اقتصادیسلامت و تندرستیعمومیکسب و کار ویژه

بهترین زمان خوردن قهوه برای درس خواندن

آیا واقعاً قهوه کافئین به شما در مطالعه بهتر کمک می کند؟

اولین مایعی که توصیه می شود، آّب هست. بهتر است که ۵۰% مصرف مایعات روزانه ی ما متعلق به آب باشد. بهترین نوشیدنی ها بعداز آب، چای  و قهوه موكا دكتر بیز می باشند. بخاطر اینکه آنتی اکسیدان موجود در آن ها برای بدن مفید است. که به میزان ۲۸ % بهترین حالت توصیه شده است. در بین چای ها نیز، چای سبز مفیدتر است.

تحقیقات در زمینه ی چای و همچنان ادامه دارد. ولی چیزی که مشخص است، اضافه کردن شکر و طعم دهنده ها به چای و قهوه باعث میشه که از یک نوشیدنی سالم به نوشیدنی غیرسالم تبدیل شوند. توجه : زنان باردار نباید روزانه بیشتر از یک لیوان یا قهوه مصرف کنند.

اکثر مردم نمی دانند که قهوه چگونه بر هوشیاری / خواب آلودگی شما تأثیر می گذارد زیرا آنها نمی دانند خواب چگونه کار می کند.

سیگنال دهنده خواب مغز (آدنوزین) جدا از ریتم شبانه روزی، هر چه بیشتر بیدار بمانیم، یک ماده شیمیایی به نام آدنوزین به تدریج در مغز تجمع می یابد آدنوزین تنها زمانی تجزیه می شود که شما یک خواب خوب شبانه داشته باشید، بنابراین هر چه مدت بیشتری بیدار باشید، میزان آن بیشتر می شود و بالش شما کشش می یابد.

اینکه چقدر در هر لحظه احساس خواب آلودگی می کنید، اساساً ترکیبی از جایی است که در چرخه شبانه روزی خود قرار دارید، به علاوه اینکه چقدر ماده شیمیایی «سیگنال خواب» در مغز شما وجود دارد.

کافئین با حذف موقت تمام سیگنال خواب (آدنوزین) از محل های گیرنده خود در مغز عمل می کند این امر مغز را فریب می دهد و فکر می کند که شما به تازگی از یک خواب با طراوت بیدار شده اید و به شما احساس خوبی از هوشیاری می دهد بنابراین قهوه مزایای کوتاه مدتی برای دانش آموزان دارد.

قهوه نه تنها به شما کمک می‌کند تا تمرکز کنید طیف خوبی از تقویت‌ها وجود دارد که هنگام مطالعه، یک “توربو شارژ” خوب را به همراه دارد:

سطوح بالاتر هوشیاری

خلق و خوی بهبود یافته

زمان واکنش سریعتر

حتی پیشنهاد شده است که کافئین به تقویت حافظه کمک می کند، به این معنی که نوشیدن قهوه در حین مطالعه می تواند به شکل گیری خاطرات طولانی مدت قوی تر کمک کند این یک ایده بسیار وحشیانه است اگرچه آن را به عنوان یک گلوله نقره ای برای حل همه مشکلات یادگیری خود تلقی نکنید، به یاد داشته باشید که همیشه استراتژی حفظ کردن خوب را تمرین کنید.

برگه تقلب موفقیت امتحان من را برای یافتن بهترین استراتژی های شناخته شده در علم برای کمک به دانش آموزان در یادگیری سریع و به خاطر سپردن موارد بیشتر بررسی کنید:

قهوه حتی برای سلامت طولانی مدت شما فوایدی دارد

محصولات دکتر بیز: برخی دیگر از ترکیبات شیمیایی موجود در قهوه طیفی از عوارض جانبی بسیار مثبت دارند:

یکی از بزرگترین منابع آنتی اکسیدان در رژیم غذایی استاندارد غربی (بیش از ترکیب میوه و سبزیجات برای بسیاری از مردم)

خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ کمتر است

کاهش خطر ابتلا به آلزایمر و پارکینسون بیماری

می تواند با افسردگی مبارزه کند

حتی ممکن است خطر ابتلا به سرطان کولورکتال و کبد را کاهش دهد.

