عمومیکسب و کار ویژه

علت لرزش پمپ کارواش

موضوع لرزش پمپ آب اغلب وجود ندارد و گاهی اوقات باعث نگرانی کسانی می شود که به تازگی این وسایل الکترونیکی را خریداری کرده اند. پمپ های خانگی و صنعتی هر دو در شرایط خاصی در معرض ارتعاشات مضر هستند که بسیاری از آنها بر اساس تئوری علمی و مهندسی هستند. در ادامه مقاله ابتدا در مورد علت اصلی لرزش پمپ آب در منزل و نحوه رفع آن صحبت خواهیم کرد.

علت لرزش و کارکرد پمپ آب جدید چیست؟

اگر پمپ آب می خرید و نمی دانید چگونه آن را نصب کنید و یا بعد از مدتی لرزش دارد. ممکن است در وهله اول با نصب نادرست آن و انتخاب محل نامناسب برای نصب، باعث ایجاد این باگ شده باشید.

برخی از مشتریان پس از خرید، نصب و راه اندازی پمپ با عواملی مانند خرابی، صدای اضافی یا لرزش مواجه می شوند. با این حال، اولین فکری که احتمالاً به ذهن شما می رسد این است که احتمالاً پمپ به درستی کار نمی کند و در شرف از کار افتادن است. اما آیا تمام عوامل و علل لرزش پمپ آب در نهایت می تواند منجر به مشکلات عملکرد شود یا این لرزش طبیعی است؟

نصب نادرست پمپ آب

یکی از دلایل اصلی لرزش پمپ کارواش مربوط به نصب، نصب و راه اندازی نامناسب خواهد بود. رعایت نکردن برخی نکات باعث ایجاد لرزش بیش از حد در پمپ می شود. اطمینان حاصل کنید که پایه پمپ کثیف یا آسیب دیده نیست که ممکن است به دلیل لرزش موتور مشکلاتی ایجاد کند. همچنین کف یا پایه پمپ نباید یکسان باشد. تعادل و توزیع وزن کامل پمپ یکی از مهمترین عوامل جلوگیری از لرزش راه اندازی است.

ولتاژ تولید شده در پمپ ها یکی از مشکلات اصلی و بزرگترین مشکلات این دستگاه ها می باشد. نصب پمپ پس از جوشکاری باید با دقت خاصی انجام شود. پمپ های آب خانگی سرعت گردش بسیار بالایی دارند. اگر روی سطح صاف و سخت نباشند، طبیعتاً باعث لرزش آنها می شود.

نقص در موتور الکتریکی

همانطور که بارها گفته ام. خرابی های فنی سیستم موتور نصب شده در داخل پمپ خانگی اصلی ترین و مهمترین عامل پس از نصب اشتباه خواهد بود. نقص فنی سیستم اتوماسیون پمپ، افزایش دما، مشکلات روتور، استاتور و یاتاقان ها، اختلال در سیستم منبع تغذیه و غیره. در حین ایجاد جریان سیال، موتور الکتریکی در پمپ را از حرکت و عملکرد عادی جلوگیری کنید.

انسداد یا کاهش جریان آب

علت نوسان پمپ آب در موقعیتی که فکر می کنید اینچ و جریان آب کاهش می یابد می تواند مسدود شدن جاده و کانال باشد. درست مانند مسدود شدن راه های هوایی در انسان، عامل خطر و حتی مرگ است. تجهیزات الکتریکی نیز باید در هنگام پمپاژ آب، فضای و حجم مشخص شده را اشغال کنند. با این حال، مسدود کردن ورودی و خروجی می تواند آسیب جدی به سیستم موتور الکتریکی وارد کند. اگر شک دارید که جسم خارجی وارد پمپ شده است، فیلتر مسدود شده است یا داخل لوله و پمپ کثیف است، آن را بررسی کرده و خارج کنید.

خرابی پروانه باعث لرزش پمپ آب می شود

پروانه مهمترین و مهم ترین قطعه در انواع پمپ آب است که باعث افزایش دبی آب می شود. در صورت داغ شدن بیش از حد دستگاه، کاربر دچار خطاهای شعاعی می شود ایجاد کشش در شفت ها و خطاهای فنی در یاتاقان ها یکی دیگر از موارد مهم و کلیدی است که همیشه باید به خاطر داشت. اما گفتیم که تجهیزات پمپ خانگی معمولا سرعت چرخش بالایی در دقیقه دارند و این طبیعتاً در صورت بروز مشکل در پروانه یا دم باعث ایجاد لرزش می شود. همانطور که گفته شد در پمپ های آب خانگی، پروانه بر روی محور روتور نصب می شود و وظیفه اصلی آن حرکت دادن جریان آب یا تقویت آن در مدل های انبساط می باشد.

خوردگی یاتاقان پمپ آب

بلبرینگ ها بخش بسیار مهمی از سیستم های مکانیکی هستند و باید در فواصل زمانی معین تعویض شوند. قبلا در مورد وجود این قطعه در انواع پمپ آب خانگی صحبت کرده ایم. اما در این مقاله در مورد علت لرزش پمپ آب صحبت کردیم و لازم می دانیم که خوردگی نیز باعث ایجاد لرزش شود. تصور کنید بلبرینگ لاستیک خودرو شکسته و خورده شده است. اولین مشکلی که با آن مواجه خواهید شد لرزش است.

عوامل اصلی که می توانند باعث لرزش پمپ در چنین شرایطی شوند عبارتند از خشک شدن روان کننده، اصطکاک در پروانه و فشار روی بدنه پمپ و پایان عمر بلبرینگ. به همین ترتیب قبل از استفاده از انواع پمپ آب خانگی حتما زمان تعویض فن را یادداشت کنید تا بتوانید آن را محاسبه کنید.

زنگ زدگی پمپ آب

در پمپ آب خانگی، نیروی تولید شده توسط موتور الکتریکی از طریق قطعه ای به نام شفت به پروانه منتقل می شود و باعث چرخش قطعه می شود. اگر به دلایلی شفت مشکل داشت، قطعه باید تعویض یا تعمیر شود. در غیر این صورت پمپ آب به لرزه در می آید. خوردگی شفت بلبرینگ، تماس با مایعات اسیدی، تنش ناشی از حرکات ناگهانی ناشی از نصب نادرست و اختلال در فشار آب، باعث گرم شدن بیش از حد تجهیزات و کار بیش از حد موتور الکتریکی می شود. دلایل مهم و مهم این مشکل.

فیلتر آب پمپ گرفته شده است

پمپ های آب خانگی نیز دارای بخشی به نام فیلتر هستند که از ورود مواد و ناخالصی ها جلوگیری می کند. در این حالت علت آن لرزش پمپ آب است. برای رفع این مشکل باید هر از چند گاهی فیلتر را به خوبی تمیز کنید. در ضمن اگر پمپ را خودتان نصب کرده اید بهتر است حتی اگر عملکرد کلی دستگاه درست باشد دوباره آن را چک کنید.

چگونه از لرزش پمپ آب جلوگیری کنیم؟

اگر پمپ آب خانه شما به تازگی نصب شده است، حتما به محل نصب مراجعه کنید تا مطمئن شوید همه چیز به درستی انجام شده است! گاهی اوقات یک اشتباه کوچک در نصب می تواند باعث لرزش شود. از طرفی وجود اشکال در روتور، پروانه، شفت و یاتاقان نیز یکی از مهم ترین و اصلی ترین عوامل ایجاد ارتعاش است. در این مقاله ضمن بررسی علت لرزش پمپ آب، نکاتی را نیز در مورد نحوه تعمیر بر اساس هر عیب ذکر کردیم.

دکمه بازگشت به بالا