نرخ‌گذاری را آزاد کنید/سهمیه مرغ و روغن هتل‌ها را بدهید

نرخ‌گذاری را آزاد کنید/سهمیه مرغ و روغن هتل‌ها را بدهید

جامعه هتلداری سراسر کشور در دیدار با عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواستار آزادسازی قیمت هتل ها، اصلاح کنتور آب و برق و اختصاص سهمیه مرغ و چربی شدند. .

به گزارش پرتال پارسی، جمشید حمزه زاده، رئیس اتحادیه هتل های حرفه ای ایران روز چهارشنبه (4 خرداد) با معاون گردشگری وزیر کشور و جمعی از مدیران هتل های سراسر جهان دیدار و گفت و گو کرد. با اشاره به برخی مسائل هتلداری، هزینه ها نیازمند آزادسازی تعرفه هتل ها است، هزینه اقامت خارجی ها در هتل های چهار و پنج ستاره حداقل 25 یا 30 دلار است و هتل ها سرمایه ملی هستند. و ایجاد انگیزه در سرمایه گذاران نظر سازمان های هتلداری در مورد تعرفه منوط به آزادسازی است و باید تکلیف قیمت گذاری به سازمان ها و انجمن های هتلداری زیر نظر عالی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی داده شود و ما نیز مانند سایر صنایع از این مزیت برخوردار باشیم. و کنترل بازار توصیه رسمی این است که قیمت گذاری را به اتحادیه هتل داران واگذار کنید.

وی همچنین گفت: در زمان افزایش قیمت ها، هتل ها برای تحویل برخی کالاها از جمله کره و مرغ با مشکل مواجه هستند. در صورت اختصاص سهمیه به هتل داران بسیاری از مشکلات حل می شود.

حمزه زاده در خصوص مسائل مالیات های مستقیم که 50 درصد آن تا پایان برنامه ششم توسعه به قوت خود باقی است و در ابتدای برنامه هفتم توسعه متوقف می شود، تصریح کرد و خواستار ادامه آن شد.

وی در خصوص مالیات بر ارزش افزوده نیز گفت: در اصلاح نظام مالیاتی هتل های یک و سه ستاره 100 درصد از این مالیات معاف هستند اما هتل های چهار و پنج ستاره از این معافیت معاف نیستند. برخی هتل ها را یک کالای لوکس می دانند در حالی که هتل ها درآمد ارزی و ایجاد شغل دارند.

رئیس اتحادیه هتل های ایران درباره حامل های انرژی نیز گفت: در حوزه آب روش حسابداری در سازمان آب بسیار غیرکارشناسی است و قبوض آب با مبالغ سنگینی به سراغ هتلداران می آید. از طرفی هر چقدر هم برای آب بپردازیم، هزینه فاضلاب را محاسبه می کنند و بسیاری از هتل ها سرسبزی دارند و برای آبیاری آن از آب چاه استفاده می کنند.

حمزه زاده روش محاسبه برق را نیز آزمایش کرد و از وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواست بر آن نظارت کند.

رئیس اتحادیه هتل‌های ایران با پیشنهاد بازنگری بیشتر دستورالعمل‌های سازمان‌های گردشگری برای حمایت از این صنعت، دستورالعمل‌های قبلی را کاملاً دولتی خواند. کاستی هایی که بر اساس مشاهدات و بازدیدهای ما و همچنین موافقت اصولی سازمان ها قابل اصلاح نیست. در زمینه استانداردسازی انتظار مشارکت هتل داران در استانداردسازی و اجرای هتل ها را داریم.

وی در ادامه سامانه ژانا، سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات تاسیسات گردشگری را که دولت به آن نگاه می کند، زیر سوال برد: جوامع استانی برای تسهیل سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در کنار دولت بوده اند.

حمزه زاده در خصوص برنامه هفتم نیز خواستار قضاوت های خوب برای توسعه صنعت گردشگری کشور شد.

چرا دلارهای خارجی به هتل نمی رسد؟

در ادامه این نشست که با حضور زرگامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و معاون گردشگری وی برگزار شد، تعدادی از اعضای جامعه هتلداری به موضوعات دیگری پرداختند. کریم بیگی، رئیس اتحادیه حرفه ای هتل داران اصفهان، سرمایه گذاری در هتل ها را به صرفه نیست. هتل سازی». اگر سری به اداره سرمایه گذاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بزنید، می بینید که تعداد درخواست ها و اشتیاق زیاد است، اما از بخش کوچکی از این اپلیکیشن ها استفاده می شود.

وی ادامه داد: بررسی انجام شده در سال 84 نشان داد که سرمایه گذاری در ساختمان ها 60 برابر شده اما هزینه اقامت در هتل ها 25 برابر شده است. از سوی دیگر، توان مسافران ایرانی برای افزایش 60 درصدی این رقم کافی نیست، تنها راه، کسب بخشی از درآمد از گردشگران خارجی است. گردشگر هنگام ورود یک دلار می پردازد اما چرا دلار او در هتل توزیع نمی شود و بین واسطه ها توزیع نمی شود؟ سرمایه گذاری جرم بزرگی است.

رئیس اتحادیه هتل‌های اصفهان همچنین با اشاره به کمبود زیرساخت‌های گردشگری گفت: اگر شرایط پایداری را برای گردشگران خارجی بیشتر کنیم، زیرساخت‌ها را برای آن آماده نمی‌کنیم و سرمایه‌گذار با نوسانات نرخ ارز تحریک می‌شود. و ریال

وی خواستار آن شد که خدمات هتلداری نیز مانند سایر کالاهای صادراتی صادر شود و هزینه ها به دلار بیان شود. بالاخره خود وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اماکن تاریخی را به دلار می گیرد.

ما قلیان نمی فروشیم اما قلیان درآمد اضافی برای هتل دارد

محمدعلی فرخ آنلاین، رئیس اتحادیه هتل داران تهران، در مورد اینکه آیا ترجیحاتی که مانع سرمایه گذاری به ویژه در تهران شده است یا خیر، گفت: تمام هزینه ها باید پرداخت می شد، بنابراین تابلوهای هتل را از شهر برداشتند.

وی همچنین نسبت به رویکرد دوسویه عرضه کنندگان قلیان اعتراض کرد و گفت: گرچه این رفتار دوسویه برای رستوران های مجلل مجوز دارد اما برای هتل ها مشکل ایجاد می کند. هتل ها قلیان می فروشند و ما می توانیم از آن پول دربیاوریم، مثلاً چند شب پیش یک گروه 20 نفره چهار قلیان خواستند و 20 میلیون تومان دریافت کردیم، اما فردای آن روز عده ای به هتل رفتند، آمدند و سعی کرد قلیان تحویل دهد. ما قلیان فروش نیستیم اما درآمد اضافی را از دست می دهیم.

در مورد آن بخوانید:

هتل یک میخانه یا کازینو نیست!

عبدالحمید حمیدی سخنگوی اتحادیه هتل داران کردستان در ادامه این نشست خواستار اصلاح صندوق توسعه ملی شد.

مهدی رودبارکی همچنین از اتحادیه هتل‌داران مازندران خواست تا حساب‌های ماهواره‌ای را در اسرع وقت تعلیق کنند، سپس آژانس مسافرتی را غیرحرفه‌ای خواند و اعتبار یک سال مجوز هتل را نسبت به مجوز آژانس مسافرتی سه ساله زیر سوال برد. .

سید حسن سیادتن، رئیس اتحادیه هتل داران فارس، سختی صدور و محدودیت استفاده از پروانه هتلداری و همچنین گسترش مبل خانه ها را مورد توجه قرار داد.

مکاتبه در خصوص تخصیص سهمیه آرد و روغن هتلی

علی اصغر شالبافیان – معاون گردشگری – ادامه معافیت مالیاتی مستقیم به دلیل فرصت از دست رفته در دوران تاجگذاری، اصلاح مالیات بر ارزش افزوده در حوزه گردشگری که باید توسط مجلس انجام شود، اصلاح تعرفه آب است. از تامین برق و گاز تاسیسات گردشگری و تغییر تعرفه هتل ها به دلیل افزایش هزینه ها خبر داد: بازنگری در قیمت ها با موافقت وزیر ابلاغ شد.

وی همچنین از هتلداران خواست تا در مورد برنامه هفتم توسعه و مواردی که می تواند در این قانون لحاظ شود، پیشنهاداتی ارائه دهند.

شالبافیان با اعلام بازنگری در قانون توسعه گردشگری ایران افزود: موضوعاتی مانند ترافیک شهری و اختلاف نظرها در این سال ها به بازنگری این قانون اضافه شده است که اگر قانون نداشته باشیم با آن مشکل خواهیم داشت.

معاون گردشگری در خصوص اختصاص سهمیه روغن و آرد برای هتل ها گفت: از طریق وزارت جهاد کشاورزی بر موضوع اختصاص سهمیه ویژه مراکز اقامتی نظارت داشته ام که البته این امر نیازمند خود سازمان هاست. برای ادامه این موضوع».

وی سپس درباره برنامه های تشکل های تخصصی صنفی در مجلس گفت: به محض اطلاع، اقدام به حذف گردشگری کردیم. آقای ضرغامی همچنین نوشت که برخی از مواد این طرح باید اصلاح شود تا به سازمان‌های گردشگری آسیب نرسد. زیرا طبق قانون همه تشکل ها منسوخ و تشکیلات جدید ایجاد می شود. این طرح نامی از گردشگری ندارد. با تصمیم وزیر، مقرر شد اخطاریه ای برای حذف تشکل های گردشگری صادر شود.

شالبافیان همچنین یادآور شد: با تکمیل برنامه ششم توسعه، تشکل های صنفی احیا می شود و این امر منجر به تفرقه می شود و نباید اجازه این امر را بدهیم.

جمشید حمزه زاده، رئیس اتحادیه هتل‌داران ایران گفت: انتظارات خود را از سازمان حرفه‌ای برآورده نکرده‌ایم، اگر این روند ادامه پیدا کند، تمایل به عضویت در اتحادیه داریم. بالاخره یک قانون پشت اتحادیه است.

رئیس اتحادیه هتل داران ایران در این نشست با انتقاد از نرخ ارز هتل ها گفت: این تعادل قیمت هاست. سازمان های دولتی ارز خارجی را از خارجی ها دریافت می کنند. پس این طبیعی است. بیشتر هتل ها آسیب دیده اند و مدیریت هتل کمترین توجیه را برای سرمایه دارد که باید به نوعی جبران شود تا سرمایه گذاران جدید جذب شوند و بخشی از هزینه هتل های اینجا تامین شود. این اقدام حتی آژانس ها را فعال می کند و اگر مسافر خارجی با آژانس بیاید هزینه ها کمتر می شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا