بین الملل

سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام‌ افتتاح شد/ دیدار صمیمانه دکتر طهرانچی با اساتید و کارکنان واحد ایلام

دکتر محمدمهدی تهرانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سفر یک روزه خود به استان ایلام با گلریزان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام و قرائت فاتحه در این شب حضور یافت. این مقام عالی رتبه یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشت.

دکتر طهرانچی سپس در نشستی گرم با اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام شرکت کرد.

وی در ابتدای این نشست با اشاره به دیدار روز گذشته رئیس جمهور با جمعی از نخبگان جوان و استعدادهای علمی، گفت: در برخی کشورها با وجود اینکه اکثر دانشگاه ها خصوصی هستند، بودجه دولتی بسیار زیاد است. به گونه ای در اختیار دولت قرار می گیرد که مشکلات دانشگاه را مشخص کند نه توده مردم و اگر دانشگاه در حل آن مشکلات پیشرفت کند بودجه ای به آن اختصاص می یابد. این حکم افق ادبیات دانشگاه های غیردولتی را باز کرده است که برای دانشگاه آزاد اسلامی بسیار امیدوارکننده است و انشالله باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی درباره شکل گیری و توسعه این دانشگاه در کشور گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با حمایت امام خمینی (ره) به عنوان دانشگاهی خوش نام تاسیس شد و 40 سال توسعه اولیه را پشت سر گذاشت. مایه افتخار کشور شده است. در واقع دانشگاه آزاد اسلامی بدون حمایت اساتید و کارکنان دانشگاه و مشارکت در این مهم به عنوان همکار یک سازمان مردم نهاد تاسیس نمی شد.

دکتر طهرانچی ادامه داد: مردم دانشگاه آزاد اسلامی چنان عظمتی ایجاد کرده اند که وقتی مهمانان خارجی به این دانشگاه می آیند از این عظمت شگفت زده می شوند.

وی گفت: هر نظام و سیستمی دلیلی برای ایجاد شدن و دلیلی برای وجود دارد. برای بقای هر سیستمی، درک و پاسخگویی به توسعه تکنولوژیکی جامعه ضروری است.

یکی از اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی از سال 1390 اتفاقات شگفت انگیزی داشته است، به طوری که مدیران وقت دانشگاه بدون توجه به زاد و ولد در کشور تعداد زیادی از دانشجویان را پیش بینی می کردند. تعداد این دانشگاه ها به 1400 میلیون می رسد. این زمانی بود که آنها با مطالعه ولادت های 18 سال گذشته به راحتی توانستند جمعیت دانشجویی آینده را محاسبه کنند، اما مسئولان وقت بدون توجه به جمعیت، بخشنامه ای بین 1390 تا 1395 از 1 تا 50 کارمند و هیئت علمی منتشر کردند. اعضا استخدام می شوند. با این کمپین، بخش دانشگاه با 4 کارمند، 34 کارمند جدید استخدام کرد و روند تغییرات اجتماعی تا حد زیادی نادیده گرفته شد.

طهرانچی گفت: وقتی به دانشگاه آزاد اسلام آمدم شرایط به این صورت بود که سه سال متوالی است که درآمد دانشگاه به دلیل نبود سیستم یکپارچه درآمد و پرداخت با وجود افزایش شهریه کاهش یافته است. سازمان مرکزی اطلاع دقیقی از میزان آن ندارد، واحدها بدهی و درآمدی نداشته اند. برای رفع این موضوع طرحی را برای تجمیع خزانه دانشگاه آزاد اسلامی پیشنهاد کرده ایم تا اوضاع را کنترل کنیم تا به اعتبار دانشگاه لطمه ای وارد نشود.

وی افزود: پس از این حرکت نیاز به ایجاد سامانه یکپارچه اطلاعاتی در دانشگاه آزاد اسلامی بود که برای رسیدن به این هدف سامانه های پژوهشی و آموزشی ایجاد شد. این امر منجر به افزایش ناگهانی شهریه دانشگاه شد. این فقط به دلیل ترکیبی از هزینه های تحصیل بود. با راه اندازی سامانه یکپارچه مدیریت داده ها در دانشگاه آزاد اسلامی، اعتبار مدرک دانشگاه آزاد اسلامی نیز افزایش یافته است چرا که جعل مدرک دانشگاه آزاد اسلامی غیرممکن است.

وی افزود: علاوه بر این اقدامات، با تغییر شعار و شعار دانشگاه آزاد اسلامی توانسته ایم روند کاهشی تعداد دانشجویان این دانشگاه را اصلاح کنیم و امسال برای دومین سال در یک ردیف، خدا را شکر افزایش پذیرش دانشجو نشان دهنده بازگشت اعتماد عمومی به دانشگاه است. این موفقیت پس از اپیدمی کرونا حاصل شد که بسیاری از اقتصادهای بزرگ جهان را تحت تأثیر قرار داد.

طهرانچی گفت: برای اولین بار با همکاری وزارت راه مجوز زمینی از هیات امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برای تامین مسکن کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی دریافت کردیم. و بانک شهرسازی و مسکن. همچنین با تامین افزایش سرمایه مکران، دانشگاه آزاد اسلامی از سال آینده سود سالیانه خوبی دریافت خواهد کرد که همگی نویدبخش بهبود وضعیت معیشتی اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی است.

هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی درباره تدوین سند ساماندهی و بهسازی دانشگاه اظهار داشت: این سند دارای 70 هدف و دارای شاخص و مجموعه اقداماتی است که یکی از آنها تهیه اطلس است. برنامه ریزی استانی

پس از این نشست دو ساعته، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام به تذکرات، پیشنهادات و دغدغه های اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی پاسخ داد.

افتتاح سالن نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام

دکتر طهرانچی در ادامه سفر یک روزه خود به استان ایلام، سالن نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام را افتتاح و از واحدهای هسته ای و فناوری مستقر در این خانه نوآوری بازدید کرد.

تله سرومون برای کنترل جمعیت آفات چوب خوار در مناطق جنگلی، ضربه گیرهای برش مقاوم در برابر زلزله، سیستم آموزش و آزمایش مجازی، سیم نانو پلی استر اولتراسونیک، سیستم قفل ترموستاتیک واحدهای گرمایشی و برودتی، سیستم کنترل ضد سرقت پیرباکس، ضد سرقت نشت سرقت و غیره یکی از دستاوردهای محققین و محققین واحدهای هسته ای و فناور مستقر در تالار نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام بود که دکتر طهرانچی به آنجا آمدند.

انتهای پیام/ 4127

دکمه بازگشت به بالا