جامعه و خانواده

پرستار کودک از کجا بگیرم؟

1. با توجه به سن کودک

سن کودک یکی از مهم ترین عواملی است که باید قبل از استخدام پرستار در نظر گرفت. همانطور که می دانید نوزاد در سنین پایین نیاز به مراقبت و مراقبت بیشتری دارد و برای نگهداری از نوزادان لازم است از یک پرستار حرفه ای استفاده شود. به عنوان مثال، پرستاران با تجربه مراقبت از مادر یا کودک، گزینه های مناسب تری برای مراقبت از کودک در نظر گرفته می شوند. بچه‌های بزرگتر می‌توانند خودشان صحبت کنند و آنچه را که در خانه می‌گذرد توصیف کنند، اما برای بچه‌هایی که هنوز نمی‌توانند صحبت کنند، کنترل وضعیت اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. به علاوه برای کودکان بزرگتر توصیه می شود والدین پرستاری را انتخاب کنند که مهارت کار و بازی با کودک را داشته باشد. حتی اگر پرستار توانایی انجام وظایف آموزشی را داشته باشد و تجربه یا آموزش مرتبط داشته باشد، بهتر است این توانایی ها را داشته باشد. سن ایده آل برای پرستاران بین 28 تا 40 سال است.

2. می توان روی پرستار بچه حساب کرد

ممکن است برای برخی خانواده ها این سوال پیش بیاید که چگونه می توان به یک غریبه اعتماد کرد و کودک را با او تنها گذاشت؟ اولین پیشنهاد این است که والدین برای انتخاب نوزاد از آشنایان کمک بگیرند. در این صورت امکان دانستن نام خانوادگی فرد وجود دارد. اگر چنین امکانی برای خانواده ها وجود ندارد، بهتر است به موسسات معروف مراجعه کنید. البته باید گفت که همه سازمان ها اصیل نیستند. برخی از سازمان ها تاکید می کنند که پرستاران باید مدارک یا گواهینامه های معتبر دریافت کنند یا آموزش های مربوطه را داشته باشند. در واقع سازمان های مجاز در این مورد سخت گیری می کنند و مسائل را بهتر پیگیری می کنند.

3. کنترل از راه دور توسط پرستار سالمند

اما برای کودکان زیر سه سال که نمی توانند صحبت کنند، دقت کافی را داشته باشید تا با اعتماد کافی پرستار استخدام کنید و همیشه سعی کنید پرستار مناسب را از یک مرکز معتبر بخواهید. به عنوان مثال، اگر والدین منابع مالی خوبی داشته باشند، خرید دوربین های مداربسته اقدام موثری است که می تواند بر کنترل کار پرستار تأثیر بگذارد. اگر امکان خرید دوربین امنیتی وجود ندارد، والدین حداقل می توانند صدای پرستار را ضبط کنند. نکته مهم در اینجا البته این است که پرستار باید در مراحل نصب دوربین یا ضبط صوت باشد و آگاه باشد که والدین کودک بر آن نظارت دارند. همسایه ها می توانند به نظارت بر کار پرستار کمک کنند. مادر می تواند از یکی از همسایه ها بخواهد به خانه آنها بیاید تا ببیند صدای گریه بی وقفه نوزاد را می شنود یا خیر.

4. انتظارات خود را از پرستار بچه مشخص کنید

شما باید هدف از استخدام خود را به پرستار بچه بگویید و توضیح دهید که چرا به یک پرستار بچه در خانه برای مراقبت از فرزندان خود نیاز دارید. احتمالاً در طول مصاحبه و قبل از اینکه کارش را تمام کند، در مورد مسائلی با او صحبت کرده اید. اما بهتر است پس از استخدام پرستار کودک در مورد سوالات خود شفاف باشید و نظر پرستار کودک را در مورد انتظارات خود بپرسید. به عنوان مثال، اگر دایه در حال تعویض و شستن لباس های کودک است، در مورد میزان کثیف بودن لباس ها با او صحبت کنید یا اگر دایه برای بچه های شما غذا درست می کند، در این مورد با او به دقت صحبت کنید. برنامه روز قبل از مهدکودک را یادداشت کنید و چیزی را از دست ندهید. اگر پرستار بچه قوانینی که شما تعیین کرده اید را زیر پا بگذارد، ممکن است مشکل در نیمه توضیح قوانین شما باشد.

نتیجه

برای گرفتن پرستار بچه میتوانید از شرکت اول سفیر سلامت استفاده کنید.

دکمه بازگشت به بالا