اقتصادی

امنیت بالای فروشندگان لوازم خانگی غیرمجاز در فضای مجازی

امنیت بالای فروشندگان غیرمجاز لوازم خانگی در فضای مجازی

به دلیل عدم نظارت و نظارت بر فروشندگان لوازم خانگی در ماه های گذشته به راحتی هر نوع کالای قاچاق و نامرغوب را در فضای مجازی به فروش می رسانند که متاسفانه بر فعالیت این فروشندگان نظارتی نمی شود.

این را خبرنگار اقتصادی خبرگزاری «پرتال پارسی» گزارش داداخیراً گلایه اهالی از بازار لوازم خانگی نشان می‌دهد که برخی از تولیدکنندگان در این زمینه تلاش کافی برای عرضه کالا به مصرف‌کنندگان ندارند، یعنی چنین مشکلاتی در نمایندگی‌ها و فروشگاه‌های متعلق به تولیدکنندگان به وجود می‌آید.

وی افزود: چرا تولیدکننده توزیع کننده است؟ اگر یک تولید کننده فقط تولید می کند، چرا توزیع و راه اندازی فروشگاه هم انجام می دهد؟

پازوکی ادامه داد: در قراردادها با خریدار قید شده بود که محصول پس از مدتی تحویل می شود اما در سال های 98 و 99 مشکل بیشتر شد و حتی بازرگانی با نماینده محصول قرارداد بست. محصول را به موقع تحویل داد. متوجه نشدم

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان کالای خانگی گفت: اما به دلیل عدم کنترل و نظارت در فضای مجازی، فروشندگان مجازی به راحتی نوع کالای مورد نظر خود را اعم از قاچاق یا قانونی به فروش می رسانند، چرا نظارتی وجود ندارد. . در مورد فضای مجازی؟ چرا باید کالاها در شهر دیر به دست مشتری برسند اما در فروشگاه های مجازی از هر مدل چند نوع وجود دارد؟

شراره کامرانی، جامعه شناس اقتصاد و توسعه در گفت وگویی به برخی خلاءهای قانونی در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: عرضه کالاهای قاچاق در این بازارها نسبت به بازارهای سنتی امن تر است و عرضه کنندگان در این بازارها نسبت به بازارهای رسمی ایمن تر هستند. و بازارهای فیزیکی ، ضرر کمتری را متحمل می شود.

این رویه فعال در حوزه لوازم خانگی به معنای درگیر شدن سایت های رسمی با قاچاقچیان نیست، اما در هر صورت شاهد آن هستیم که به دلیل عدم تایید صلاحیت تخصصی داوطلبان این نوع پنل ها. خرید و فروش سایت ها و پرتال های معتبر نیز مجاز نمی باشد

انتهای پیام/





آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتایج 0 تصویب و رای گیری 0 رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا