اقتصادی

بیش از ۳۰۰ واحد صنعتی احیا شد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از احیای بیش از 300 واحد صنعتی متوقف و غیرفعال از ابتدای امسال خبر داد و از بانک ها خواست در بحث تامین مالی با واحدهای صنعتی همکاری بیشتری داشته باشند.

به گزارش پرتال پارسی، علی رسولیان در مراسم روز صنعت و معدن منطقه تهران با بیان اینکه 31 درصد از این واحدها توسط فعالان اقتصادی احیا شد، اظهار کرد: تامین مالی یکی از مشکلات اساسی بنگاه های کوچک و متوسط ​​بوده و تاکنون بوده است. راه حل هایی پیشنهاد شد. همچنین در سفرهای تولید محور رئیس جمهور تامین مالی برخی بنگاه ها انجام می شود اما انتظار می رود بانک ها همراهی بیشتری داشته باشند.

به گفته این مسئول در حوزه ساماندهی صنایع کوچک و شهرهای صنعتی، دو مشکل اساسی، تامین زیرساخت های آب و برق است. در حوزه آبرسانی نیز پیشرفت هایی در جهت استفاده صنعتی از پساب شهری حاصل شده است که در استان تهران و برخی استان های دیگر موفقیت حاصل شده است.

وی افزود: برآورد شده است که یک میلیارد متر مکعب پساب شهری می تواند نیاز صنعت را تامین کند و در این زمینه نیازمند کمک و حمایت بیشتر وزارت نیرو هستیم. سال گذشته 40 میلیون مترمکعب فاضلاب شهری به شهرک های صنعتی تامین شد و امسال نیز درصدد تامین همین میزان فاضلاب شهری هستیم.

رسولیان با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 30 پست جدید در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: اگرچه امسال قطعی برق را تجربه کرده ایم، اما قطعی های بی برنامه به شدت کاهش یافته است. برق شهرهای صنعتی نیز یک روز در هفته با اطلاع قبلی قطع می شود.

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرهای صنعتی به موضوع مسکن کارگران نیز اشاره و خاطرنشان کرد: تفاهم نامه ای بین این سازمان و وزارت راه در خصوص تامین مسکن کارگران شهرک های صنعتی سراسر کشور منعقد شد.

همچنین نقاط و نواحی صنعتی استان تهران از جمله زیرساخت های آب و برق، مشکلات زیست محیطی و … را پوشش می دهد. بر مشکلات خود تمرکز کرد و ابراز امیدواری کرد که بتوان آنها را به عنوان شرکت های بخش خصوصی مدیریت کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا