عمومیکسب و کار ویژه

مشکل زنگ نخوردن تلفن پاناسونیک تنظیمات حالت خصوصی

ابتدا تنظیمات دستگاه را چک کنید و در صورتی که زنگ تلفن غیرفعال است آن را فعال کرده و تلفن را از حالت خصوصی خارج کنید.

مقدمه علت زنگ نخوردن تلفن پاناسونیک

مشکل زنگ نخوردن تلفن پاناسونیک کامتل ، صدای کم هنگام زنگ خوردن، قطع و وصل شدن صدای زنگ از جمله متداول‌ترین مشکلاتی است که صاحبان گوشی‌های ثابت شرکت پاناسونیک یا هر شرکت دیگری ممکن است با آن مواجه شوند. هیچ‌گاه نمی‌توان دلیل مشخص و واحدی برای بروز این اختلال در نظر گرفت. اما در نهایت به‌هم‌خوردن تنظیمات، نقص فنی و الکتریکی، مشکل در خط تلفن و همین‌طور قرارگرفتن دستگاه در حالت سکوت از جمله اصلی‌ترین و متداول‌ترین دلایلی است که باعث می‌شود تلفن خانگی  panasonic  زنگ نخورد یا این که مدام با مشکل در پخش صدای زنگ مواجه باشد.

تفاوتی ندارد، اکثر تنظیمات نرم افزاری و شماتیک های فنی این دستگاه ها در مدل های مختلف مشابه هم است.  پس احتمالا می توانید مشکل هر کدام از تلفن ها را حل کنید. در ادامه مهم‌ترین علل و روش رفع مشکل زنگ نخوردن گوشی تلفن پاناسونیک را بررسی خواهیم کرد.

مشکل زنگ نخوردن تلفن پاناسونیک از موضوع‌هایی است که اکثر کاربران را دچار مشکل می‌کند. این مشکل در منزل یا مجموعه‌ها باعث می‌شود تماس‌های مهم را از دست بدهید و همچنین امکان تماس گرفتن در این مواقع امکان پذیر نمی‌باشد. زنگ نخوردن تلفن پاناسونیک با توجه به شرایط‌های احتمالی می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. اگر به دنبال حل مشکل زنگ نخوردن تلفن پاناسونیک می‌گردید ما در این مطلب قصد داریم تا بصورت کامل شما را با نحوه رفع ایراد آشنا کنیم.

گاها برای کاربران تلفن‌های پاناسونیک پیش آمده است که در زمان تماس با خط تلفن صدایی از تلفن پاناسونیک شنیده نمی‌شود و دستگاه در اصل هیچ عکس العملی ندارد. اکثرا در زمانی که پاناسونیک زنگ نمی‌خورد شما می‌توانید صدای بوق خوردن خط مورد نظرتان را پشت تلفن بشنوید. این دلیل بر وصل بودن خط تلفن نبوده و احتمال دارد سیم‌های تلفن شما دچار قطعی گردیده یا خط تلفن از مرکز مخابرات دارای مشکل باشد.

در مواقعی که با مشکل زنگ نخوردن تلفن پاناسونیک روبرو می‌شوید باید نکات مهم از جمله چک کردن خط تلفن، پریزها و همچنین دستگاه تلفن را بررسی کنید. این موارد یکی از نکاتی است که می‌تواند در برقراری ارتباط خط تلفن با دستگاه، اختلال و قطعی ایجاد کرده باشد. ما در ادامه روش‌های حل مشکل زنگ نخوردن تلفن پاناسونیک را بصورت مرحله به مرحله توضیح خواهیم داد تا در نهایت بتوانید ایراد به وجود آمده را برطرف کنید.

