید بهتر است انتخاب خود را با تولیدکننده یا فروشنده درجریان بزارید. شایان ذکر است که نیز یکی از رایج‌ترین و باکیفیت‌ترین متریال‌‌ها در ساخت سقف شیروانی به‌شمار می‌رود. در انتخاب رنگ مورد علاقه خود حتما با کارشناسان و افراد حرفه‌ای در این زمینه مشورت کنید تا بهترین انتخاب را به شما ارائه و به‌صورت حرفه‌ای در این زمینه نظر دهند.

نحوه عایق بندی سقف های شیروانی و شیب دار

اینکه برای عایق بندی سقف شیروانی از چه چیزی استفاده کنیم و بهترین روش این کار چیست یکی از رایج‌ترین سوالات کاربران به‌شمار می‌رود. عموما سقف‌های شیروانی شیب‌دار از نوع رزین آکریلیک به‌صورت تک جزئی ساخته و به بازار عرضه می‌شود. در زمان استفاده از این محصول باید آن را به‌خوبی با کمک آب رقیق کنید تا بتوانید آن را به‌صورت دقیق و کامل روی سقف به‌کار بگیرید. در عین حال یکی دیگر از روش‌ها کاربرد لایه‌‌های مش است که به بالا بردن ضخامت سقف کمک می‌کند. اما لایه مش چیست؟

لایه‌های مش لایه‌های عایق ساخته‌ شده از جنس پلی اتیلن و فایبر گلاس هستند که گزینه‌ای مناسب برای محافظت از سقف‌های شیروانی محسوب می‌شوند و مقاومت آن را به‌طرز قابل توجهی بالا می‌برند. عایق بندی زیر سقف شیروانی به‌‌کمک لایه‌های مش نه تنها به ماندگاری سقف کمک می‌کند بلکه استحکام آن در برابر عوامل بیرونی از جمله رطوبت را به‌خوبی حفظ خواهد کرد.

عایق بندی سقف شیروانی با کمک ابزارهای پیشرفته

در پاسخ به این سوال که برای عایق بندی سقف شیروانی از چه چیزی استفاده کنیم می‌توان به ابزارهای ساده، پیشرفته و البته کاربردی مانند اسپری های رنگ به‌جای قلم مو و غلتک اشاره کرد. این کار علاوه‌بر سرعت بخشیدن به عملیات عایق‌بندی مقرون‌به‌صرفه‌تر است و ماندگاری خوبی دارد. نکته حائز اهمیت اینجاست که در بسیاری از این اسپری‌ها رزین آکریلیک به‌کار رفته و به‌خوبی سطح مورد نظر را پوشش می‌دهد. اینکه کاملا به نظر و سلیقه شما بستگی دارد، اما رایج‌ترین روش کاربرد اسپری‌های رنگ است که در اغلب پروژه‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سخن پایانیاگر قصد دارید تا از سقف‌های شیروانی برای سقف خانه یا ویلای خود استفاده کنید، باید بدانید که این ورق‌ها نیاز به عایق‌بندی دارند و شما باید عایق بندی سقف شیروانی را از نظر دما، رطوبت و صوت انجام دهید. ما در این مقاله قصد داریم شما را با روش‌های عایق‌بندی این سقف‌های شیروانی و متریال موردنیاز برای آن آشنا کنیم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. شما می‌توانید پس از مطالعه این مقاله برای مشاهده قیمت و در انواع مختلف از طریق سایت بام ساز اقدام کنید.

اهمیت عایق بندی سقف شیروانی

عایق‌بندی سقف‌های شیروانی یکی از مهم‌ترین مراحل در نصب ورق شیروانی بر روی سقف ساختمان شما است. نصب سقف شیروانی بدون انجام عایق‌بندی می‌تواند منجر به بروز مشکلاتی شده و ضررهای مالی زیادی را برای شما در پی داشته باشد. از جمله دلایل اهمیت عایق‌کاری این سقف‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • جلوگیری از آسیب سقف
  • صرفه‌جویی در مصرف انرژی
  • حفاظت از وسایل خانه در برابر نفوذ آب باران
  • جلوگیری از ورود سر و صدای زیاد به محیط خانه

انواع عایق بندی سقف شیروانی ساختمان‌ها

بدون شک نصب سقف شیروانی برای ساختمان‌ها بدون عایق‌بندی این سقف‌ها امکان‌پذیر نیست و می‌تواند شما را با مشکلات بزرگی روبرو کند. به همین دلیل عایق‌بندی دما، رطوبت و صدا در سقف‌های شیروانی باید به درستی انجام شود. در ادامه شما را با انواع مختلف این روش‌های عایق‌بندی آشنا می‌کنیم!

