اقتصادی

دستور ویژه وزیر برای تامین روغن نباتی

وزیر صنعت ، معدن و تجارت (سمت): “با توجه به ظرفیت مناسب تولید روغن نباتی در کشور و اقدامات برنامه ریزی شده ، بخش خصوصی با همکاری سازمان های دولتی مربوطه توازن در روند تولید و تأمین نیازهای بازار برای این محصول را انجام می دهد.” آهسته. تدریجی

به گزارش پرتال پارسی ، علیرضا رزم حسینی در جلسه ای با اعضای انجمن روغن نباتی ایران در دفتر کار خود گفت: “ما در یک جنگ اقتصادی بسیار سخت و دشوار هستیم. اما برخی هنوز به این موضوع اعتقاد ندارند یا تلاش لازم را نمی کنند. علی رغم هزینه های مرتبط با تاج گذاری کشور و تعهد دولت برای ارائه خدمات درمانی مرتبط با این بیماری ، این کشور هنوز در مقایسه با سایر کشورهایی که مجازات اعمال نشده است ، در سطح معقولی کار می کند.

رزم حسینی: “در شرایط فعلی ، برخی از التهاباتی که در بازار بوجود آمده است اغلب ناشی از برخی اخبار و جوهای دروغ است و انتظار می رود که مردم هنگام ارائه اطلاعات با دقت بیشتری عمل کنند.” برقراری صلح در بازار و برقراری توازن در عرضه و توزیع کالاهای اساسی و نیازهای اساسی مردم از اولویت های وزارت صنعت ، معدن و تجارت است و این موضوع جدی گرفته می شود.

وزیر صمت گفت که شرایط موجود در بازار نیاز به تقویت همدلی و همکاری دارد تا از ایجاد هرگونه فضای کاذب و التهاب در روند تأمین و رفع نیازهای افراد در سیستم تصمیم گیری جلوگیری کند. و دیدگاه ها و نظرات سایر عناصر دولت.

وی در خاتمه با اشاره به مباحث مطرح شده توسط تولیدکنندگان برای تأمین ارز مورد نیاز واردات نفت خام ، گفت: روند درآمدهای ارزی در حال بهبود است و تا پایان سال وضعیت بهتر خواهد شد.

به گزارش پرتال پارسی ، از اواخر ماه سپتامبر مشکلات بازار نفت جدید است. در روزهای اخیر برخی فروشگاه ها میزان روغن فروخته شده برای هر نفر را محدود کرده اند. این وضعیت همچنین منجر به افزایش قیمت نفت شد ، زیرا شاخص تورم نشان می دهد که قیمت نفت و گاز 16.2 درصد نسبت به سپتامبر و 34.8 درصد نسبت به اکتبر سال گذشته افزایش یافته است. اما طبق مقررات گمرک ، عدم تعویض اسناد مالکیت بین خریدار ایرانی و فروشنده خارجی به دلیل کمبود ارز ، نکته اصلی تصفیه روغن خام وارداتی است که عواقب آن را در بازار داخلی منعکس می کند. سرانجام ، چند ساعت پیش معاون وزیر تجارت داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت که اکنون اوضاع در نفت ، صنعت و صنعت داخلی در تعادل است و 70000 تن ذخیره در زنجیره تأمین به خانوارها توزیع می شود.

براساس انجمن روغن نباتی ایران ، 50-55٪ مواد اولیه روغنهای جامد وارد می شود و 40-45٪ از دانه های روغنی تولید داخل به دست می آید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا