عمومیکسب و کار ویژه

چگونه درجه یخچال قدیمی را تنظیم کنیم

آموزش طریقه تنظیم درجه دمای یخچال فریزر ساید و قدیمی دوو : از یخچال های دوو استفاده می کنید اما نمی دانید چگونه دما را بالا یا پایین ببرید؟ نگران نباشید، ما در ، تمامی آموزش های لازم برای تنظیم دمای یخچال شما را آورده ایم. مهم نیست که از مدل های قدیمی، فریزر بالا، ساید و یا دوقلوی دوو استفاده می کنید، نحوه تنظیم درجه دمای یخچال فریزر ساید دوو تان را می توانید اینجا یاد بگیرید!

در این مقاله خواهید خواند:

  • چگونه دمای یخچال دوو را تنظیم کنیم
  • تنظیم دمای یخچال فریزر قدیمی دوو
  • نحوه تنظیم درجه دمای یخچال فریزر ساید دوو
  • آموزش تنظیم انجماد سریع (Super FRZ) در یخچال های دوو
  • آموزش تنظیم سردکن سریع (Super Ref) در یخچال های دوو
  • طریقه تنظیم دمای یخچال دوو در تابستان و زمستان

چگونه دمای یخچال دوو را تنظیم کنیم ؟

طریقه تنظیم دمای یخچال فریزر دوو شما بسته به مدل آن دارد؛ در مدل های قدیمی معمولا از صفحه مدرج و یا یک کنترلر استفاده می شود، اما در مدل های ساید و جدید دوو شما با کنترل پنل قادر به بالا یا پایین بردن دما خواهید بود.

دوو پیشنهاد می دهد که دمای یخچال خود را بسته به دمای بیرون تنظیم کنید؛ برای مثال در تابستان باید دما را کمی پایین تر و در زمستان کمی دما را بالاتر ببرید. با این حال، پیشنهاد می شود در تمام سال دمای یخچال را روی ۴درجه سانتی گراد بگذارید. با این دما یخ زدگی خیلی کمتری در یخچال دووی خود تجربه خواهید کرد. کارمین اولین مرکز تخصصی لوازم خانگی است که خدمات تعمیرات

از طرفی بهترین دما برای فریزرهایی دوو، دمایی حدودا ۱۷درجه سانتی گرادی است. در صورتی که برای نوسانات دما را تجربه می کنید و نمی توانید تنظیمات دلخواه را اعمال نمایید، با شماره های زیر تماس بگیرید تا از خدمات تعمیر با کیفیت به همراه ضمانتنامه ۶ ماهه برخوردار شوید.

طریقه تنظیم دمای یخچال فریزر قدیمی دوو

اگر از یخچال فریزرهای قدیمی دوو استفاده می کنید، احتمالا ترموستات یخچال و فریزرتان به شکل تصاویر زیر است. برای تنظیم دمای یخچال قدیمی دوو باید صفحه مدرج را بچرخانید. برای بالا یا پایین تر آوردن دمای فریزر نیز باید نشانگر کنترلر را به سمت چپ یا راست ببرید.

آموزش طریقه تنظیم دمای یخچال قدیمی دوو :

  • کنترلر دارای ۴ درجه دمایی می باشد.
  • MIN بالاترین درجه دمایی ممکن برای یخچال است.
  • MED دمای میانی یخچال است.
  • MAX سردترین دمای ممکن برای یخچال می باشد.
  • WINTER حالتی برای فضاهایی که زیر ۱۰ درجه سانتی گراد هستند، می باشد.
  • پیشنهاد می شود تنظیمات را روی حالت MED بگذارید و در صورت خیلی سرد یا گرم شدن یخچال تنظیمات را تغییر دهید.

آموزش طریقه تنظیم دمای فریزر قدیمی دوو :

  • کنترلر دما دارای ۴ درجه دمایی است.
  • MIN بالاترین دمای ممکن برای فریزر است.
  • MED دمای متوسط فریزر می باشد.
  • MAX سردترین دمای ممکن برای فریزر است.
  • WINTER حالتی برای فضاهایی با دمای زیر ۱۰ درجه سانتی گراد می باشد.
  • پیشنهاد می شود تنظیمات را روی حالت MED بگذارید و در صورت خیلی سرد یا گرم شدن فریزر تنظیمات را تغییر دهید.

بیشتر بخوانید:

نحوه تنظیم درجه دمای یخچال فریزر ساید بای ساید دوو

اگر از دستگاه های جدید و ساید دوو استفاده می کنید، تنظیمات خود را باید از طریق صفحه نمایشگر اعمال کنید. تصویر صفحه نمایشگر در پایین آورده شده است. شما برای تنظیم درجه دمای یخچال باید با قسمت سبز رنگ کار کنید و برای تنظیم دمای فریزر باید روی بخش آبی رنگ کلیک نمایید.

  1. به نمایشگر یخچال نگاه کنید و دکمه “FRZ. Temp” را پیدا کنید. در تصویر بالا این دکمه با دایره آبی مشخص شده است.
  2. با لمس این دکمه دمای فعلی به شما نمایش داده می شود. با فشردن مجدد این دکمه، می توانید دمای فریزر را پایین بیاورید.
  3. دمای فریزرهای دوو از –۱۶ تا –۲۴ درجه قابل تنظیم است.
  4. اگر می خواهید دما را بالا ببرید، فشردن دکمه را ادامه دهید تا دوباره به بالاترین دما بازگشت کند.

توجه: تنظیمات دما بر روی نمایشگر، در واقع دمای مطلوب مصرف کننده است و دمای واقعی درون فریزر به وضعیت مواد غذایی داخل و تعداد دفعات باز شدن درب دارد. ممکن است دمای واقعی کمی با دمای تنظیم شده تفاوت کند.

  1. روی نمایشگر یخچال کلید “REF. Temp” را پیدا کنید. در تصویر بالا این دکمه با دایره سبز رنگ مشخص شده است.
  2. با لمس این دکمه ابتدا دما نشان داده می شود و پس از آن می توانید دمای یخچال را پایین بیاورید.
  3. دمای یخچال های دوو از ۱ تا ۷ درجه سانتی گراد قابل تنظیم است.
  4. اگر می خواهید دمای یخچال را بالا ببرید، فشردن دکمه را ادامه دهید تا دوباره به بالاترین دما بازگشت کند.

توجه: تنظیمات دما بر روی نمایشگر یخچال، در واقع دمای مطلوب مصرف کننده است و دمای واقعی درون یخچال به مواد غذایی داخل (گرم یا سرد بودن آن ها) و تعداد دفعات باز شدن درب دارد. ممکن است دمای واقعی کمی با دمای تنظیم شده تفاوت کند.

بیشتر بخوانید:

آموزش تنظیم انجماد سریع (Super FRZ) در یخچال فریزر های دوو

عملکرد انجماد سریع برای کاهش مدت زمان مورد نیاز برای انجماد مواد غذایی در محفطه فریزر است. زمانی که مواد غذایی تازه و فاسدشدنی در فریزر می گذارید و یا سریعا می خواهید چیزی را فریز کنید، می توانید از این قابلیت استفاده کنید.

 برای فعال کردن انجماد سریع (Super FRZ) در فریزر های دوو :

  1. دکمه Super FRZ را برای ۳ ثانیه لمس کنید تا نشانگر ❄️  نمایشگر روشن شود.
  2. برای غیر فعال کردن این عملکرد، کلید Super FRZ را مجددا بیش از ۳ ثانیه لمس کنید تا نشانگر ❄️خاموش شود.

توجه داشته باشید که انجماد سریع باعث بالاتر رفتن مصرف برق می شود. همچنین عملکرد انجماد سریع را نمی توان به صورت همزمان با حالت خواب “SLEEP” فعال کرد. زمانی که سرمایش مورد نیاز تامین شد، این عملکرد به صورت خوددکار خاموش می شود.

آموزش تنظیم سردکن سریع (Super Ref) در یخچال فریزر های دوو

این عملکرد سردکن سریع به منظور کاهش مدت زمان مورد نیاز برای سرد کردن مواد غذایی در یخچال است. زمانی که اقلام تازه و فاسد شدنی در یخچال می گذارید و یا سریعا نیاز دارید چیزی را خنک کنید، می توانید از این قابلیت استفاده کنید.

برای فعال کردن سردکن سریع (Super Ref) در یخچال فریزر های دوو :

  1. کلید Super Ref (3 sec) را برای ۳ ثانیه نگه دارید تا نشانگر روشن شود.
  2. برای غیر فعال کردن این عملکرد، مجددا دکمه Super Ref (3 sec) را نگه دارید تا نشانگر خاموش شود.

توجه داشته باشید که عملکرد سردکن سریع را نمی توان به صورت همزمان با حال خواب استفاده کرد. زمانی که سرمایش مورد نیاز یخچال تامین شد، این حالت به صورت خودکار خاموش می شود.

