بین الملل

گفت‌و‌گوی ظریف با رئیس جمهور کوبا/ آمادگی ایران و کوبا برای همکاری در زمینه تولید واکسن کرونا

به گزارش خبرگزاری آنلاین پرتال پارسی ، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور دومین سفر خود به سه کشور آمریکای لاتین در کویت به سر می برد ، دیدار خود با رئیس جمهور کوبا میگوئل دیاز کانل را ادامه داد. در مورد این کنفرانس بحث و تبادل نظر شد.

رئیس جمهور کوبا در این مصاحبه بر موضع کشورش در برابر تحریم ها و اقدامات آمریکا علیه مردم ایران و همچنین حق ایران در استفاده صلح آمیز از هسته ای تأکید کرد.

ظریف همچنین از حمایت کوبا در مجمع عمومی سازمان ملل تشکر کرد و دعوت حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان از همتای کوبایی خود برای دیدار از جمهوری اسلامی ایران را تجدید کرد.

در این ویدئو کنفرانس ، روابط سیاسی خوب بین دو کشور و همچنین فرصت های گسترش روابط و همکاری های اقتصادی بین ایران و کوبا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دو طرف آمادگی خود را برای همکاری در زمینه تولید واکسن ها از جمله واکسن ضد ویروس کرونا اعلام کردند.

ظریف در مورد همکاری انرژی و نفت بین دو کشور با رئیس جمهور کوبا ، میگوئل دیاز-کانل گفتگو کرد.

به گزارش فارس ، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با همتای کوبایی خود دیدار و در مورد جنبه های مختلف روابط دوجانبه گفتگو کرد.

رئیس سرویس دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران همچنین از دو مرکز تحقیقاتی پزشکی و دارویی در هاوانا بازدید کرد و دستاوردهای تولید واکسن های مختلف از جمله Kovid-19 را ارائه داد.

وزیر امور خارجه ایران پیش از این از کاراکاس بازدید کرده است (اینجا را بخوانید) و با مقامات ونزوئلا دیدار کرده و قصد دارد برای حضور در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید این کشور ، سومین سفر خود را به بولیوی انجام دهد.

پیش از این دیدار ، سعید خطیبازاده در مصاحبه اختصاصی با فارس به دلایل سفر ظریف به کوبا و ونزوئلا گفت: کوبا و ونزوئلا یکی از شرکای سیاسی جمهوری اسلامی ایران در آمریکای لاتین است که مدتهاست از همکاری سیاسی گسترده ای برخوردار است. بخشهای دوجانبه ، منطقه ای و بین المللی بهم پیوسته بودند.

وی خاطرنشان كرد: كوبا و ونزوئلا كشورهای مهم و مترقی در آمریكای لاتین هستند كه برای مقابله با مداخله و سیاست مخرب آمریكا در منطقه آمریكای لاتین همیشه تحت فشار و مداخله شدید آمریكا بوده اند. (بیشتر بخوانید)

انتهای پیام /


دکمه بازگشت به بالا