اقتصادی

حل مشکل پساب “کانسارخزر” توسط جهاددانشگاهی به دستور استاندار گلستان

پرتال پارسی/ گلستان پس از اطلاع رسانی استاندار گلستان به ماموریت جهاددانشگاهی استان برای رسیدگی به موضوع زیست محیطی پساب تولیدی ید از کارخانه کاسپین، اولین جلسه بررسی این موضوع در فرمانداری آق قلا برگزار شد.

جهاد دانشگاهی گلستان در خرداد 1400 مسیر جدیدی را با تغییرات چشمگیر در نگاه و ماهیت حرکت های جهادی و علم محور به منظور تسریع توسعه استان و کمک به حل مشکلات این جغرافیای وسیع و قدرتمند آغاز کرد. .

سالی که گذشت با فراز و نشیب های فراوانی همراه بود، اما تاثیری ماندگار در عرصه های مختلف پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و توسعه ای داشت و در سال 1401 اولین محصول دانش بنیان خود را تولید کرد.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان به همراه جمعی از معاونین و مدیران استان در آغاز دومین سال اجرای برنامه جهاددانشگاهی گلستان با استاندار گلستان و معاونین وی دیدار و دستورات ویژه ای ارائه کردند. جهاد دانشگاهی برای توسعه استان.

در همین راستا رئیس دانشگاه گلستان در حوزه کارخانه تولید و تولید ید در آک کالا با جهاد کشاورزی و مشاور فرماندار آک کالا دیدار کرد تا وضعیت یکی از خطرناک ترین کارخانه های زیست محیطی در آک کالا مشخص شود. استان. .

حل مشکل زیست محیطی فاضلاب "کانسرخزار" به دستور والی گلستان

گلستان جهاددانشگاهی در این نشست از ماموریت ویژه استاندار برای بررسی فاضلاب کارخانه ید آک کالا و رفع تهدیدات زیست محیطی آن با کمک سازمان محیط زیست جهاددانشگاهی خبر داد. وی با تأسیس پژوهشکده، آخرین دستاوردهای این نهاد انقلابی در عرصه های مختلف را ارائه کرد و ادامه داد: ما به عنوان نهادی برخاسته از انقلاب اسلامی وظیفه داریم دستگاه های اجرایی و خدماتی را در رفع مشکلات کشور یاری و کمک کنیم. مردم.”

ابراهیم شهبازی خاطرنشان کرد: شهرستان آک قلعه می تواند در زمینه های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی با جهاد دانشگاهی استان گلستان همکاری کند. پروژه های شهری و علمی و فنی.» مطابق با نیاز شهر انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در طرح توسعه مشاغل خانگی جهاددانشگاهی برای 600 نفر شغل ثابت در آق قلا ایجاد کرده ایم، افزود: برای رفع دغدغه های زیست محیطی کارخانه ید کار را آغاز می کنیم. عملیات اجرایی پروژه پس از تحقیقات دقیق

رئیس جهاد دانشگاهی گلستان با بیان اینکه می توان از اتاق فکر ایسپا و خبرگزاری های پرتال پارسی و ایکنا برای کمک به اهالی و مسئولان آک قلا استفاده کرد، گفت: امیدواریم بتوانیم خدمات جهاد دانشگاهی را ارائه دهیم. در تمام شهرهای شرق استان.” توسعه غرب و مرکز.

حل مشکل زیست محیطی فاضلاب "کانسرخزار" به دستور والی گلستان

فرماندار آک کالا نیز با تشکر از اهتمام جهاددانشگاهی برای توسعه متوازن شهرها گفت: در طول سالیان خدمتم با خدمات و توانمندی های جهاددانشگاهی آشنا شدم. من و وزارت امور خارجه می دانیم که چه پتانسیل بالایی دارد.» این یک مهد انقلابی مخفی است.

سلیمان هاشمی با اشاره به اینکه علاوه بر مشکلات عمده زیست محیطی پساب کارخانه ید، نیازمند کمک سایر جهاددانشگاهی هستیم، تصریح کرد: پساب کارخانه ید به کمک سایر جهاددانشگاهی نیازمند است. بتوانند در جلسه شورای اداری شهر و پس از آن برای تعامل مشترک برنامه ریزی کنند.

وی گفت: راه اندازی مرکز آموزشی، بانک خون بند ناف رویان و مستر کلاس های مختلف توسعه مشاغل خانگی می تواند سنگ بنای کار مشترک ما با جهاددانشگاهی، اندیشکده جهاددانشگاهی ایسپا به عنوان پایلوت در استان گلستان باشد.

حل مشکل زیست محیطی فاضلاب "کانسرخزار" به دستور والی گلستان

فرماندار آکالا، جغرافیای سیاسی مشترک این شهرستان با مرکز استان را فرصتی مغتنم برای آق قلا دانست و خاطرنشان کرد: این شهرک بزرگترین شهرک صنعتی استان است و ممکن است امکانات آموزشی و درمانی داشته باشد. همچنین به عنوان مزیت های نسبی برای توسعه در نظر گرفته می شوند.

در پایان پس از نشست کارشناسی مدیران جهاددانشگاهی و مدیران اجرایی شهرستان آق قلا مقرر شد تفاهم نامه عملیاتی مشترک منعقد شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا