اقتصادی

امکان درخواست خرید مرغ منجمد و گرم در سامانه – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، کمال ربانی زاده در گفت و گوی تلویزیونی به این سامانه اشاره کرد ستکاوا پایش و رهگیری کالاها از تولید تا مصرف را انجام می دهد، گفت: طرح آزمایشی این سامانه از اردیبهشت ماه در استان های زنجان، یزد، اصفهان و امروز در استان تهران آغاز شد.

رئیس ستاد رصد کشاورزی گفت: امروز حدود یک هزار و 764 فروشگاه زنجیره ای و انبار پروتئین در استان تهران تایید و در سامانه ثبت شده است. ستکاوا ثبت نام شده اند تا بتوانند از طریق این سامانه برای خرید مرغ سرد و گرم اقدام کنند.

وی ادامه داد: یکی از مزیت های این سیستم تولیدکننده و عرضه کننده این است که منابع در مدت زمان کوتاهی در دسترس هستند.

ربانی زاده تصریح کرد: با اجرای این سامانه واسطه های غیرضروری حذف و از تحویل غیر حضوری جلوگیری می شود.

محمد قربانی معاون وزیر جهاد کشاورزی نیز در خصوص لزوم ایجاد سامانه تحویل و توزیع کالاهای اساسی گفت.ستکاوا) خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اساسی در سیستم تولید و توزیع محصولات کشاورزی (از مزرعه تا میز) نگرانی تولیدکننده از عدم دریافت قیمت دقیق محصول تولیدی توسط خود و همچنین شکایت مصرف کنندگان از قیمت بالا قیمت محصولی که می خرد

وی افزود: سامانه تامین و توزیع کالاهای اساسیستکاوا) با طرح هوشمندسازی زنجیره تامین محصولات کشاورزی و مواد غذایی مطابقت دارد.

قربانی بیان کرد: با راه اندازی این سامانه اطلاعات فیزیکی و مالی محصول، تولیدکننده محصول، نحوه تغییر قیمت محصول در فرآیند توزیع و سهم همه مشارکت کنندگان مشخص می شود و حاشیه بازاریابی کاهش می یابد. و همچنین منافع تولیدکنندگان، مصرف کنندگان و تمامی فعالان زنجیره از طریق این هوشمندی محافظت می شود.

دکمه بازگشت به بالا