طریقه تنظیم دمای یخچال دوو در تابستان

در تابستان از آنجایی که اختلاف دمای داخل و خارج یخچال نسبتا زیاد است، اتلاف حرارتی سریع تر صورت می گیرد و کمپرسور می تواند راحت تر کار کند. اگر سرعت سرمایش یخچال دوو را بالا تنظیم کنید، ممکن است گاهی اوقات دمای محفظه بالاتر از ۸ درجه سانتی گراد برود که اصلا توصیه نمی شود. این نوسانات و و یخچال می تواند باعث رفتن برق و کوتاه شدن عمر کمپرسور شود.

برای تنظیم دمای یخچال های دوو در تابستان ، باید ترموستات مدرج را بین حالات ۱ تا ۳ قرار دهید. در یخچال های نمایشگردار دوو، توصیه می شود دما را روی ۳ درجه سانتی گراد بگذارید.

برای تنظیم دمای فریزرهای دوو در تابستان ، ترموستات مدرج تنظیم درجه یخچال قدیمی

یکی از موارد مهم در نگهداری از یخچال فریزر ها، تنظیم دمای داخل یچال و فریزر می‌باشد. اگر دمای یخچال را خیلی کم در نظر بگیرید، مواد غذایی درون آن یخ می‌زند و اگر دمای یخچال را خیلی زیاد در نظر بگیرید، مواد غذایی در آن فاسد می‌شود. بنابراین  باید به گونه ای تنظیم شود که مواد غذایی را در بهترین حالت و برای مدت طولانی تری نگهداری کند.

اگر شما نحوه تنظیم دمای یخچال خود را می‌دانید، اما نمی‌دانید چه دمایی برای یخچال مناسب است می‌توانید مقاله ی  که در این رابطه می‌باشد را مطالعه نمایید.

ما در ادامه نحوه تنظیم دمای یخچال های قدیمی و جدید را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

تنظیم درجه یخچال قدیمی یا معمولی

در واقع تمام یخچال فریزر ها چه معمولی و چه دیجیتال، به یک صورت کار می‌کنند و با یک سیستم سرمایشی مشابه، داخل یخچال و فریزر را خنک می‌کنند، اما بخش مربوط به مدیریت کردن دمای داخل یخچال و فریزر و تنظیم دمای یخچال فریزر در یخچال های معمولی با استفاده از ترموستات انجام می‌شود و در یخچال فریزر های دیجیتال با استفاده از صفحه نمایش دیجیتالی انجام می‌شود.

تنظیم دمای یخچال با ترموستات

برای تنظیم دمای یخچال فریزر های معمولی با استفاده از ترموستات، می‌توانید طبق مراحل زیر این کار را انجام دهید:

  • معمولا درجه ی اهرمی که برای تنظیم دمای یخچال وجود دارد، دارای درجه هایی بین 1 تا 5 و یا 1 تا 9 می‌باشد.
  • چنانچه این درجه اهرمی را روی 0 قرار دهید، یخچال را خاموش کرده اید و یخچال دیگر فعالیت نمی‌کند.
  • چنانچه این درجه را روی و یا که حداکثر می‌باشد، قرار دهید، یخچال با حداکثر توان خود کار می‌کند.
  • در صورتی که می‌خواهید دمای داخل یخچال در حالت متوسط بوده و نه سرد باشد و نه گرم، این درجه را روی حالت میانی قرار دهید.
  • برای حالت بالا، چنانچه درجه ی یخچال دارای 5 حالت بود باید آن را روی 3 قرار دهید و اگر دارای 9 حالت بود باید آن را روی 4 قرار دهید.
  • چنانچه مواد غذایی و نوشیدنی هایی که از یخچال برمی‌دارید، خنک نیست و می‌خواهید خنک تر باشد، تنها کافیست درجه یخچال را کمی بالا ببرید.

ترموستات یخچال آزمایش قدیمی |تنظیم درجه یخچال پارس

توجهپس از تنظیم درجه یخچال، انتظار نداشته باشید که خیلی زود نتیجه آن را مشاهده نمایید، معمولاً پس از 24 ساعت، دمای یخچال متناسب با دمای جدید، سرد تر و یا گرم تر می‌شود.

مطلب پیشنهادی : اکنون گوگل مپ کارمین با امکان جدیدی که ایجاد کرده است

تنظیم دمای یخچال های دیجیتالی

همانطور که می‌دانید یخچال فریزر ها و ساید بای ساید های جدید، دارای صفحه نمایش برای تنظیمات یخچال می‌باشند. در این صفحه نمایش دمای دقیق داخل یخچال و فریزر را نمایش می‌دهد و شما می‌توانید با استفاده از دکمه های لمسی و یا غیر لمسی، این دما را بیشتر و یا کمتر کنید.

نحوه تنظیم دمای یخچال های دیجیتالی به شرح زیر می‌باشد:

  • تنظیم دمای یخچال و فریزر بر روی صفحه نمایش انجام می‌شود.
  • برای تنظیم دمای بخش یخچال باید از گزینه ی Fridgeاستفاده نمایید.
  • برای تنظیم دمای بخش فریزر باید از گزینه ی Freezerاستفاده نمایید.

توجهچنانچه قبلاً صفحه نمایش را قفل کرده اید، ابتدا آن را از حالت Lock به حالت UnLockتغییر دهید و سپس این کار را انجام دهید. همچنین اگر صفحه نمایش یخچال شما کار نمی‌کند، بررسی کنید که در قسمتی از صفحه نمایش کلمه ی Lock نوشته نشده باشد. اگر نوشته شده بود، آن را غیر فعال نمایید.

برای این گزینه می‌توانید از مقاله ی  برای فعالسازی و غیرفعال سازی قفل یخچال استفاده نمایید.

بهترین دمای یخچال در زمستان و تابستان

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که برای  در هر یک از فصل های زمستان و تابستان، باید دمای یخچال و فریزر را روی چه دممایی تنظیم کنیم؟

در فصل زمستان، دمای محیط سرد بوده و نیاز نیست که دمای داخل یخچال را روی دمای خیلی پایین تنظیم کنید، اما در تابستان که دمای محیط خیلی گرم می‌شود، برای نگهداری بهتر از مواد غذایی، می‌توانید دمای داخل یخچال فریزر را کمی سرد تر در نظر بگیرید.

زیرا  تحقیقات نشان داده که حتی اگر درب یخچال نیز بسته باشد، دمای محیط روی دمای داخل یخچال تاثیر می‌گذاردعلاوه بر این با هر بار که درب یخچال را باز و بسته می‌کنیم، دمای داخل یخچال از یخچال خارج شده و دمای محیط، وارد یخچال می‌شود.

بهترین دمای یخچال و فریزر در فصل تابستان

  • چنانچه یخچال شما از نوع ترموستاتی و معمولی می‌باشد، آن را روی و یا تنظیم کنید.
  • اما چنانچه یخچال شما از نوع دیجیتالی بوده و دمای آن با استفاده از صفحه نمایش تنظیم می‌شود، دمای یخچال را روی +3 و یا +4 درجه سانتی گراد قرار دهید و دمای فریزر را  روی -18 الی -20 درجه سانتی گراد قرار دهید.

بهترین دمای یخچال و فریزر در فصل زمستان

  • اگر یخچال فریزر شما از نوع ترموستاتی می‌باشد، آن را روی و یا قرار دهید.
  • در صورتی که یخچال فریزر شما از نوع دیجیتالی بوده و دارای صفحه نمایش می‌باشد، دمای یخچال را روی +4 و یا +5 درجه سانتی گراد قرار دهید و دمای فریزر را روی -16 الی -19 درجه سانتی گراد قرار دهید.

تماس با ریک سرویس

چنانچه نیاز به  داشتید، می‌توانید همه روزه حتی روز های تعطیل، از ساعت 8 صبح الی 12 شب با ما تماس بگیرید تا در سریع ترین زمان ممکن، تگنسین تعمیرکار را به محل شما اعزام کنیم. همچنین لازم به ذکر است که تمام تعمیرات ریک سرویس دارای 1 سال گارانتی می‌باشد.

آدرس : 
تهران، دریاچه چیتگر، بلوار کوهک، مجتمع تجاری طوبی، طبقه 2، راهرو G، واحد 414

تلفن ها :

تنظیم درجه یخچال قدیمی

را بین ۱ تا ۳ قرار دهید. در فریزرهای دارای نمایشگر، توصیه می شود دما –۱۹ درجه تنظیم گردد.

آموزش نحوه تنظیم دمای یخچال فریزر دوو در زمستان

در زمستان این قضیه بر عکس است؛ از آنجایی که اختلاف دما بین یخچال و دمای محیط کمتر است، اتلاف حرارتی محفظه یخچال نسبتا کند است؛ بنابراین زمان زیادی طول می کشد تا به دمای مطلوب برسد. در این مواقع شما باید سرمایش قوی تری را انتخاب کنید.

توصیه می شود در یخچال های مدرج، سرما را روی ۵ یا ۷ درجه تنظیم کنید. در یخچال های نمایشگردار دما را بین ۳ تا ۴ درجه سانتی گراد نگه دارید تا به درستی کار کند.

 

دکمه بازگشت به بالا