علت روشن نشدن جاروبرقی پاناسونیک

روشن نشدن جاروبرقی پاناسونیک دلایل متعددی دارد و همگی باعث می شود دستگاه غیرقابل استفاده شود. این مشکل می‌تواند از عوامل مختلفی ناشی شود، از مشکلات ساده‌ای مانند پریز برق معیوب تا مشکلات پیچیده‌تری همچون خرابی موتور یا برد الکترونیکی. با شناسایی دلایل می توان راه حل مناسبی برای حل آن ارائه داد. در ادامه به بررسی دلایل رایج روشن نشدن جاروبرقی پاناسونیک تمام مدل ها و راه‌حل‌ های مربوط به هر کدام خواهیم پرداخت.

ساختمان

دلایل روشن نشدن جاروبرقی پاناسونیک

اگر جاروبرقی پاناسونیک را به برق متصل می کنید و دکمه های آن کار نمی کنند، چند دلیل مهم برای آن وجود دارد که عبارتند از:

1-  پریز برق معیوب

یکی از رایج ترین دلایل که مانع از روشن شدن جاروبرقی می شود، اشکال در پریز برق است. این احتمال وجود دارد که اتصالات در پریز برق قطع شده و به همین دلیل ولتاژ ورودی به دستگاه صفر است. برای حل مشکل کافیست کابل را به پریز دیگری متصل کنید. اگر با تعویض پریز هنوز مشکل حل نشده است، سایر موارد باید بررسی شوند. قبل از بررسی سایر موارد، ابتدا بررسی کنید که آیا برق ساختمان وصل است؟

2-  دو شاخه یا کابل برق آسیب‌دیده

در بسیاری از مواقع کابل جاروبرقی با گذشت زمان با مشکل مواجه شده و برق در آن جریان نخواهد داشت. علاوه براین، این احتمال وجود دارد که کابل کاملا سالم باشد، اما قسمت انتهایی آن که به سیم جمع کن متصل است قطع باشد. اگر سیم جاروبرقی را بیش از اندازه از سیم جمع کن خارج کرده و بکشید، انتهای آن جدا شده و برق به موتور انتقال پیدا نمی کند.

کابل و دو شاخه را از نظر آسیب دیدگی بررسی کنید و در صورت لزوم تعویض کنید. اگر کابل سالم است، سیم جمع کن باید بررسی و تعمیر شود. اگر تخصص کافی در این زمینه ندارید می توانید با نمایندگی تعمیرات جاروبرقی پاناسونیک تماس بگیرید.

3- روشن نشدن جاروبرقی پاناسونیک به دلیل فیوز سوخته

در جاروبرقی ها برای جلوگیری از ورود بیش از اندازه ولتاژ به موتور و همچنین داغ شدن این قطعه، فیوز نصب می شود. به محض نوسان شدید در ولتاژ ورودی یا داغ شدن موتور فیوز جریان برق را قطع می کند. اگر جاروبرقی پاناسونیک روشن نمی شود، این احتمال وجود دارد که فیوز سوخته باشد. فیوز باید بررسی و در صورت نیاز تعویض شود.

4- خراب بودن کلید روشن/خاموش

بر روی جاروبرقی دکمه برای روشن و خاموش شدن آن وجد دارد که از پشت با سیم های باریک به سایر قطعات داخلی ارتباط دارد. در برخی از مواقع تمام قطعات داخلی جار.برقی سالم هستند، اما ارتباط دکمه با آنها قطع شده است. در این شرایط کافیست دکمه را تعمیر یا تعویض کنید.

5- ترموستات خراب است

ترموستات یکی از قطعات بسیار مهم در جاروبرقی است که از داغ شدن زیاد موتور جلوگیری می کند. این قطعه دمای موتور و سایر قطعات را اندازه گیری کرده و به برد اطلاع می دهد. اگر دمای جاروبرقی بیش از اندازه افزایش پیدا کند، برد فرمان خاموش شدن را به موتور ارسال می کند. اگر ترموستات خراب شود، دما اشتباه اندازه گیری شده و به همین دلیل موتور خاموش می شود. ابتدا باید ترموستات بررسی و در صورت نیاز تعویض شود.

6- موتور سوخته

بدترین علت روشن نشدن جاروبرقی پاناسونیک، اشکال در موتور و سوختن یا نیم سوز شدن این قطعه مهم است. موتور قلب جاروبرقی است و با خراب شدن این قطعه، نیروی کافی برای مکش جاروبرقی وجود نخواهد داشت و دستگاه روشن نمی شود. بررسی موتور نیاز به تخصص بالایی دارد و حتما باید توسط تعمیرکار انجام شود.

7- اشکال در برد الکتریکی

در جاروبرقی های جدید برد الکتریکی که دارای مدارات پیچیده است، نقش ارسال فرمان برای سایر قطعات را برعهده دارد. با خراب شدن برد تمام قطعات داخل جاروبرقی کارایی خود را از دست داده و مانع از روشن شدن دستگاه می شود. با خراب شدن برد الکتریکی یا نیم سوز شدن و سوختن آن این قطعه باید به طور دقیق توسط تعمیرکاران باتجربه بررسی و عیب یابی شوند.

8- تایمر معیوب

در جاروبرقی های جدید که دارای تایمر هستند، با خرابی این قطعه احتمال روشن نشدن دستگاه وجود دارد. برای حل این مشکل ابتدا باید جاروبرقی باز شود و سپس اتصالات داخلی آن بررسی و تامیر تعمیر شود.

9- پر شدن کیسه جاروبرقی

پر شدن کیسه جاروبرقی مشکلات بسیار زیادی برای جاروبرقی بوجود می آورد. یکی از این مشکلات، روشن نشدن جاروبرقی و کار نکردن دستگاه است. با پر شدن کیسه جار.برقی به موتور فشار زیادی وارد شده و فیوز برای جلوگیری از آسیب به آن ولتاژ ورودی را قطع می کند. براحتی می توانید کیسه جاروبرقی را تعویض کنید و از خراب شدن سایر قطعات نیز جلوگیری خواهید کرد.

10- فیلترها مسدود شده

در جاروبرقی ها چند فیلتر وجود دارد که از نفوذ گرد و غبار به موتور و سایر قطعات جلوگیری می کند. با گذشت زمان روی فیلترها مقدار زیادی گرد و غبار تجمع کرده و به موتور فشار بسیار زیادی وارد می شود. در نتیجه اگر جاروبرقی پاناسونیک روشن نمی شود، بهتر است فیلترها را تمیز یا تعویض کنید.

11- مشکلات الکترونیکی داخلی

در ساختار داخلی جاروبرقی ها سیم پیچی های زیادی وجود دارد و قطعات با سیم به هم متصل هستند. اگر این سیم ها قطع شده و اتصالات دچار اشکال شوند، جاروبرقی روشن نمی شود.

12- انسداد در لوله‌ها

لوله خرطومی و غیره در جاروبرقی اگر با مقدار زیادی پلاستیک، کاغذ و غیره اگر مسدود شود، فشار بسیار زیادی به موتور وارد می شود. اگر جاروبرقی روشن نمی شود، کافیست لوله ها را بررسی و داخل آنها را تمیز کنید.

13- نوسان زیاد ولتاژ ورودی

در روزهای گرم تابستان و ساعات اوج مصرف، نوسان ورودی به جاروبرقی تا حد زیادی افزایش پیدا می کند. در این شرایط برای جلوگیری از آسیب به موتور، فیوز جریان ورودی به دستگاه را قطع می کند.

14- مشکلات باتری (در مدل‌های بدون سیم)

اگر جاروبرقی شارژی پاناسونیک کار نمی کند، احتمال تمام شدن شارژ باتری وجود دارد. باتری را مجدد به شارژ بزنید و اگر مشکل حل نشد، باید باتری و اتصالات بررسی شوند.

جمع بندی

روشن نشدن جاروبرقی پاناسونیک به دلایل مختلف از جمله خرابی موتور، ترموستات، برد الکتریکی، دکمه روشن و خاموش، اشکال در اتصالات داخلی و خرابی پریز و دوشاخه و سیم جمع کن جاروبرقی رخ می دهد. برخی از این موارد براحتی قابل حل هستند. اما مشکلات فنی نیاز به تعمیر تخصصی دارند. تعمیرکاران تکنوپشتیبان در تمام مناطق شمال، جنوب، شزق و غرب تهران آماده ارائه خدمات و تعمیر جاروبرقی با قطعات اصلی و کیفیت تضمین شده هستند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از این خدمات می توانید با شماره 021-54837 تماس بگیرید.

 

دکمه بازگشت به بالا