اقتصادی

ورود محموله لوازم خانگی کره‌ای به کیش تائید شد

گمرک ایران طی روزهای اخیر ورود لوازم کره ای به جزیره کیش را تایید کرده است.

به گزارش پرتال پارسی، به تازگی ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده است که نشان می دهد لوازم خانگی کره ای در حال ارسال به جزیره کیش است.

علاوه بر ممنوعیت واردات لوازم خانگی از سال 1397 تاکنون، چندی پیش مقام معظم رهبری نسبت به واردات لوازم خانگی هشدار داده و آن را ممنوع اعلام کردند.

بر همین اساس شورای عالی مناطق آزاد از ثبت آماری و واردات به مناطق در شهریورماه امسال خبر داد، هرچند دسترسی به برخی واردات از جمله کولبری، تکلنجی و شهرک های مرزی از طریق سهمیه بندی و ثبت آماری واردات محدود امکان پذیر بود. ساخت و ساز تجاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در کره جنوبی ممنوع است، اما تا 15 اکتبر یعنی قبل از این اعلامیه، کالاهای ثبت شده در مناطق آزاد از مناطق حذف خواهند شد. از این ممنوعیت

با این حال، آخرین ویدیو نشان می داد که لوازم خانگی کره ای اوایل آذرماه وارد بازار شده است و ردپای این جریان گمرکی ورود لوازم خانگی کره ای به 3 دسامبر را تایید می کند.

ورود لوازم خانگی کره ای به کیش قطعی شد

به گفته معاون فنی گمرک ایران، این محموله به انبار منطقه آزاد کیش و در داخل کالا تحویل داده شده است، اما تا زمان مشخص شدن سفارش به صاحب کالا تحویل داده نشده است. منطقه آزاد کیش ممنوعیت واردات لوازم خانگی حتی اگر کالای کره ای نباشد اجازه ورود به سرزمین اصلی را نمی دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه علیرغم ممنوعیت واردات لوازم خانگی، برخی از آنها از طریق سهمیه بندی مرزی، از طریق کولبری و تکلنج و از طریق ثبت آماری وارد کشور می شود، حتی یادآور شد: مبدأ این کالاها ارز است. بر اساس قانون و مقررات بررسی می شود و داده های آماری ثبت می شود که نشان می دهد بخش قابل توجهی از لوازم خانگی از این طریق و از مجاری قانونی و رسمی وارد کشور می شود و همه لوازم خانگی موجود در بازار قاچاق نمی شود. .

ورود لوازم خانگی کره ای به کیش قطعی شد

به گفته آرونگی، درست است که واردات لوازم خانگی طبق روال های اعلام شده، طبق قوانین و مقررات این نهاد انجام می شود، اما پس از ورود این کالاها به استان ها، تخلفات گسترده ای از جمله موارد زیر مشاهده می شود. حقایق دستگاه ها به طرق مختلف برخی از آنها با سهمیه از استان خارج می شوند و به مراکز فروش و بازارهای پایتخت یا کلانشهرها می روند.
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا