اقتصادی

چطور گوشی دزدیده‌شده یا گم‌شده را پیدا کنیم؟

هیچکس نمی تواند پیش بینی کند که تلفن همراه او ممکن است به سرقت رفته یا گم شود، بنابراین کارشناسان تاکید می کنند که بهتر است افراد پس از خرید تلفن همراه نکاتی را رعایت کنند تا در صورت بروز اتفاقی، تلفن همراه خود را پیگیری کنند.

به گزارش پرتال پارسی، مراقب تلفن همراه خود باشید و تا حد امکان سعی کنید از آن در خیابان ها و مکان های خطرناک استفاده نکنید و با کمد لباس پاسخگوی تماس های خود باشید. زیرا از دست دادن تلفن همراه نه تنها ضرر مالی دارد، بلکه باید وقت خود را صرف رسیدگی به مسائل حقوقی کنید.

اما دزدیده شدن یا گم شدن تلفن های همراه یا اطرافیانشان ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد. اما سوال اینجاست که بعد از این چه باید کرد؟ برای ردیابی تلفن همراه قبل از گم شدن چه باید کرد؟

دانستن راه حل های قبل از گم شدن یا دزدیده شدن تلفن و راه حل های پس از گم شدن تلفن می تواند به افراد کمک کند تا آن را ردیابی کنند.

هیچ کس نمی تواند پیش بینی کند که تلفن همراه او ممکن است دزدیده شود یا گم شود، بنابراین پس از خرید یک تلفن همراه، بهتر است نکاتی را برای پیگیری تلفن همراه خود در صورت وقوع آن رعایت کنید.

ثبت نام: یکی از مهم ترین کارهایی که هنگام خرید گوشی موبایل باید انجام دهید، رجیستر کردن آن است. ثبت تلفن همراه از تغییر صاحب گوشی یا استفاده از آن با سیم کارت متفاوت توسط سارقان و سوء استفاده کنندگان جلوگیری می کند.

قفل صفحه: یک قفل صفحه برای تلفن همراه خود در نظر بگیرید. شماره، الگو، اسکن اثر انگشت و غیره قفل‌های مختلفی از این دست، دسترسی آسان به اطلاعات داخل تلفن همراه را برای مهاجمان غیرممکن می‌کند.

بر اساس وب سایت اپراتور دوم تلفن همراه، اپل Find My iPhone را برای کاربران اضافه می کند: اگر کاربر iOS هستید، ایده خوبی است که Find My iPhone را روشن کنید. این ویژگی به شما این امکان را می دهد که در صورت گم شدن گوشی از طریق GPS آن را ردیابی کنید یا در صورت لزوم تمامی اطلاعات ذخیره شده روی آن را حذف کنید. برای استفاده از قابلیت ردیابی، با Apple ID خود در iPhone یا iPad خود وارد شوید که باید GPS و اینترنت همراه را فعال کند. به تنظیمات بروید و روی Apple ID خود ضربه بزنید. وارد iCloud شوید و Find My iPhone را روشن کنید.

برای کاربران اندروید، Android Device Manager را فعال کنید، این ویژگی مشابه قابلیت Find My iPhone است که برای کاربران اندروید ارائه شده است. با فعال کردن این ویژگی می‌توانید تلفن همراه اندرویدی خود را ردیابی، تماس، پاک کردن یا قفل کنید. اگر از آخرین نسخه اندروید استفاده می کنید، از مسیر زیر گزینه Android Device Manager را فعال کنید.

Settings > Security > Other Security > Device Admin > Android Device Manager

Find My Device Network: گوگل در حال حاضر روی قابلیتی به نام Find My Device کار می کند. این ویژگی نظارت بر گوشی های اندرویدی را آسان می کند. با استفاده از این ویژگی، نیازی به ورود به حساب کاربری گوگل خود مانند مدیریت دستگاه اندروید ندارید. این ویژگی به شما این امکان را می دهد که گوشی اندرویدی خود را توسط سایر گوشی های اندرویدی ردیابی و مکان یابی کنید.

در صورت دزدیده شدن تلفن همراهمان چه کنیم؟

ساده ترین راه تماس با تلفن همراه است. اگر تلفن خود را گم کردید، تماس با آن می‌تواند باعث شود یکی از اطرافیان آن را پیدا کند و به شما بدهد.

سامانه پیامکی اپراتورها به کاربران کمک می کند تلفن های همراه گم شده یا دزدیده شده خود را ردیابی کنند.

همیاب 24: همیاب 24 سامانه ملی ردیابی گوشی های سرقتی است. اگر گوشی شما گم یا دزدیده شد، شناسه IMEI آن را در Hamiyab 24 ثبت کنید. با این کار اطلاعات تلفن همراه شما به کلانتری ها، بازرسی های مرزی، اصناف و اپراتورهای مخابراتی سراسر کشور ارسال می شود و در صورت مشاهده به شما اطلاع داده می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا