سلامت و تندرستی

توزیع ناعادلانه واکسن کرونا؛ روی زشت دنیای ناعادلانه / لزوم همکاری ملتها برای واکسیناسیون

وزیر بهداشت توزیع ناعادلانه واکسن های Covid-19 را جهانی زشت خواند و همچنین موفقیت ایران در تولید تجهیزات دفاعی و واکسن داخلی کرونا را در شش حوزه ضد تحریم توصیف کرد.

به گزارش پرتال پارسی دکتر سعید نماکی در جلسه سطح عالی شورای سیاسی هلسینکی با هدف تقویت همکاری بین اروپایی ها گفت: “اول از همه ، من می خواهم از وزیر محترم امور خانواده و خدمات اجتماعی فنلاند ، کریستا کریستا تشکر کنم.” کشورها ، خلیج فارس ، مدیترانه شرقی و شمال آفریقا در طی بیماری همه گیر Quid 19. از Cureo برای برگزاری چنین جلسه ای برای همکاری چند جانبه در مدیریت موج بعدی Covid-19 و همه گیری های آینده متشکرم. بیش از 15 ماه است که جهان با Covid-19 می جنگد. در این دوره ، حدود 135 میلیون نفر در سراسر جهان به این ویروس آلوده شدند که از این تعداد حدود سه میلیون نفر فوت کردند.

وی گفت: سلامتی هیچ مرز سیاسی و جغرافیایی نمی شناسد و بیماری ها و مشکلات گروهی از مردم در یک قسمت از جهان با مشکلات مردم سایر نقاط جهان عجین شده است. این امر در سطح ملی ، منطقه ای و جهانی به ما نشان می دهد که جامعه بین المللی آماده همه گیری نیست. آمادگی و واکنش جهانی باید در راس دستور کار دولت ها و آژانس های بین المللی برای دهه های آینده باشد. ابزارهای مورد نیاز برای مدیریت بیماری همه گیر Kovid-19 عبارتند از: رهبری ، همکاری ، همکاری بین بخشی ، مداخلات انگیزه ای و هماهنگی بین کشورها.

نمکی گفت: توزیع ناعادلانه واکسن Covid-19 دنیای ناعادلانه ما را نشان داده است ، بنابراین 80٪ واکسن های تزریقی در 10 کشور تولید می شوند و 18 کشور با درآمد پایین و متوسط ​​واکسینه نشده اند. البته این برای COVAX ، WHO ، GAVI ، CEPI و همه سازمانهای بین المللی یک شکست است. ما باید با شفافیت ، همکاری و همبستگی بر این بی عدالتی غلبه کنیم.

وی افزود: اگر دنیا ایمن نباشد و ویروس در یک مکان در حال گردش باشد ، خطر جهش و سلامت کشورهای امن وجود دارد. بنابراین ، با در نظر گرفتن درسهایی که تاکنون آموخته ایم ، در حال حاضر تنها یک راه حل داریم: واکسیناسیون همه مردم با هم و انجام اقدامات بهداشت عمومی برای غلبه بر این همه گیری.

“امروز ، با وجود همه محدودیت ها ، تحریم های غیرقانونی یک جانبه علیه مردم من و مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم ها ، ما توانسته ایم تمام نیازهای Covid-19 را در سطح ملی از جمله تجهیزات محافظت شخصی ، کیت های آزمایش ، تجهیزات برآورده کنیم. ، تجهیزات پزشکی ، داروها – داروها و از همه مهمتر شش سیستم واکسیناسیون کامل ، چهار قرارداد تولید مشترک و این محصولات محلی در واکسیناسیون گسترده در ماههای آینده استفاده خواهد شد.

وی گفت: “همه گیری Kovid-19 یک آزمایش جهانی با یک راه حل جهانی است.” راه حل های ملی فقط می توانند به طور موقت کمک کنند. با تقویت رهبری WHO ، سرمایه گذاری بیشتر در تیم واکنش سریع ، به اشتراک گذاری داده ها ، غلبه بر موانع قانونی بهداشت عمومی و ارائه فناوری به کشورهای با درآمد کم و متوسط ​​برای تأیید اعتبار داده ها در قالب شفاف و هماهنگ ، می توان بر این بیماری همه گیر غلبه کرد. بر این اساس ، امیدوارم که این همکاری بین منطقه منا ، خلیج فارس ، اروپا و WHO نتایج مثبتی داشته باشد.

ادامه دارد

دکمه بازگشت به بالا