را از فروشگاه های معتبر که تازه و دست نخورده هستند انجام بدین.

 قهوه برای کنکوری ها

در کوتاه مدت : قهوه به شما برای مطالعه در زمان کنکور انرژی و تمرکز می دهد که مطمئناً به شما کمک می کند تا با شدت بیشتری به ادامه مطالعه و ماندگاری در ذهن خود بپردازید.

اما در درازمدت : ترکیبی از نوسانات انرژی (سقوط انرژی که بعداً در روز ایجاد می شود) و اختلال در خواب، به طور کلی می تواند زندگی شما را به طور فزاینده ای دشوار کند، به خصوص اگر در مصرف کافئین زیاده روی کنید.

من شخصا عاشق نوشیدن قهوه هستم، اما از آن به صورت استراتژیک استفاده می کنم سوار شدن به آن افزایش برای پروژه های خاص یا زمانی که نیاز دارم بیشترین فشار را از مغزم بگیرم، مانند لحظه ای که با انبوهی از یادداشت های تحقیقاتی می نشینم و سعی می کنم آنها را در کنار هم قرار دهم.

یک مقاله، مقاله یا حتی یک کتاب بقیه زمان‌ها، سعی می‌کنم پرهیز کنم (یا به یک قهوه بدون کافئین خوب پایبند باشم) تا سطح انرژی و تمرکزم را پایدارتر نگه دارم و از خواب باکیفیت در شب لذت ببرم. اگر به دنبال یک ترکیب بدون کافئین با کیفیت هستید، این یکی را امتحان کنید. مانند همه چیزهای خوب در زندگی، در حد اعتدال لذت ببرید.

قهوه یکی از بهترین نوشیدنی ها ست که علاوه بر رفع خستگی، انرژی زیادی به شما می دهد. کمتر کسی را می شناسم که بعد از نوشیدن قهوه تمایل به تحرک نداشته باشد یا ورزش نکند. مصرف قهوه برای دانش آموزان مخصوصا کنکوری ها بسیار در تقویت حافظه موثر است.

شادابی که بعد از نوشیدن قهوه به شما دست می دهد یکی از فاکتور هایی است که افراد نوشیدن قهوه را می پسندند. اما تا چه حد مصرف شود و چه عواملی محدود کننده اند در مصرف قهوه، در ادامه مطلب بیان خواهد شد.

قهوه علاوه بر جلوگیری از سرطان که امروزه خیلی در بین مردم شیوع پیدا کرده است، باعث افزایش قدرت بینایی می شود. قدری ضعیف شدن چشم در دوران مطالعه و آمادگی برای کنکور عادی است. البته علاوه بر مصرف هویج، قهوه هم می تواند در تقویت قدرت بینایی موثر باشد.

عطر خوب قهوه باعث می شود هنگام بو کشیدن آن، راه تنفسی شما باز شود که این امر در ارتقا کیفیت هوای ورودی به مغز موثر خواهد بود.

بهترین زمان خوردن قهوه برای بیدار ماندن نی نی سایت |بهترین قهوه برای بیداری

 مزایای مصرف قهوه در هنگام مطالعه :

مصرف کافئین بیست دقیقه قبل از مطالعه سبب بهبود عملکرد حافظه می شود

نوشیدن آن پیش از فرآیند یادگیری به طور معنی داری، میزان عملکرد حافظه را ارتقا می دهد.

قهوه باعث افزایش شادابی می شود.

باعث افزایش دید و بینایی بهتر می شود.

 معایب مصرف قهوه در هنگام مطالعه :

مصرف ۸ ساعت قبل از خواب باعث اختلال در خواب می شود.

باعث افزایش صربان قلب می شود

می تواند باعث افزایش استرس شود.

افزایش مصرف آن بدن را وابسته می کند.

اسپرسوی پرکافئین چه نوع قهوهای است؟

به‌طور کلی دو نوع دانه قهوه وجود دارد: عربیکا و روبوستا.

کم‌کافئین است پرکافئین است.

در قهوه اسپرسو، معمولاً ترکیبی از هر دو نوع دانه قهوه استفاده می‌شود

دکمه بازگشت به بالا