  1. عایق‌بندی حرارتی سقف شیروانی

امروزه مصرف بهینه انرژی یکی از مسائل مهمی است که در ساختمان‌سازی مورد توجه قرار گرفته است. به همین دلیل عایق کردن ساختمان از نظر حرارت و دما از اهمیت بالایی برخوردار است. استفاده از عایق در این سقف‌ها علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف انرژی، سبب کاهش هزینه‌های مصرف انرژی نیز می‌شود.با توجه به نکات گفته شده، شما باید در هنگام نصب و اجرای سقف شیروانی، عایق‌بندی سقف را نیز به وسیله متریال‌هایی از جمله پشم شیشه پتویی، فوم‌های یونولیتی، و پلی‌اورتان انجام دهید. استفاده از این متریال‌ها سبب عایق شدن سقف در برابر حرارت و برودت می‌شود.

2عایق بندی سقف شیروانی از نظر رطوبت

عایق‌بندی رطوبتی سقف که در اصطلاح عامیانه به آن آب‌بندی سقف نیز گفته می‌شود، عملیاتی است که در طی آن سقف شیروانی به طور کامل در برابر رطوبت نفوذ ناپذیر می‌شود. این کار به ویژه در مناطق پر باران از اهمیت بیشتری برخوردار است.عایق‌بندی ورق شیروانی از رطوبت می‌تواند به وسیله پوشش‌های نانو از جنس رزین انجام شود. این پوشش‌ها از قیمتی مقرون‌به‌صرفه برخوردار هستند و سطحی شفاف و صاف بر روی سقف ایجاد می‌کنند.

3عایق‌بندی صوتی سقف شیروانی

عایق بندی سقف شیروانی از نظر صدا نیز می‌تواند شما را از شر صداهای مزاحم در امان نگه دارد. البته این عایق برای افرادی که در زمینه موسیقی فعالیت می‌کنند نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر قصد دارید تا سقف شیروانی خانه، ویلا یا استودیو موسیقی خود را در برابر صوت عایق کنید، پیشنهاد ما استفاده از فوم ضد صوت است.

سخن پایانی

ما در این مقاله به ارائه اطلاعاتی پیرامون انواع عایق بندی سقف شیروانی پرداخته و شما را از اهمیت انجام عایق‌کاری بر روی این سقف‌ها آگاه کردیم. ما در مجموعه به ارائه انواع ورق شیروانی برای شما می‌پردازیم و شما می‌توانید برای مشاهده قیمت ورق شیروانی و خرید این محصول به صفحه مربوط به آن در سایت ما مراجعه کنید. اما بهتر است پس از خرید این ورق‌های شیروانی باکیفیت و پرکاربرد، عایق‌بندی سقف خانه خود را فراموش نکنید!

این روزها سقف شیروانی در بسیاری از مناطق کشور دیده می‌شود، در‌حالی‌که تا چند سال قبل این نوع سقف تنها در مناطق پرباران مثل شمال ایران به‌کار می رفت. اما نکته مهم در این خصوص عایق کاری سقف های شیروانی است تا علاوه‌بر ماندگاری عمر آن را به‌طرز قابل قبولی بالا ببرد. عمر و استحکام این نوع سقف در برابر عوامل محیطی مانند باد و باران حرف اول را می‌زند، پس بهتر است در عایق بندی زیر سقف شیروانی از نکات مهم و حیاتی که در این مقاله بیان شد استفاده کرده تا از هرگونه دوباره‌کاری جلوگیری کنید.

 

دکمه بازگشت به بالا