پالایش روزانه ۱۰۰ هزار بشکه نفت ایران در پالایشگاه فراسرزمینی ال‌پالیتو

پالایش روزانه ۱۰۰ هزار بشکه نفت ایران در پالایشگاه فراسرزمینی ال‌پالیتو

به گزارش باز، جواد اوجی امروز در دومین روز این همایش با بیان اینکه فناوری در خدمت تجربه به سوی تحول در عرضه سوخت گفت: این آرزوی دیرینه و 43 ساله است که با تلاش و کوشش محقق شده است. از همکارانم در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی و در رکاب آقای سالاری.» مدیرعامل این شرکت در بخش فراسرزمینی اجرا شد، نقطه شروع این اقدام در ونزوئلا بوده و خواهد بود. با طرح هایی که در جای دیگر انجام شده است.

وی با قدردانی از تلاش های شرکت ملی پخش و پالایش نفت در حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت، گفت: خوشبختانه تحولات مثبتی در صنعت پالایش نفت کشور رخ داده و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی نیز سرآمد بوده است. در مدیریت این حمله سایبری مورد بحث قرار گرفت.» همیشه در محافل دولتی مطرح می شود. یکی از مواردی که دشمن برای شکست انقلاب برنامه ریزی کرد حمله سایبری بود که البته به فضل الهی و تلاش سران و زحمتکشان این ناحیه دشمن را ناامید کرد.

وزیر نفت با اشاره به اینکه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در سال گذشته عملکرد بسیار خوبی در زمینه تامین سوخت انجام داد، گفت: در بحث تامین سوخت تابستانی به ویژه در یکی دو ماه اخیر، کارکنان شرکت ملی شرکت نفت، شرکت پخش فرآورده ها به لطف خداوند بسیار خوب درخشید، این برای آخرت است، امیدواریم صرفه جویی کنیم.

اوجی با اشاره به جست و جوی پروژه های فرآوری جدید خاطرنشان کرد: خوشبختانه برخی از پروژه های مربوط به احداث خطوط لوله نفت به تصویب شورای اقتصاد رسیده است که امیدواریم با اجرای این طرح ها مشکلات ترافیکی برطرف شود. تعداد زیادی تانکر در زمستان تخلیه می شود.»

به امید عرضه پایدار سوخت در زمستان 1401

وی همچنین گفت: در چارچوب این مراسم باشکوه اقدامات و برنامه ریزی های لازم برای تامین سوخت زمستانی ۱۴۰۱ انجام شد و معتقدیم امسال نیز مانند سال گذشته کمبود سوخت زمستانی نخواهیم داشت.

وی بیان کرد: همکاران ما در صنایع نفت و گاز، پالایش و پخش امسال اقدامات کوتاه مدت و بلندمدت سوخت رسانی زمستانه را انجام داده اند و با این برنامه ریزی ها امیدواریم شاهد این کمبود نباشیم. زمستان

وی خاطرنشان کرد: با توجه به عدم سرمایه‌گذاری در بخش پالایش نفت و احداث کارخانه‌های جدید در سال‌های گذشته، ظرفیت پالایشگاهی کشور نسبت به برنامه ششم کمتر است، اما همکارانم پالایشگاه ملی و پخش فرآورده‌های نفتی. بنگاه و شرکت گاز تمهیدات خوبی برای تامین سوخت مایع دارند و فکر می‌کنیم با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده‌ایم مشکلی برای تامین سوخت بخش خانگی، صنایع و نیروگاه‌ها وجود نداشته باشد. به عنوان حمل و نقل

وزیر نفت با اشاره به اینکه تعمیرات اساسی در بخش‌های مختلف صنعت نفت، خطوط انتقال گاز و جایگاه‌های تقویت فشار انجام شد، گفت: همکاران ما در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی وظیفه تامین سوخت نیروگاه‌ها را بر عهده دارند. برنامه ریزی های لازم انجام شده و ذخایر سوخت در حال تکمیل است.» تمام شد.

با تاکید بر لزوم همکاری شرکت ها و کارخانه های سیمان و فولاد اوجی: از شرکت ها و کارخانه های سیمان و فولاد تقاضا دارم با توجه به کمبود گاز در فصل زمستان و نیاز به کاهش گازرسانی به این بخش ها در این زمینه همکاری کنند. سوخت مایع به میزان کافی برای جایگزینی گاز مورد نیاز به این صنایع عرضه می شود و انشالله عرضه سوخت مایع در کارخانه های سیمان و فولاد به اتمام نرسیده و فعالیت این صنایع متوقف نشود.

وی تاکید کرد: همانطور که سال گذشته با لطف خداوند و تلاش همه همکاران سوخت زمستانی را تامین کردیم، امسال نیز قول می دهیم که این کار را انجام دهیم اما از همه مردم تقاضا دارم که از انرژی بهینه استفاده کنند چرا که سوخت هدیه خداوندی است. و با همکاری مردم انشالله امسال سوخت زمستانی نیز تامین خواهد شد.

وزیر نفت با اشاره به افزایش 263 درصدی کشفیات سوخت قاچاق در 6 ماه سال جاری، گفت: در بحث قاچاق سوخت تنها وزارت نفت متولی نیست، سایر دستگاه ها نیز مسئول هستند. باید در این زمینه فعالیت کرد.» وزارت نفت در این زمینه تلاش زیادی کرده است.

اوجی با اشاره به اینکه بزرگترین نگرانی ما قاچاق سوخت در نیروگاه ها است، گفت: افزایش قاچاق سوخت به دلیل اختلاف قیمت سوخت با کشورهای همسایه و برنامه ها و اقدامات مبارزه با قاچاق وزارت نفت است. دفتر مرکزی، امیدواریم این روند معکوس شود

دکمه بازگشت به بالا