بررسی و رفع مشکل زنگ نخوردن تلفن پاناسونیک

در اولین قدم برای پیدا کردن علت زنگ نخوردن تلفن پاناسونیک این است که تنظیمات دستگاه خود را چک کنید. ابتدا جهت بررسی مشکل زنگ نخوردن تلفن پاناسونیک به بخش تنظیمات دستگاه رفته و بخش (Ringer Volume) تلفن را چک کرده که میزان صدا بر روی حالت زیاد باشد. در بعضی مدل‌های تلفن رومیزی پاناسونیک تنظیم صدای تلفن توسط کلید انجام می‌شود. اگر در مجموعه یا منزل خود از پاناسونیک استفاده می‌کنید، ابتدا کلید MENU را در تلفن انتخاب کنید سپس کد (160#) را از چپ به راست وارد کرده تا وارد بخش تنظیمات صدا شوید. بعد از وارد شدن به این بخش توسط جهت بالا و پایین میزان صدای تلفن را روی حداکثر انتخاب نمایید. حالت سکوت یا NIGHT MODE یکی از دلایلی بوده که باعث زنگ نخوردن تلفن بی‌سیم پاناسونیک می‌شود که با قرار دادن در حالت NORMAL زنگ خوردن تلفن به حالت عادی برمی‌گردد.

از دیگر دلایل علت زنگ نخوردن تلفن پاناسونیک بعد از بررسی تنظیمات صدا می‌تواند خرابی بلندگوی تلفن باشد. در صورتی که با خط تلفن خود تماس گرفته‌اید و روی نمایشگر تلفن پاناسونیک شماره کالر آیدی نمایش داده می‌شود ولی صدایی از تلفن پخش نشود ایراد از بلندگوی تلفن است. در خصوص این مشکل می‌توانید تلفن خود را جهت تعمیر به نمایندگی‌های مجاز ارائه دهید تا نسبت به بررسی آن اقدام کنند. نکته بعدی حالت برنامه Privacy Mode بوده که باعث قطع شدن زنگ تلفن پاناسونیک می‌شود.

در صورتی که دستگاه شما در این حالت قرار گرفته باشد در اصل از زنگ خوردن تلفن جلوگیری می‌شود. برای حل این مشکل به بخش تنظیمات تلفن رفته و دستگاه را از این حالت خارج نمایید.

چک کردن خطوط و علت زنگ نخوردن تلفن پاناسونیک

از عمده دلایل زنگ نخوردن تلفن قطعی یا خرابی خطوط تلفن از طرف سیم کشی داخلی و مخابرات است. برای اینکه بتوانید از سالم بودن خطوط تلفن خود اطمینان حاصل کنید کافیست تلفن دیگری را به پریز تلفن متصل کرده تا متوجه این موضوع شوید. در صورتی که با تلفن دیگر قادر به حل مشکل شدید و تلفن شما زنگ خورد این مشکل از دستگاه تلفن مورد استفاده است.

در حالت دیگر اگر با تعویض تلفن هم مشکل زنگ خوردن تلفن پاناسونیک شما حل نشد مشخص است که خط تلفن قطع می‌باشد. در این مواقع باید پریز تلفن را چک کرده و از اتصال سیم‌ها و سالم بودن سوکت تلفن مطمئن شوید. اکثر اوقات برای بسیاری از کاربران پیش آمده در زمان زنگ نخوردن تلفن پاناسونیک مشکل از سیم تلفن بوده که با تعویض آن مشکل زنگ نخوردن تلفن آنها رفع شده است.

برای برطرف کردن مشکل زنگ نخوردن تلفن پاناسونیک کافیست نسبت به تعویض سیم دو سر سوکت اقدام کنید تا اگر قطعی در سیم تلفن وجود دارد برطرف شود. تمامی این موارد از نکاتی هستند که در زمان زنگ نخوردن تلفن پاناسونیک نقش موثری دارند و پیشنهاد می‌کنیم برای رفع مشکل حتما موارد گفته شده را مورد بررسی قرار دهید.

چرا تلفن ثابت پاناسونیک زنگ نمیخورد؟

تا به اینجا در مورد معمول‌ترین مواردی که باعث زنگ نخوردن تلفن پاناسونیک می‌شود صحبت کردیم. حال موضوع را کمی عمومی‌تر می‌کنیم اما به‌هرحال هرکدام از این اختلالات ممکن است در گوشی پاناسونیک شما هم ایجاد شود. یکی از متداول‌ترین آن‌ها مربوط به ازکارافتادن اسپیکرها است.

ازکارافتادگی اسپیکر تلفن پاناسونیک

ایرادات سخت‌افزاری، ارتباط بین برد و همین‌طور اسپیکر مشکلی بوده که به‌هرحال ممکن است بنا به عوامل مختلف نظیر ضربه، آب‌خوردگی و… پیش بیاید. این موضوع باعث می‌شود که مسیرهای داخلی تلفن روی مدار، دچار اتصالی شده یا از بیخ‌وبن ارتباط آن‌ها قطع شود. برای حل این مشکل به طبع شما نمی‌توانید کار خاصی انجام دهید. لازم است که برای رفع مشکل تلفن پاناسونیک به یک نمایندگی مراجعه کرده و کار را به کاردان بسپارید.

بوق نداشتن خط تلفن |پیغام line in use در تلفن

البته برای تست این موضوع پیشنهاد می‌کنیم که از یک تلفن ثابت ثانویه استفاده و خط خود را چک کنید. همین‌طور لازم است تمامی مواردی که ذکر شده را ابتدا کنترل کنید. در این صورت حتی وقتی در تنظیمات تلفن در حال عوض‌کردن صدای زنگ هم هستید و تلفن روی حالت نایت مود یا سایلنت قرار دارد هم صدایی از آن شنیده نخواهد شد.

مشکلات برق تلفن پاناسونیک

زنگ نخوردن تلفن پاناسونیک بنا به مشکل برقی، یکی از روتین‌ترین مواردی است که بین موردهای تعمیراتی دیده می‌شود. این دستگاه‌ها به جریان الکتریسیته برای کارکرد وابسته هستند؛ در نتیجه آن، اگر نیروی لازم برای روشن شدن را دریافت نکنند به طبع دچار مشکل و قطعی می‌شوند. البته به شکلی مشخص‌تر و کاملاً واضح؛ نمایشگر تلفن کار نمی‌کند و نمی‌توانید با آن تماس برقرار کنید و علناً دستگاه هیچ واکنشی پس از این که به خط متصل می‌کنید نشان نمی‌دهد.

خراب‌شدن IC تلفن، مشکل در کلید پلنچر و یا کلیدی که وقتی گوشی را برمی‌دارید و مجدداً روی استند قرار می‌دهید از جمله متداول‌ترین ایراداتی است که می‌تواند سبب به‌وجودآمدن نوسانات برقی شود. علاوه بر توضیحات مذکور، یک مشکل دیگر هم وجود دارد که پیشنهاد می‌کنیم که حتماً آن را بررسی کنید. چون ممکن است علت زنگ نخوردن گوشی پاناسونیک، چه در مدل‌های ثابت سیمی و چه سری‌های بی‌سیم باشد.

قطعشدن تلفن پاناسونیک هنگام استفاده از اسپلیتر

زنگ نخوردن تلفن پاناسونیک یا قطع‌شدن آن در حین استفاده از اسپلیترها و یا اتصال به مودم، یکی دیگر از رایج‌ترین و شایع‌ترین ایراداتی است که ارتباط بر پایه Voice را در تلفن‌های خانگی دچار مشکل می‌کند. اساساً اسپلیتر نمی‌تواند موجب قطع‌شدن تلفن شود، خراب‌شدن آن هم تأثیری روی این موضوع ندارد، اما زمانی که کارکرد درستی نداشته باشد، به طبع مجدداً نویز به خط شما بازمی‌گردد.

پیشنهاد ما این است که از اسپلیتر ثانویه‌ای استفاده کنید؛ همین‌طور به سراغ یک گوشی دیگر بروید و بررسی کنید که آیا مشکل زنگ نخوردن تلفن در این حالت حل می‌شود یا همچنان پابرجاست. اسپلیترها معماری و طراحی ساده‌ای دارند، صرفاً نویز خطوط تلفن و شبکه دیتا را جدا می‌کنند اما زمانی که کار نکنند، وقتی شما مودم را به پریز متصل کرده‌اید و از آن استفاده می‌کنید، موجب قطع‌شدن تماس تلفنی خواهند شد. تست این موضوع هم بسیار ساده است، صرفاً کافی است که مودم خود را از پریز بکشید. در این صورت تلفن پاناسونیک یا هر تلفن دیگری باید به‌خوبی کار کند. صرفاً بر همین مبنا، می‌توان گفت که مشکل از اسپلیتر است

دکمه بازگشت به بالا